Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kauppalehden lukijamäärä kääntyi nousuun

Kauppalehden lukijamäärä kääntyi nousuun

Alma Media Oyj   Lehdistötiedote    16.9.2008
 
KAUPPALEHDEN LUKIJAMÄÄRÄ KÄÄNTYI NOUSUUN
 
Alma Media -konserniin kuuluvien Kauppalehden ja Kauppalehti Option lukijamäärät ovat kääntyneet nousuun. Uusimman Kansallisen mediatutkimuksen KMT:n mukaan Kauppalehden lukijamäärä kasvoi viimeisen vuoden aikana 6 %. Lukijamäärä on nyt 193 000. Kauppalehti Optio lisäsi lukijoitaan 5,8 % 219 000:een.
 
Kauppalehden vahvistuminen näkyy myös lehden levikissä. Ylimääräisen levikintarkastuksen mukaan lehden levikki kasvoi alkuvuonna 86 577 kappaleeseen, korkeammaksi kuin edellinen ennätys vuodelta 2001.
 
Kauppalehden toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan käänne on hyvä ja odotettu asia. Hän ei usko, että mahdollinen taantumakaan vaarantaisi tätä kehitystä.
 
– Lukijamäärien kasvu vahvistaa uskoa, että painettua lehteä kannattaa kehittää. Lehdestä pitää kuitenkin tehdä vielä nykyistäkin mielenkiintoisempi, jotta sitä luettaisiin entistä säännöllisemmin, Loimovuori sanoo. – Vuodenvaihteessa toteutuva Kauppalehden uudistus on meille suuri mahdollisuus.
 
Kauppalehden lukeminen on lisääntynyt myös verkossa. Kauppalehti.fi teki elokuun lopussa jälleen uuden kävijäennätyksen, kun sivustolla vieraili viikon aikana yli 404 361 eri kävijää.
 
Lisätiedot:
Kauppalehti, toimitusjohtaja Juha-Petri Loimovuori, puh. 010 665 2360.
 
Alma Media lyhyesti
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.
Vuoden 2007 liikevaihto oli 329 miljoonaa euroa, ja liikevoittoa kertyi yli 19 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Kaupankäyntitunnus on ALN1V.

 
  • Julkaistu: 16.9.2008, 10:15
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli