Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media mukaan Helsingin kaupungin ilmastositoumukseen

Alma Media mukaan Helsingin kaupungin ilmastositoumukseen

Alma Media Oyj           Lehdistötiedote           17.4.2012, klo 9.30

ALMA MEDIA MUKAAN HELSINGIN KAUPUNGIN ILMASTOSITOUMUKSEEN

Alma Media allekirjoitti tänään ilmastosopimuksen yhdessä Helsingin kaupunginjohtaja Jussi Pajusen ja muiden Ilmastokumppanit-verkostoon kuuluvien yritysten kanssa. Sitoumuksissa yritykset määrittelevät, miten ne aikovat hillitä ilmastonmuutosta omassa toiminnassaan.

Ilmastokumppanien tavoitteena on koota edelläkävijät saman pöydän ääreen ja yhteistyön avulla löytää uudenlaisia toimintatapoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Tavoitteena on myös vahvistaa yritysten kilpailukykyä ja löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

Alma Median ilmastotavoitteet

– Toteutimme vuonna 2011 merkittävän median ympäristövaikutuksia koskevan tutkimuksen, jonka tulokset ovat jo nyt auttaneet meitä paitsi paneutumaan ympäristövaikutustemme pienentämiseen, myös keskustelemaan mediakuluttajien ja mainostajien kanssa heidän mahdollisuuksistaan pienentää omaansa. Ilmastokumppanit-verkosto on tärkeä siksikin, että tässä näkyy ympäristötietoisuuden kasvun muuttuminen konkreettisiksi toimiksi elinkeinoelämässä, toteaa Alma Median viestintäjohtaja Rauno Heinonen.

Alma Media on sitoutunut rakentamaan taloudellisesti ja sosiaalisesti kestävää mediaa ja huomioimaan vastuullisuuden liiketoimintansa kehittämisessä. Yhtiö raportoi omista ympäristövaikutuksistaan avoimesti ja kannustaa kaikkia median kuluttajia sekä mainostajia pienentämään myös omaa median käytöstä syntyvää ilmastovaikutustaan.

Alma Media tähtää suoriin päästövähennyksiin seuraavasti: 

  • Oman toiminnan sähkönkulutuksen CO2-päästöjen vähentäminen 9 % vuoteen 2015 mennessä.
  • Helsingin-toimintojen CO2-päästöjen pienentäminen 4 % vuoteen 2013 mennessä.
  • Tampereen painolaitoksen CO2-päästöjen pienentäminen 5 % 2013 mennessä.
  • Konsernin autokannan keskimääräisten CO2-päästöjen pienentäminen 11 % vuoteen 2014 mennessä.

Edelläkävijöiden verkosto

Elinkeinoelämän ja Helsingin kaupungin yhteiseen Ilmastokumppanit-verkostoon kuuluvat Alma Median lisäksi Forum Virium, Elisa, Helsingin seudun Kauppakamari, Kesko, Kiinteistö-Tapiola, Lassila & Tikanoja, Lemminkäinen, Logica, Martela, NCC, Nordea, Paulig, Siemens, Skanska, Sponda, Stockmann, VR Group, VVO ja YIT.  Ilmastokumppanien puheenjohtajana toimii apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri ja verkostoa koordinoi Helsingin kaupungin ympäristökeskus yhteistyössä Helsingin elinkeinopalvelun kanssa.

Ilmastositoumuksissaan yritykset ovat asettaneet tavoitteikseen muun muassa hiilidioksidipäästöjen vähentämisen, energiatehokkuuden parantamisen ja uusien palveluiden kehittämisen. Sitoumukset löytyvät osoitteesta www.ilmastokumppanit.fi.

Lisätietoja:
Riikka Poukka, yritysvastuupäällikkö, Alma Media Oyj, puh, 010 665 2800
Rauno Heinonen, viestintäjohtaja, Alma Media, puh. 040 861 9345

Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 3000 ammattilaista. Vuoden 2011 liikevaihto oli 316,2 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,3 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 17.4.2012, 11:30
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli