Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media on ostanut Suomen suurimman maksullisen nettideittipalvelun

Alma Media on ostanut Suomen suurimman maksullisen nettideittipalvelun

Alma Media Oyj Lehdistötiedote 2.8.2012 klo 13.00

ALMA MEDIA ON OSTANUT SUOMEN SUURIMMAN MAKSULLISEN NETTIDEITTIPALVELUN

Alma Media on ostanut Suomen suurimman maksullisen nettideittipalvelun e-kontakti.fi:n ruotsalaiselta Intodate International AB:lta. Kolmessa vuodessa markkinajohtajaksi nousseen palvelun osto tukee Alma Median strategiaa, jonka mukaan konserni tavoittelee kasvua laajentamalla erityisesti digitaalisten palveluidensa tarjontaa. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkaista.

E-kontakti.fi on kasvanut nopeasti Suomen suurimmaksi maksulliseksi nettideittipalveluksi. Palvelussa on noin 35 000 aktiivista ja noin 11 000 maksavaa jäsentä. E-kontakti.fi:n liikevaihto oli viime vuonna 1,9 milj. euroa. Liikevaihdon odotetaan kasvavan kuluvana vuonna. Palvelun liikevaihto koostuu kokonaan jäsenmaksuista.

E-kontakti.fi liittyy osaksi Alma Median verkkoliiketoiminnan kehitys- ja palveluyksikköä Alma Diversoa ja se raportoidaan 1.8.2012 alkaen Digitaaliset kuluttajapalvelut -segmentissä.

– Alma Media uudistaa liiketoimintaportfoliotaan ja hakee kasvua laajentamalla digitaalisten kuluttajapalveluiden tarjontaa. Nettideittipalvelu täydentää Alma Median nykyistä palvelutarjontaa erinomaisesti. Lisäksi julkaisutoimintamme tarjoamista suurista verkkokävijöiden virroista sekä valmiista markkinointikanavista on meille merkittävästi hyötyä, kun kasvatamme palvelua edelleen, sanoo Alma Diverson johtaja Minna Nissinen.

Suomessa on 1,1 miljoonaa 18-60-vuotiasta sinkkua, mikä vastaa 26 % koko väestöstä. TNS Gallup Forum 2012 -tutkimuksen mukaan suomalaisista aikuisista noin 4 % on käyttänyt internetin deittipalveluja viimeisen kuukauden aikana. Suomalaisista 22 % on joskus luonut nettideittipalveluun profiilin tai käynyt tutustumassa palveluun. Nettideittipalveluiden hyväksyttävyys kumppanin etsimisessä ja seuranhaussa lisääntyy koko ajan, mikä luo edellytyksiä palveluiden kasvun jatkumiselle.

Alma Median nettideittipalvelu Neffit.fi sulautuu osaksi e-kontakti.fi:tä.

Lisätietoja:

Minna Nissinen, johtaja, Alma Diverso, puh. 040 766 6726

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 3000 ammattilaista. Vuoden 2011 liikevaihto oli 316,2 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,3 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 2.8.2012, 15:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli