Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kauppalehden lukijamäärä kasvoi edelleen, levikki laskuun joukkotilausten karsimisen myötä

Kauppalehden lukijamäärä kasvoi edelleen, levikki laskuun joukkotilausten karsimisen myötä

Alma Media Oyj   Lehdistötiedote 15.9.2009
 
KAUPPALEHDEN LUKIJAMÄÄRÄ KASVOI EDELLEEN, LEVIKKI LASKUUN JOUKKOTILAUSTEN KARSIMISEN MYÖTÄ
 
Alma Media -konserniin kuuluva Suomen johtava taloussanomalehti Kauppalehti onnistui kasvattamaan lukijamääräänsä edelleen alkuvuonna 2009. Kauppalehden uusi lukijamäärä on nyt 230 000 (+7%) ja Kauppalehti Option 229 000 (+3%) uusimman Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan. Lukijamäärät ovat olleet yhtäjaksoisesti kasvussa vuodesta 2007 alkaen.
 
– Talouden tapahtumat ja niiden vaikutukset näyttävät kiinnostavan yhä useampia. Kauppalehden alkuvuonna tapahtunut uudistus on myös tuottanut paljon positiivista palautetta ja houkutellut uusia lukijoita, sanoo vastaava päätoimittaja Hannu Leinonen. Myös Kauppalehden verkkopalvelu kauppalehti.fi on alkuvuonna tehnyt kävijäennätyksiä.
 
Kauppalehti Oy:n kannattavuuden turvaamiseksi on tehty paljon erilaisia toimenpiteitä tiukassa taloustilanteessa. Osana tätä ohjelmaa opiskelijajärjestöille joukkotilauksina toimitettua levikkikantaa karsitaan syksyllä 2009 ja keväällä 2010. Tämän johdosta Kauppalehden LT-levikki laskee merkittävästi seuraavassa levikintarkastuksessa keväällä 2010. Lukijamäärään toimenpiteellä ei nähdä olevan merkittävää vaikutusta. Opiskelijat eivät myöskään ole varsinaisesti olleet Kauppalehdessä julkaistun mainonnan kohderyhmänä.
 
– Olemme tehneet hyvää yhteistyötä Ekonomiopiskelijoiden Liiton ja Tradenomiopiskelijoiden Liiton kanssa jo vuosia ja tätä yhteistyötä on tarkoitus edelleen jatkaa, painottaa Kauppalehti Oy:n toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori. Yhteistyön tavoitteena on ollut saada Kauppalehdelle uusia tulevaisuuden päättäjälukijoita ja siinä on onnistuttu. – Keväällä 2009 teimme lukijatutkimuksen opiskelijoiden keskuudessa ja huomasimme, että yhteistyön sisältöä kannattaa kuitenkin muuttaa. Monet opiskelijat olivat hyvin sitoutuneita Kauppalehden lukijoita, osa taas ei vilkaissutkaan saamaansa lehteä. Jatkossa lehti toimitetaan sitä haluaville, ei kaikille opiskelijoille.
 
 
Lisätiedot:
 
Hannu Leinonen, vastaava päätoimittaja, puh. 010 665 2392, hannu.leinonen@kauppalehti.fi
Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, puh. 010 665 2360, juha-petri.loimovuori@kauppalehti.fi
 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kannattava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.

Vuoden 2008 liikevaihto oli 341 miljoonaa euroa, ja liikevoittoa kertyi yli 14 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi
  • Julkaistu: 15.9.2009, 12:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli