Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Alma Media vahvistaa Markkinapaikat-liiketoimintaansa Suomessa yhteistyöllä useiden johtavien maakuntalehtien kanssa

Alma Media vahvistaa Markkinapaikat-liiketoimintaansa Suomessa yhteistyöllä useiden johtavien maakuntalehtien kanssa

* { font-family: Arial, Verdana, Helvetica; font-size: 13px;}
td { padding: 3px; }
}

 Alma Media Oyj   Pörssitiedote    29.3.2010 klo 12.00

ALMA MEDIA VAHVISTAA MARKKINAPAIKAT-LIIKETOIMINTAANSA SUOMESSA YHTEISTYÖLLÄ USEIDEN JOHTAVIEN MAAKUNTALEHTIEN KANSSA

Alma Media Oyj ja Väli-Suomessa toimivien sanomalehtien omistama kehitysyhtiö Arena Partners Oy ryhtyvät yhteistyöhön valtakunnallisessa markkinapaikkaliiketoiminnassa. Yhteistyö toteutetaan siten, että Arena Partners ostaa 35 % osuuden perustettavasta yhteisyrityksestä, joka harjoittaa Alma Median asunto-, auto- ja kuluttajailmoittelun markkinapaikkaliiketoimintaa. Samassa yhteydessä Alma Media ostaa Arena Partnersin tytäryhtiöstä Arena Interactivesta 35 % osuuden. Yhteistyö vaatii kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

Yhteisyrityksessä toimivat Alma Median palveluista Etuovi.com, Vuokraovi.com, Autotalli.com ja Mikko.fi.

Alkavan yhteistyön vaikutukset Alma Median taloudellisiin tunnuslukuihin ovat lyhyellä aikavälillä vähäiset. Järjestelyllä ei ole henkilöstövaikutuksia. Uuteen yhtiöön siirrettävien palveluiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2009 oli 16,9 milj. euroa. Arena Interactiven liikevaihto puolestaan oli 1,0 milj. euroa vuonna 2009.

”Yhteistyö Arena Partnersin kanssa on tärkeä osa Alma Median Markkinapaikat-liiketoiminnan strategista kehittämistä ja liiketoimintamahdollisuuksien laajentamista myös luokitellussa sanomalehti-ilmoittelussa”, toteaa Alma Media Oyj:n toimitusjohtaja Kai Telanne.

Alma Median ja Arena Partnersin lehdet tekevät yhteistyösopimuksen Alman markkinapaikkapalveluiden hyödyntämisestä omalla alueellaan. Asiakasvastuu siirtyy järjestelyssä pääosin alueelliseksi. Yhteisyritys vastaa keskitetysti tuotekehityksestä, teknologiasta ja brändeistä.

”Tavoitteena on löytää uusia tapoja palvella sekä Arena Partnersin että Alma Median markkinapaikkojen asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla. Brändien vahva näkyvyys sekä valtakunnallisesti että alueellisesti on ensiarvoisen tärkeää asunto- ja autokaupassa sekä kuluttajailmoittelussa. Esimerkiksi Etuovi.com on jatkossa kaikkien Alman ja Arena Partnersin lehtien asuntoilmoittelun brändi”, sanoo Alma Median Markkinapaikat-liiketoiminnasta vastaava johtaja Raimo Mäkilä.

 

Alma Media Oyj
Rauno Heinonen
viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja

 

Lisätietoja:

Kai Telanne, toimitusjohtaja, puh. 010 665 3500
Raimo Mäkilä, johtaja, Markkinapaikat, puh. 010 665 5802

 

Jakelu: NASDAQ OMX Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet

 

Arena Partners Oy on vuonna 2000 perustettu sähköisen liiketoiminnan kehitysyhtiö, jonka liikevaihto oli vuonna 2008 noin 2 miljoonaa euroa. Yhtiön osakkeenomistajat ovat Keskisuomalainen Oyj, Ilkka-Yhtymä Oyj, Sanomalehti Karjalainen Oy, Keskipohjanmaan Kirjapaino Oy, Etelä-Savon Viestintä Oy sekä Arena Partners Oy itse. Näiden yhtiöiden kustantamia maakuntalehtiä ovat Ilkka, Itä-Savo, Karjalainen, Keskipohjanmaa, Keskisuomalainen, Länsi-Savo, Pohjalainen ja Savon Sanomat.

 

Alma Media on kannattava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka keskittyy sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Vuoden 2009 liikevaihto oli 307,8 miljoonaa euroa, ja liikevoittoa kertyi 13,5 % liikevaihdosta. Yhtiön osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 29.3.2010, 14:00
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli