Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > ALMA MEDIA -KONSERNIN TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 1.1.2004-31.12.2004

ALMA MEDIA -KONSERNIN TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 1.1.2004-31.12.2004

ALMA MEDIA -KONSERNIN TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 1.1.2004-31.12.2004
 
Konsernin liikevoitto vuonna 2004 kasvoi 118 % edellisvuodesta 38,6 milj. euroon (17,7 milj. euroa). Liikevaihto pysyi lähes ennallaan. Liiketoiminnan rahavirta kasvoi 21 % 66,6 milj. euroon. Yhtiön korolliset nettovelat alenivat 30 milj. eurolla 54,7 milj. euroon (84,7 milj. euroa).
 
– Konsernin liikevoitto ilman osakkuusyhtiökirjauksia oli 47,3 milj. euroa (39,7 milj. euroa).
 
– Alpressin liikevoitto oli edelleen erinomainen. Se kasvoi 30 milj. eurosta 32,4 milj. euroon pääosin mediamyynnin kasvun ansiosta ja teki näin parhaan tuloksensa kautta aikojen. Iltalehden levikkimarkkinaosuus nousi lehden historian korkeimmaksi. Divisioona on panostanut sisällön jatkuvaan kehittämiseen ja vakiinnuttanut ketjumaisen toimintatavan.
 
– Broadcastingin liikevoitto lähes kaksinkertaistui 11 milj. euroon. Eniten siihen vaikutti televisiomainonnan myynnin reipas kasvu.
 
– Business Information Groupin liikevoitto kasvoi 1,2 milj. eurolla. Tähän vaikutti eniten osakkuusyhtiö Talentum Oyj:n liikearvopoiston pienentyminen. Divisioona panosti Kauppalehti Pressoon, jonka levikkimyynti on käynnistynyt odotetun hyvin. Myös Lehdentekijät-yksikkö kasvaa voimakkaasti.
 
– Mediapalvelut on konsernin kansainvälisin ja kasvavin divisioona. Työpaikkailmoitusmedia Monster.fi kasvoi loka-joulukuussa 122 %, Autotalli.com 76 %, Etuovi.com 47 % ja vaihtokoneiden markkinapaikka Mascus.com 44 %. Osakkuusyhtiö Acta Print Oy:n tulososuus ja sen omistuksiin liittyvien tasearvojen arvonalennuskirjaukset veivät divisioonan 6,3 milj. euroa tappiolle.
 
Toimitusjohtaja Juho Lipsanen:
LIIKETOIMINTA HYVÄSSÄ ISKUSSA
 
Alma Median oma liiketoiminta sujui vuonna 2004 selvästi edellisvuotta paremmin. Divisioonien oman liiketoiminnan voitto oli yhteensä 10,7 milj. euroa suurempi. Yhtiön viimeistä neljännestä rasittavat 6,1 milj. euron kertaluonteiset kirjaukset, jotka muodostuvat Acta Print Oy:n omistuksiin liittyvien tasearvojen arvonalennuskirjauksista 3,7 milj. euroa ja MTV Interactiven rakennejärjestelyistä 2,4 milj. euroa.
 
Yleislausunto
 
Tämän tiedotteen tietyt lausunnot ovat ennusteita ja perustuvat johdon näkemyksiin niiden antohetkellä. Tästä syystä niihin sisältyy riskejä ja epävarmuustekijöitä. Ennusteet saattavat muuttua, jos yleisessä taloudellisessa kehityksessä tai mediatoimialalla tapahtuu merkittäviä muutoksia.
 
Alma Media julkistaa tuloksensa vuoden 2005 ensimmäiseltä neljännekseltä 29.4.2005 klo 9.00.
 
ALMA MEDIA OYJ
 
Terhi Lambert
tiedotuspäällikkö
 
JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet
 
Tiedotustilaisuus analyytikoille ja median edustajille pidetään 11.2.2005 klo 11.00 Ravintola Savoy’ssa, Eteläesplanadi 14, 7. krs, Helsinki. Tilaisuus kestää noin tunnin. Tuloksen esittelee toimitusjohtaja Juho Lipsanen, paikalla myös muita Konsernijohdon jäseniä. Englanninkielinen tulospresentaatio osoitteessa www.almamedia.fi klo 11.00.
 
Täydellinen raportti taulukoineen on ladattavissa alla olevasta linkistä:
  • Julkaistu: 11.2.2005, 10:01
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli