Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Alma Media ostaa Slovakian ja sen usean naapurimaan johtavat digitaaliset rekrytointipalvelut

Alma Media ostaa Slovakian ja sen usean naapurimaan johtavat digitaaliset rekrytointipalvelut

Alma Media Oyj           Pörssitiedote     15.11.2012 klo 16.45

ALMA MEDIA OSTAA SLOVAKIAN JA SEN USEAN NAAPURIMAAN JOHTAVAT DIGITAALISET REKRYTOINTIPALVELUT
Yritysosto nostaa Alma Median alueen merkittävimmäksi työpaikkaportaalien tarjoajaksi

Alma Media Oyj on tänään hankkinut yritysostolla omistukseensa Slovakian ja Kroatian johtavat digitaaliset rekrytointipalvelut sekä vähemmistöosuudet Serbian ja Bosnian markkinoiden johtavista työpaikkaportaaleista. Yritysosto täydentää Alma Median jo nyt vahvaa työpaikkaportaalien tarjontaa Suomessa, Baltian maissa ja Tsekissä ja lisää synergiaetuja eri toimintamaiden välillä.

Yrityskaupassa Alma Media osti Daily Mail and General Trust Plc:n tytäryhtiön A&N Media Limitedin työpaikkaportaaleihin keskittyvät yritykset Itä-Euroopassa. Velaton kauppahinta on 24 miljoonaa euroa. Alma Media rahoittaa kaupan nykyisistä luottolimiiteistään.

Ostetuista yrityksistä suurin on Profesia s.r.o., joka on Slovakian johtava työpaikkaportaali. Yhtiöllä on lisäksi haastajan asemassa toimivat rekrytointiportaalit Tsekin tasavallassa ja Unkarissa. Kauppaan kuuluvan kroatialaisen Tau on-line d.o.o. -yrityksen palvelu moj-posau.net on maan johtava rekrytointipalvelu. Kauppaan kuuluvat myös Slovakian toiseksi suurin käytettyjen autojen markkinapaikka Autovia, 25 % omistusosuus Serbian johtavaa rekrytointiportaalia ja käytettyjen autojen markkinapaikkaa operoivasta Infostud 3 d.o.o. -yrityksestä  sekä 30 % omistusosuus Development Studio d.o.o. -yrityksestä, jolla on Bosnia ja Herzegovinan markkinan johtava rekrytointipalvelu.

Ostettujen yritysten omistusosuuksien suhteessa laskettu vuotuinen liikevaihto on yhteensä noin 8,5 miljoonaa euroa syyskuun 2012 lopussa päättyneellä tilikaudella. Vastaavasti laskettu käyttökate on yhteensä noin 2,8 miljoonaa euroa eli noin 33 % liikevaihdosta. Ostetut yritykset raportoidaan Alma Median Digitaaliset kuluttajapalvelut -segmentissä.

Toteutettu yritysosto on osa Alma Median strategiaa, jonka mukaan yhtiö hakee kasvua digitaalisista palveluista ja kansainvälistymisestä.

”Näiden palveluiden hankkiminen Slovakiasta ja sen naapurimaista tekee Alma Mediasta alueen tärkeimmän verkon rekrytointipalveluiden tarjoajan. Tämä on erinomainen jatko alkuvuodesta toteuttamillemme yritysostoille, joita olivat LMC Tsekin tasavallassa ja CV Online Baltian maissa. Profesian ja muiden ostettujen yritysten osaava henkilöstö tuovat kokonaisuuteemme lisää tietotaitoa ja vahvistavat edelleen rekrytointitarjoamaamme”, toteaa Raimo Mäkilä, Alma Median Markkinapaikat-liiketoimintayksikön johtaja.

Alma Media Oyj
Rauno Heinonen
Viestintäjohtaja

Lisätietoja:
Raimo Mäkilä, Markkinapaikat, puh. 01 0665 5802

Jakelu: NASDAQ OMAX Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet

Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti sekä Etuovi.com ja Telkku.com. Alma Mediassa työskentelee noin 3000 ammattilaista. Vuoden 2011 liikevaihto oli 316,2 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,3 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 15.11.2012, 17:45
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli