Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median maakuntalehdet selkeyttävät tilaushinnoitteluaan

Alma Median maakuntalehdet selkeyttävät tilaushinnoitteluaan

Alma Media Oyj                   Lehdistötiedote                     30.5.2013 klo 9.00

ALMA MEDIAN MAAKUNTALEHDET SELKEYTTÄVÄT TILAUSHINNOITTELUAAN

Alma Median maakuntalehdet siirtyvät kesäkuun alusta alkaen lehtitilauksissaan kuukausihinnoitteluun. Samalla ne luopuvat ensimmäisenä Suomessa erälisistä lehtitilausten hinnoittelussa. Taustalla on hintojen selkeyttämisen lisäksi kuluttajakäyttäytymisen muutos ja tilaajien halu maksaa lehtitilauksensa lyhyemmissä jaksoissa.

Jatkossa maakuntalehtien tilaushinnat kerrotaan selkeästi kuukausihintoina, jotka ovat pääsääntöisesti samat laskutusjakson pituudesta riippumatta. Ainoastaan kerran vuodessa maksavien kestotilaajien kuukausihinta on jatkossa yhden euron muita alempi. Näin edullisimpana tilausmuotona säilyy edelleen kerran vuodessa maksettava kestotilaus.

– Muutoksen uskotaan selkeyttävän kuluttajan mielikuvaa lehtitilauksen hinnasta. Nyt pääsemme hintamielikuvamielessä samaan vertailuryhmään maksu-tv -palveluiden ja muiden uusien digitaalisen median kuukausimaksuun perustuvien palveluiden kanssa. Uskomme, että perinteisen sanomalehden arvo kuluttajille konkretisoituu näin paremmin ja saamme positiivista virettä myös uusien tilaajien hankintaan, summaa Alma Aluemedian myyntijohtaja Jaakko Sipola.

Samassa yhteydessä näköislehden ja arkiston sisältävän digi+ -ominaisuuden hinta yhtenäistetään kaikissa tilausmuodoissa siten, että hinta on jatkossa kolme euroa sekä jokapäiväisen lehden tilaajalle että viikonlopputilaajalle.

– Viikonlopun paperilehden sisältävien digitilausten suosio on ollut kasvussa. Jatkossa uudet viikonlopputilaukset sisältävät aina digi+ -ominaisuuden, Sipola jatkaa.

Lisätietoja:
Alma Aluemedian myyntijohtaja Jaakko Sipola, puhelin 010 665 3254


Alma Media lyhyesti
Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tuotteet tarjoavat uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Alma Median palvelutarjonta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Yhtiössä työskentelee noin 1 900 ammattilaista (ilman jakajia), joista yli 20 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2012 liikevaihto oli noin 320 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi



  • Julkaistu: 30.5.2013, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli