Alma Media kiihdyttää uudistumistaan ja digitaalisten palveluiden kehittämistä
Alma Media Oyj Pörssitiedote 1.11.2011 klo 15.30
ALMA MEDIA KIIHDYTTÄÄ UUDISTUMISTAAN JA DIGITAALISTEN PALVELUIDEN KEHITTÄMISTÄ
Alma Median strategiana on kasvattaa digitaalisten palveluiden osuutta konsernin liikevaihdosta. Yhtiö panostaa aiempaa voimakkaammin digitaalisten palveluiden kehittämiseen sekä toiminnan tehokkuuden ja laadun parantamiseen julkaisuliiketoiminnassa. Tämän uudistuksen kiihdyttämiseksi Alma Media käynnistää uuden toimintamallin suunnittelun. Yhtiö tähtää merkittäviin muutoksiin sekä konsernin organisaatiossa että sen johtamisjärjestelmässä vuoden 2012 alusta.
Merkittävimmät suunnitellut muutokset Alma Median organisaatiossa ovat:
– Uuden digitaaliseen liiketoimintaan keskittyvän kehitys- ja palveluyksikön perustaminen. Tällä tavoitellaan voimavarojen lisäämistä strategisesti tärkeälle kasvualueelle.
– Konsernin alue- ja paikallislehtien yhdistäminen yhteen liiketoimintayksikköön. Muutos yhdistäisi nykyiset Aamulehden, Satakunnan Kirjateollisuuden, Suomen Paikallissanomien ja Pohjois-Suomen Median liiketoimintayksiköt.
Samassa yhteydessä Alma Media on aloittanut suunnittelun konsernin juridisen rakenteen yksinkertaistamiseksi.
Uudistusten mahdolliset henkilöstövaikutukset selviävät suunnittelun edetessä, ja mikäli niitä on, niistä neuvotellaan yhteistoimintalain mukaisesti.
Alma Media Oyj
Rauno Heinonen, viestintäjohtaja
Lisätietoja: Kai Telanne, toimitusjohtaja, Alma Media Oyj, p. 010 665 3500
Jakelu: NASDAQ OMX Helsingin pörssi, keskeiset tiedotusvälineet
Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 2800 ammattilaista. Vuoden 2010 liikevaihto oli 311,4 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,9 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.
- Julkaistu: 1.11.2011 klo 16:30
- Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet