Päättäjät ja asiantuntijat kohtaavat Kauppalehden vaaliklubissa
Alma Media Oyj Lehdistötiedote 1.2.2011 klo 10.00
PÄÄTTÄJÄT JA ASIANTUNTIJAT KOHTAAVAT KAUPPALEHDEN VAALIKLUBISSA
Alma Mediaan kuuluva Kauppalehti palvelee eduskuntavaalien alla lukijoitaan lisäämällä yhteiskunnallisen sisällön osuutta. Kauppalehti haluaa myös aktivoida julkisen ja yksityisen sektorin päättäjiä keskustelemaan Suomelle tärkeistä talouden aiheista.
Tänään tiistaina Kauppalehti.fi:n vaalisivustolla aloittaa Kauppalehden Vaaliklubi, joka on puolueiden blogikirjoitusten konsepti. Vaaliklubi on uusi vaikuttajaviestinnän muoto, jossa suomalainen päättäjäyleisö ja politiikan vaikuttajat pääsevät kirjoitusten ja kommentoinnin kautta keskinäiseen vuorovaikutukseen.
Eduskuntavaaleissa mukana olevien puolueiden blogeja julkaistaan vuoropäivinä. Tänään blogikirjoituksensa julkaisee Kokoomus, joka haluaa herätellä keskustelua otsikolla ”Kestävä talous, elämän laatu ja puhdas ympäristö. Tärkeintä on hyvä arki.” Kokoomuksen blogeissa kirjoittavat kansanedustajat Sari Sarkomaa, Raija Vahasalo, Petteri Orpo ja Arto Satonen. He ovat myös ehdolla eduskuntavaaleissa. Seuraavana päivänä julkaistaan Keskustan Timo Kauniston blogi. Muut Keskustan blogikirjoittajat ovat Tuomo Puumala ja Annika Saarikko. Keskustan bloggaajat ovat puolueensa varapuheenjohtajia ja eduskuntavaaliehdokkaita. Kaunisto ja Puumala ovat myös tällä hetkellä kansanedustajia, ja Saarikko toimii pääministerin erityisavustajana.
-Vaaliklubin blogeissa ja niiden jatkeena verkkokeskusteluissa pureudutaan toivottavasti yleisen talouspolitiikan lisäksi suomalaisille yksityisen sektorin päättäjille keskeisiin yritystalouden asioihin. Kommenteissa vastauksia varmasti vaaditaan myös vaikeisiin kysymyksiin, toteaa Kauppalehden Vaaliklubista mediamyynnin osalta vastaava Jenniliisa Särkkä.
– Kauppalehdellä on eri medioissaan vaativa, mutta valveutunut vaikuttajayleisö, jossa on suuri joukko PK-sektorin yrittäjiä. Joukkoon mahtuu merkittäviä mielipidevaikuttajia Suomessa ja menestyksen mahdollistajia monessa mielessä myös puolueille. Toivommekin vilkasta ja rakentavaa keskustelua, jatkaa Särkkä.
Vaaliklubin lisäksi Kauppalehti.fi:n vaalisivusto sisältää myös Kauppalehden toimituksen tuottaman, jo aiemmin avautuneen Hoksaamatta & Yllätyksenä -blogin. Vaalikampanjointiin ja sen ilmiöihin sekä ennen kaikkea talouspolitiikkaan pureutuvan blogin kirjoittajakunnan muodostavat Kauppalehden kokeneet taloustoimittajat Kyösti Jurvelin, Jorma Pöysä ja Harri Vänskä. Kirjoittajatiimiä täydentää päätoimittaja Arno Ahosniemi.
Kauppalehden vaalisivustolla julkaistaan myös tuoreimpia politiikan uutisia. Kampanjoinnin kiihtyessä sivustolla on käytössä myös Kauppalehden vaalikone.
Eduskuntavaaleihin liittyvä sisältö löytyy osoitteesta http://www.kauppalehti.fi/vaalit2011.
Lisätietoja:
Jenniliisa Särkkä, myyntiryhmän päällikkö, puh. 010 665 2050
Arno Ahosniemi, päätoimittaja, puh. 010 665 2438
Alma Media lyhyesti
Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee lähes 3000 ammattilaista. Vuoden 2009 liikevaihto oli 307,8 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,5 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: http://www.almamedia.fi/
- Julkaistu: 1.2.2011, 13:00
- Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet