Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kauppalehti uudistuu 12.1. – katse eteenpäin

Kauppalehti uudistuu 12.1. – katse eteenpäin

Alma Media Oyj  Lehdistötiedote  9.1.2009
 
KAUPPALEHTI UUDISTUU 12.1. – KATSE ETEENPÄIN
 
AlmaMedia -konserniin kuuluva Suomen johtava taloussanomalehti Kauppalehti uudistuu sekä sisällöltään, ulkoasultaan että rakenteeltaan. Lehden sisällön painopiste siirtyy aikaisempaa enemmän tulevaisuuteen. Ensimmäinen uudistunut Kauppalehti ilmestyy tammikuun 12. päivä.
 
Uudistus osuu ajankohtaan, jolloin taloususuutisoinnin seuraaminen eri välineissä on kasvanut merkittävästi. Maailmantalouden muutokset ja niiden vaikutukset kiinnostavat yhä useampia.
 
– Lehti selittää jatkossa paremmin ja syvemmin, miksi jotain on tapahtunut ja mitä vaikutuksia tapahtumilla talouteen on. Lukijamme haluavat tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja siihen kysymykseen uudistunut lehti yrittää vastata, kuvailee uutta Kauppalehteä päätoimittaja Hannu Leinonen.
 
Lehden keskittyessä tulevaan Kauppalehti.fi pureutuu aiempaa tarkemmin päivän uutisiin.
– Sähköisten uutiskanavien, etenkin internetin kehitys nopean uutisoinnin kanavana tuo painetulle medialle luontevasti uudenlaisen uutismedian roolin. Painetulla medialla on mahdollisuus kehittyä nyt entistä analysoivampaan ja eteenpäin katsovaan suuntaan, sähköisen kanavan välittäessä uutiset nopeasti tässä hetkessä.
 
Uudessa Kauppalehdessä viikonpäivillä on erilaiset roolit. Maanantain lehti antaa eväät viikkoa varten ja syventyy tuleviin tapahtumiin. Maanantaisin ilmestyvät myös toimialakohtaiset Maanantaiteemat ja Extra-liitteet. Yrittäjän arjessa elävät Oma Yritys -sivut ilmestyvät tiistaisin, keskiviikkoisin sekä torstaisin. Perjantain lehdessä pääpaino on sijoittamisessa ja säästämisessä. Viihteelliset Kolmossivut siirtyvät lehden viimeiseltä aukeamalta heti uutisten perään.
 
Koko mediaperhe uudessa iskussa
 
Päivittäisen sanomalehden uudistuessa on koko Kauppalehden mediaperhe käynyt lyhyessä ajassa läpi kattavan uudistusprosessin. Toissasyksynä uudistui Kauppalehti Optio, viime vuoden alussa Kauppalehti.fi. Kehitystyö on myös tuottanut toivottua tulosta.
 
Kauppalehti.fi:n suosio on kasvanut voimakkaasti ja sivustolla käy viikoittain jo noin puoli miljoonaa eri kävijää. Myös Kauppalehden levikki- ja lukijamäärät ovat kehittyneet hyvin. Viime syksynä julkistetun Kansallisen mediatutkimuksen mukaan sekä Kauppalehden että Kauppalehti Option lukijamäärät kasvoivat vuoden takaisesta noin 6 %. Vahvistuminen on heijastunut myös Kauppalehden levikkiin, joka on nyt korkeampi kuin koskaan aiemmin, 86 577 kappaletta.
 
– Lehden ja verkon lukijoista vain pieni osa on päällekkäisiä, joten Kauppalehden mediat tavoittavat nyt laajemman päättäjäyleisön kuin koskaan aiemmin. Kolmen uudistuneen median uskomme olevan myös entistä vahvemmin asiakkaidemme menestyksen tukena, toteaa toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori.
 
 
Lisätiedot:
 
Hannu Leinonen, vastaava päätoimittaja, puh. 010 665 2392, hannu.leinonen@kauppalehti.fi
Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, puh. 010 665 2360, juha-petri.loimovuori@kauppalehti.fi
 
 
Alma Media lyhyesti
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.

Vuoden 2007 liikevaihto oli 329 miljoonaa euroa, ja liikevoittoa kertyi yli 19 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla.
 
  • Julkaistu: 9.1.2009, 15:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli