Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Aamulehti ja Tampereen kaupunki avaavat verkkoon laajan tapahtumakalenterin

Aamulehti ja Tampereen kaupunki avaavat verkkoon laajan tapahtumakalenterin

ALMA MEDIA OYJ              LEHDISTÖTIEDOTE             17.4.2008
 
 
AAMULEHTI JA TAMPEREEN KAUPUNKI AVAAVAT VERKKOON LAAJAN TAPAHTUMAKALENTERIN
 
Tampereen seudulle syntyy kattava verkossa toimiva tapahtumakalenteri, joka palvelee alueen asukkaita, matkailijoita ja tapahtumajärjestäjiä. Uuden palvelun toteuttavat yhdessä Kustannus Oy Aamulehti ja Tampereen kaupunki. Mukana on myös GoTampere Oy eli kaupungin yhtiöitetty matkailutoimi.
Tampereen seudun tapahtumakalenteri esitellään kotimaan matkailumessuilla Tampereen messu- ja urheilukeskuksessa. Pormestari Timo P. Nieminen avaa verkkopalvelun juhlallisesti perjantaina 18.4. kello 14 messujen C-hallin Teatterikahvilassa.
Tapahtumakalenteri avautuu yleisölle verkossa maanantaina 21.4. Sivustolle pääsee kolmen eri verkko-osoitteen kautta:
 
 
Päivän menovinkki ja Viikon videovieras
Tapahtumien ilmoittaminen ja sivuston käyttö on maksutonta. Kalenterissa on myös mainospaikkoja, joiden myynnistä vastaa Aamulehti.
 
Kävijä voi hakea tietoja helposti päivämäärän, tapahtumatyypin tai vapaan sanahaun avulla. Jatkossa palvelu tarjoaa myös syventävää tausta-aineistoa, sillä linkin kautta avautuvat Aamulehdessä julkaistut artistihaastattelut sekä näyttelyjen, teatteriesitysten ja elokuvien arvostelut.
 
Etusivulla on Aamulehden toimituksen tekemä, päivittäin vaihtuva menovinkki. Lisäksi ovat esillä Tällä viikolla -suositus sekä Viikon videovieras, joka on avajaisviikolla maisteri Simo Frangén. Ensi vaiheessa kalenterista löytyy tapahtumia vuoteen 2011 saakka.
 
Kumppanuus parantaa palvelua
Aamulehden päätoimittaja Jorma Pokkinen laskee palvelusta olevan hyötyä jokaiselle, joka viettää aikaansa Tampereen seudulla. Uusi sivusto on alueen laaja opas ja samalla todistus luovasta ajattelusta.
– Tässä yhteistyössä voittavat kaikki. Aamulehden perustehtäviin kuuluvat tapahtumista kertominen ja lukijoiden palveleminen. Verkkouudistus sopii meille luontevasti, Pokkinen korostaa. Hän uskoo, että tämäntyylinen kumppanuus yleistyy ja leviää Tampereelta muuallekin.
 
GoTampere Oy:n toimitusjohtaja Kari Saikkonen toteaa uutuuden parantavan oleellisesti matkailijoiden palvelua. Hän arvioi hankkeella olevan myös valtakunnallista merkitystä.
– Tampereella on ollut päällekkäisiä kalentereita monessa eri paikassa. Voimien yhdistäminen on järkevää. Se mahdollistaa verkkopalvelun laajentamisen ja uudenlaisen sisällön tuottamisen, Saikkonen sanoo.
 
Lisätiedot:
Päätoimittaja Jorma Pokkinen, Kustannus Oy Aamulehti, jorma.pokkinen@aamulehti.fi, p. 0400 708 078
Elinkeinojohtaja Kari Kankaala, Tampereen kaupunki, kari.kankaala@tampere.fi, p. 050 351 3020
Toimitusjohtaja Kari Saikkonen, GoTampere Oy, kari.saikkonen@gotampere.fi, p. 0400 667 257
 
Tampereella ilmestyvä Aamulehti on Suomen toiseksi suurin 7-päiväinen sanomalehti. Sen levikki on 139 165 (sunnuntaisin 143 940) ja lukijamäärä 313 000. Lukijoita on 316 000. Aamulehti kuuluu Alma Media -konserniin.
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.
 
Vuoden 2007 liikevaihto oli 329 milj. euroa, ja liikevoittoa kertyi 16 % liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Kaupankäyntitunnus on ALN1V. Lisää osoitteessa http://www.almamedia.fi.
 
 
  • Julkaistu: 17.4.2008, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli