Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ainoana mediayhtiönä pohjoismaiseen ilmastoindeksiin

Alma Media ainoana mediayhtiönä pohjoismaiseen ilmastoindeksiin

Alma Media Oyj                 Lehdistötiedote                            8.10.2013 klo 14.00

ALMA MEDIA AINOANA MEDIAYHTIÖNÄ POHJOISMAISEEN ILMASTOINDEKSIIN

Alma Median yritysvastuutyö sai tunnustusta kansainvälisessä, pörssiyrityksille suunnatussa Carbon Disclosure Project (CDP) 2013 -ilmastokyselyssä. Yhtiö pääsi ainoana media-alan toimijana Pohjoismaiden Carbon Disclosure Leadership -indeksiin (CDLI), johon valitaan kyselyn menestyneimmät yritykset. Pohjoismaiden CDP-tuloksia esittelevän Nordic 260 -raportin Suomen-julkistustilaisuus pidetään 8.10.2013 Helsingissä.

Alma Median korkea pistemäärä kyselyssä on osoitus kattavasta ilmastoon liittyvän tiedon keräämisestä ja yritykseen vaikuttavien ilmastomuutoskysymysten ymmärtämisestä. Carbon Disclosure Leadership -indeksiin pääsee mukaan CDP-kyselyn kunkin vertailualueen parhaat 10 prosenttia. 

– Carbon Disclosure Leadership -indeksiin pääseminen on kovan ja pitkäjänteisen työn tulosta. Alma Media on panostanut voimakkaasti Kestävä Media -yritysvastuuohjelmansa kehittämiseen ja kattavan ympäristötiedon keräämiseen. On hienoa, että uurastus huomioidaan myös CDP:n kaltaisissa kansainvälisissä selvityksissä, sanoo Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne.

– Leadership -indeksiin päässeet yritykset vastaavat parhaiten ilmastovastuun kasvaviin odotuksiin. Nämä yritykset ovat edelläkävijöitä kasvihuonepäästöjen ja energian käytön mittauksessa sekä läpinäkyviä ilmastonmuutosstrategiassaan, CDP:n toimtusjohtaja Paul Simpson toteaa.

Vuosittain toteutettava CDP on kansainvälinen, pörssiyhtiöille suunnattu ilmastonmuutosselvitys, jossa tuhannet yritykset analysoivat ilmastonmuutoksen tuomia riskejä ja mahdollisuuksia sekä raportoivat vuotuiset hiilidioksidipäästönsä. Selvityksen tulokset on suunnattu sijoittajille, ja yli 700 institutionaalista sijoittajaa ympäri maailman hyödyntää tuloksia sijoituspäätöksissään.

Pohjoismaiden CDP-kyselyn tuloksista tehty Nordic 260 -raportti löytyy osoitteesta: www.cdp.net

Lisätietoja:
Riikka Poukka, yritysvastuupäällikkö, Alma Media Oyj, puh. 050 575 8217

 
Alma Media lyhyesti

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee noin 1 900 ammattilaista (ilman jakajia), joista yli 20 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2012 liikevaihto oli noin 320 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

 

  • Julkaistu: 8.10.2013, 16:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli