Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Aamulehden Moro uudistuu sanomalehden suuntaan

Aamulehden Moro uudistuu sanomalehden suuntaan

ALMA MEDIA OYJ          LEHDISTÖTIEDOTE          1.4.2008
 
 
AAMULEHDEN MORO UUDISTUU SANOMALEHDEN SUUNTAAN
 
Aamulehden torstaisin ilmestyvä viikkolehti Moro uudistaa ulkoasuaan ja sisältöään 3. huhtikuuta. Tamperelaisuudesta voimansa ammentava Moro muuttuu enemmän sanomalehden kaltaiseksi. Tabloid-kokoiseen julkaisuun tulee päälehteä muistuttava osastojako -myös pääkirjoitussivu ja uutisaukeama. Uuden ulkoasun on suunnitellut Aamulehden ulkoasupäällikkö Ari Kinnari.
 
Kehitys tuo mukanaan joitakin täysin uusia palvelumuotoja. Moron perhesivulla ryhdytään julkaisemaan vainajista omaisten laatimia muistokirjoituksia. Uutta sisältöä on niin ikään Kouluelämää-uutissivu, jonka toimittavat viestintälukiolaiset. Moro on palkannut myös oman vitsitoimittajan. Hänen tehtävänään on keksiä muun muassa Turkua koskevia vitsejä.
 
Morolla on oma sivustonsa Aamulehden verkkopalveluissa (www.aamulehti.fi/moro). Uudistuksen myötä verkkosivut monipuolistuvat ja netin tarjonta nostetaan näkyvästi myös painettuun lehteen.
 
Aamulehden koko lehtipaketti uudistunut neljässä vuodessa
Aamulehti on uudistanut koko lehtipakettinsa neljän vuoden aikana. Päälehden ulkoasu ja rakenne muuttuivat viime vuoden marraskuussa. Vuonna 2006 alettiin julkaista sunnuntain Asiat- ja Ihmiset-viikkolehtiä. Vapaa-aikaan, populaarikulttuuriin ja televisioon paneutuva Valo syntyi 2004. Aamulehden verkkopalveluita on kehitetty voimakkaasti viime aikoina.
 
Lisätiedot:
Moron tuottaja Jari Mylläri, p. 010 665 3224
Aamulehden ulkoasupäällikkö Ari Kinnari, p. 010 665 3916
 
Tampereella ilmestyvä Aamulehti on Suomen toiseksi suurin 7-päiväinen sanomalehti. Sen levikki on 139 165 (sunnuntaisin 143 940) ja lukijamäärä 313 000. Lukijoita on 316 000. Aamulehti kuuluu Alma Media -konserniin.
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.
 
Vuoden 2007 liikevaihto oli 329 milj. euroa, ja liikevoittoa kertyi 16 % liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Kaupankäyntitunnus on ALN1V. Lisää osoitteessa http://www.almamedia.fi.
 
  • Julkaistu: 1.4.2008, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli