Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kauppalehti uudistuu tänään

Kauppalehti uudistuu tänään

Alma Media Oyj Lehdistötiedote 7.5.2012 klo 9.00

KAUPPALEHTI UUDISTUU TÄNÄÄN

Kauppalehti uudistuu sisällöltään ja ulkoasultaan tänään 7.5. Uusiksi menevät niin painettu sanomalehti kuin verkkosivustokin. Samalla uudistetaan tilausvalikoima.

Uudistuksessa Kauppalehden lehden ja verkon sisällöt eriytetään toisistaan. Päivän lehti katsoo tulevaisuuteen, verkkopalvelun uutissisältö elää entistäkin tiukemmin ja laajemmin kiinni tässä hetkessä.

Päivittäinen uutisvuo avautuu Kauppalehden lukijalle nopeasti verkossa, mutta sitä ei enää kerrata seuraavan päivän lehdessä.

Painetun lehden uutisointi keskittyy omiin, itse hankittuihin uutisiin ja tärkeimpien tapahtumien kommentointiin ja taustoittamiseen. Ote yleisiin uutisaiheisiin on aiempaa analyyttisempi ja eteenpäin katsova.

– Printtilehden näkökulma muuttuu. Pyrimme olemaan enemmän ratkaisukeskeinen kuin reaktiivinen, kertoo Kauppalehden päätoimittaja Hannu Leinonen.

– Lehti tarjoaa ratkaisuvaihtoehtoja eikä vain nosta ongelmia esiin. Tämä merkitsee myös sitä, että asioihin otetaan entistä tiukemmin kantaa.

Sisällön uudistumisen myötä myös Kauppalehden tilausvaihtoehtoja on parannettu lukijoiden toiveita kuunnellen. Jatkossa Kauppalehden voi tilata myös pelkästään digitaalisessa muodossa. Kauppalehti Digitilaus sisältää sähköisten näköislehtiversioiden lisäksi myös muita talousuutisoinnin palveluita kuten pörssiä reaaliaikaisesti seuraavan Markkinauutiset-feedin. Printti- ja digisisällöt voi saada myös yhdessä paketissa Kauppalehti VIP-tilauksella.

Kauppalehden verkkopalvelun uutistarjontaa paljon käyttäville on suunnattu uusi tilaustyyppi, Uutistilaus, joka mahdollistaa verkon uutisten rajattoman käytön. Ilman tilausta verkkopalvelun uutisluku on rajattu jatkossa 25 uutiseen kuukaudessa.

-Uskomme, että sisällöllisesti uudistuneet printtilehti ja verkkopalvelu auttavat lukijoitamme entistä paremmin seuraamaan talouden tapahtumia ja ymmärtämään niiden taustat. Uusista tilausmalleista löytyy nyt useampia vaihtoehtoja, joista lukija voi valita omien luku- ja käyttötottumusten mukaan sopivimman. Tavoitteena on edelleen vahvistaa Kauppalehden asemaa Suomen johtavana talousmediana ja menestystekijänä, korostaa toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori, puh. 0500 511 036
Vastaava päätoimittaja Hannu Leinonen, puh. 040 535 1867

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 3000 ammattilaista. Vuoden 2011 liikevaihto oli 316,2 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,3 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 7.5.2012, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli