Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > ILKKA KURKI AVAINASIAKASTOIMINNASTA VASTAAVAKSI JOHTAJAKSI

ILKKA KURKI AVAINASIAKASTOIMINNASTA VASTAAVAKSI JOHTAJAKSI

ALMA MEDIA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 6.2.2003 klo 9.00

ILKKA KURKI AVAINASIAKASTOIMINNASTA VASTAAVAKSI JOHTAJAKSI

Ilkka Kurki on nimitetty Alma Median avainasiakkaista vastaavaksi
johtajaksi 1.3.2003 alkaen. Kurki siirtyy tehtävään SEK & GREY
Oy:n Hartwall-asiakkuudesta vastaavan asiakkuusjohtajan
tehtävistä. Kurki on työskennellyt SEK & GREY:n palveluksessa
vuodesta 1994 ja vuosina 1987-94 IBM:n viestinnässä. Sitä ennen
hän on työskennellyt eri mainostoimistoissa suunnittelutehtävissä.
Alma Median avainasiakastoiminta, eli KAM-toiminta, keskittyy
konsernin valtakunnallisten medioiden yhteistyöhön.

Alma Media käynnisti kolme vuotta sitten hankkeen avainasiakkaiden
erityispalveluiden kehittämiseksi. Tällä hetkellä konsernilla on
15 pilottiasiakasta, joiden kanssa se kehittää erityisesti
valtakunnallisia mainosratkaisuja. Tavoite on seuraavien kahden
vuoden aikana kehittää laadullisesti tätä Key Account Manager
(KAM) –toimintaa niin konsernin sisällä kuin
asiakasyhteyksissäkin. Päätökset toiminnan jatkosta tehdään
kokemusten ja asiakkailta saadun palautteen mukaan arviolta parin
vuoden toiminnan jälkeen.

Käytännössä KAM-toiminta tarkoittaa tällä hetkellä Alma Mediassa
sitä, että asiakkaat pystyvät ostamaan yhden yhteyshenkilön kautta
kaikki tarvitsemansa valtakunnalliset mediaratkaisut. Alma Median
valtakunnalliset mediat ovat MTV3-kanava, Subtv, Radio Nova,
Kauppalehti, Iltalehti ja näitä tukevat verkko- ja
mobiilipalvelut. Kurjen asemapaikka sijaitsee MTV:n toimitiloissa
Pasilassa.

Alma Median eri medioiden markkinoinnin yhteistyötä koordinoi
myynnin ja markkinoinnin työryhmä, jonka jäseniä ovat konsernin
medioiden mediamyynnistä vastaavat henkilöt.
Alma Mediassa KAM-toiminnan tavoite on helpottaa asiakkaiden
mediaratkaisujen ostoa.

—Emme halua enää tarjota vain pelkkiä kanavia, vaan haemme
mieluummin yhteistyössä asiakkaiden, mediatoimistojen ja
mainostoimistojen kanssa parhaat ratkaisut asiakkaan
kulloiseenkin tarpeeseen, Alma Median myynnin ja markkinoinnin
työryhmästä vastaava Juha Blomster sanoo. Blomsterin mukaan Kurjen
tausta ja työkokemus asiakkuusjohtajana tukee erinomaisesti Alma
Median KAM-myyjien mediaosaamista. Uskomme, että saamme tämän
toiminnan varsin pian voimakkaaseen kasvuun. Tällä hetkellä 15
KAM-asiakasta vastaavat vuositasolla noin 10 prosentista Alma
Median valtakunnallisten medioiden mainosmyynnistä.

Ilkka Kurki painottaa ostamisen helppouden lisäksi
kokonaisuuksien hallitsemista.
—Asiakkaat eivät enää halua ostaa vain ilmoituskanavia, vaan
pääpaino on kokonaisratkaisujen löytämisellä. Alma Median
valtakunnalliset mediat muodostavat ainutlaatuisen ja ainoan
aidosti valtakunnallisen kokonaisuuden eri kohderyhmien
tavoittamiseen. Alma Median valtakunnallisissa medioissa on
varmasti yhteenlaskettuna tämän maan paras mediaosaaminen ja
tehtävämme on rakentaa malli, jossa tämä erityisosaaminen saadaan
innovatiivisten ratkaisujen avulla kaikkein niiden mainostajien
käyttöön, jotka arvostavat tällaista erikoispalvelutoimintaa,
Kurki sanoo.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Juha Blomster, Kustannusosakeyhtiö Kauppalehti,
puhelin (09) 507 7530
varatoimitusjohtaja Heikki Rotko, MTV Oy, puhelin (09) 1500 518

  • Julkaistu: 6.2.2003, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli