Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kauppalehti keskittyy valtakunnalliseen talousjournalismiin

Kauppalehti keskittyy valtakunnalliseen talousjournalismiin

ALMA MEDIA OYJ            LEHDISTÖTIEDOTE         26.10.2007
 
 
 
KAUPPALEHTI KESKITTYY VALTAKUNNALLISEEN TALOUSJOURNALISMIIN
 
Alma Media -konserniin kuuluva Kauppalehti Oy keskittyy ydinliiketoimintoihinsa: valtakunnalliseen talousjournalismiin ja talouden hyötytiedon palveluihin. Tähän liittyen Kauppalehti Oy on tehnyt suunnitelman, jonka mukaan lauantaisin pääkaupunkiseudulla ilmestyvän Presso-lehden julkaisu lopetetaan marraskuun puolivälissä. Osana suunnitelmaa Presson talouteen liittyviä sisältökokonaisuuksia siirretään osaksi Kauppalehteä ja vahvistetaan näin Kauppalehden roolia johtavana valtakunnallisena talouslehtenä. Muutos vapauttaa myös resursseja Kauppalehti.fi-verkkopalvelun sisällön ja markkinoinnin kehittämiseen.
 
Presson erillistilaajille ja mainostajille tarjotaan korvaavaa vaihtoehtoa Kauppalehden tuotevalikoimasta seuraavien viikkojen aikana.
 
Osana muutosta Kauppalehti Oy on käynnistänyt Presson toimituskuntaa koskevan YT-menettelyn, jossa käsitellään muutoksen henkilövaikutuksia. Suunnitelman mukaan Presson julkaisemisen lopettaminen vähentää työtä Kauppalehti Oy:ssä noin 5 henkilötyövuoden verran. Neuvottelujen piirissä on 12 henkilöä ja niiden on arvioitu kestävän kaksi viikkoa.
 
Presso esiteltiin uutena lehtituotteena syksyllä 2004. Sisällöltään ja ulkoasultaan lehti on ollut pidetty ja kiitetty. Sen sijaan lehden kannattavuus ei toteutunut alkuperäisten tavoitteiden mukaan.
 
Kauppalehti Oy:n tuotteita ovat jatkossa Kauppalehti, Kauppalehti Optio, Kauppalehti Vip ja Kauppalehti.fi. Lisäksi Kauppalehti Oy toimittaa Talousuutisia MTV3-kanavalle ja tarjoaa monipuolisia talous- ja yritystietopalveluja; näistä esimerkkinä yritys- ja viranomaistietoa välittävä ePortti.
 
Kauppalehti on Suomen johtava talousmedia. Kauppalehden levikki on 81 377 kappaletta (LT 2006) ja Kauppalehti.fi:n viikoittainen kävijämäärä noin 295 000 eri kävijää. Alma Median Kauppalehti-ryhmään kuuluvat Kauppalehden lisäksi Alma Media Lehdentekijät, suoramarkkinointiyhtiö Kauppalehti 121 Oy ja Baltian johtava uutistoimisto BNS.
 
Lisätietoja perjantaina 26.10.2007, klo 12 – 14:
Juha-Petri Loimovuori, toimitusjohtaja, Kauppalehti Oy, puhelin 010 665 2360
Hannu Leinonen, vastaava päätoimittaja, Kauppalehti, puhelin 010 665 2392
 
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.
 
Vuoden 2006 liikevaihto oli 302 milj. euroa, josta liikevoittoa kertyi 16 % liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Kaupankäyntitunnus on ALN1V. Lisää osoitteessa www.almamedia.fi.
  • Julkaistu: 26.10.2007 klo 11:45
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli