Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > ILTALEHTI KASVATTI MARKKINAOSUUTTAAN LASKEVILLA MARKKINOILLA

ILTALEHTI KASVATTI MARKKINAOSUUTTAAN LASKEVILLA MARKKINOILLA

ALMA MEDIA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 23.8.2002

ILTALEHTI KASVATTI MARKKINAOSUUTTAAN LASKEVILLA MARKKINOILLA

Tänään suoritetun levikintarkastuksen mukaan Alma Media Oyj:n
kustantaman Iltalehden 6-päiväinen levikki oli tammi-kesäkuussa
128 585 ja viikonvaihdelevikki 158 251. Edellisen vuoden
vastaavasta jaksosta 6-päiväinen levikki laski 3,2 % ja
viikonvaihdelevikki 4,4 %. Iltalehden markkinaosuus kasvoi
edellisen vuoden vastaavasta jaksosta 0,5 %.

Levikkijohtaja Mauri Pelkosen mukaan iltapäivälehtimarkkina palasi
kuluvana vuonna voimakkaan kasvun ajasta normaaliin pitkän
aikavälin kasvuun. – Vuonna 2001 iltapäivälehtimarkkinoita
kasvattivat monet poikkeukselliset ja pitkäkestoiset
uutistapahtumat. Positiivista alkuvuoden kehityksessä on Pelkosen
mukaan se, että Iltalehti on onnistunut voittamaan edelleen
markkinaosuutta. Rautakirjan markkinaosuustilaston mukaan
Iltalehden markkinaosuus tammi-syyskuun iltapäivälehtimarkkinoista
oli 38,9 %.

  • Julkaistu: 23.8.2002, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli