Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kauppalehti laajentaa palvelutarjontaansa yhteistyössä JM Tiedon kanssa

Kauppalehti laajentaa palvelutarjontaansa yhteistyössä JM Tiedon kanssa

Alma Media Oyj Lehdistötiedote 1.10.2012 klo 14.00

KAUPPALEHTI LAAJENTAA PALVELUTARJONTAANSA YHTEISTYÖSSÄ JM TIEDON KANSSA

Alma Median Kauppalehti ja JM Tieto Oy ovat sopineet laajasta yhteistyöstä tietopalveluiden sekä monikanavaisten markkinointipalveluiden tarjonnassa. Samalla Alma Media ostaa 20 prosenttia JM Tiedon osakkeista. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Alma Medialla on optio hankkia JM Tieto Oy vaiheittain kokonaan omistukseensa seuraavien viiden vuoden aikana.

JM Tiedon erityisosaamista on markkinointi- ja myyntikonseptien rakentaminen B2B-yrityksille. JM Tiedon tarjoomassa yhdistyvät rekisteri- ja analytiikkapalvelut, näiden hyödyntäminen yritysten markkinoinnissa sekä asiakashankinnan ja -hallinnan teknologiat. B2B-rekisterien tarjoajana JM Tieto on Suomessa kolmanneksi suurin. Yhtiön liikevaihto oli viime vuonna vajaat 3 miljoonaa euroa.

Kauppalehden ja JM Tiedon palvelut täydentävät erinomaisesti toisiaan. Kauppalehti Tietopalvelut tarjoaa pääsääntöisesti yritys- ja kiinteistötietoa, kun taas JM Tieto keskittyy markkinointitietoon ja sen hyödyntämiseen. JM Tiedon osaamisesta arvioidaan koituvan synergioita myös muualla Kauppalehti-ryhmässä, kuten Alma360:n asiakasmediaratkaisuissa sekä Kauppalehden mediamyynnissä.



Lisätietoja:
Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Kauppalehti Oy, puh. 0500 511036
Marko Viljanen, toimitusjohtaja, JM Tieto Oy, puh. 041 5340051


Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 3000 ammattilaista. Vuoden 2011 liikevaihto oli 316,2 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,3 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

JM Tieto Oy lyhyesti
JM Tieto on asiantuntijaorganisaatio, joka tehostaa B2B-yritysten myyntiä ja markkinointia innovatiivisilla asiakashankinnan ja hallinnan sekä johtamisen ratkaisuilla. 31.5.2012 päättyneen tilikauden liikevaihto oli 2,9 miljoonaa euroa ja liikevoitto 0,24 miljoonaa euroa. Lue lisää www.jmtieto.fi.

  • Julkaistu: 1.10.2012, 15:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli