Kauppalehden levikki 2010 tarkastettu
Alma Media Oyj Lehdistötiedote 14.4.2011 klo 10.00
KAUPPALEHDEN LEVIKKI 2010 TARKASTETTU
Alma Media -konserniin kuuluvan Kauppalehden uusi LT-levikki 2010 on 70 118 kappaletta. Levikki laski vuoden 2009 tasolta (78 731). Levikin lasku johtui osaksi taloudellisen taantuman vaikutuksesta yritystilauksiin. Tämän lisäksi Kauppalehti päätti kannattavuussyistä vuonna 2009 vähentää opiskelijajärjestöjen joukkotilauksia. Nämä vähennykset astuivat täysimääräisinä voimaan vasta vuonna 2010 ja niistä aiheutui yli puolet laskennallisen levikin laskusta. Lehden päivittäinen lukijamäärä pysyi Kansallisen mediatutkimuksen (KMT) tuoreimmassa mittauksessa hyvällä tasolla ja oli 214 000.
Lisätiedot:
Hannu Leinonen, vastaava päätoimittaja, puh. 010 665 2392, hannu.leinonen@kauppalehti.fi
Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, puh. 010 665 2360, juha-petri.loimovuori@kauppalehti.fi
Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 2800 ammattilaista. Vuoden 2010 liikevaihto oli 311,4 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,9 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi/
- Julkaistu: 14.4.2011, 12:00
- Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet