Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?

Mainostaja, tuliko teillekin kesä?

Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan tarkasti kohdennettua mainosta?

Erotu vilkkaassa tarjousviestinnässä

Usein saa törmätä uutiskirjeeseen tai mainokseen, jonka pääviesti on: Kesä on täällä! Syksy saapui meille! Joulu saa jo tulla! tai Kevät on vihdoin täällä! Siinäpä tutut mainoslauseet, jotka toki sopivat kaikille toimialoille. Mutta miten voisit erottua joukosta paremmin ja saada ihmiset aktivoitumaan ostoksille?

Jos oikeasti haluat herättää ihmisten huomion ja erottua, kannattaa säähän tarttumisen sijaan miettiä, mitä asiakkaasi haluaisi tietää – tai mitä heidän kannattaisi tietää – tarjoamastasi. Selvitä myös, minkälainen mainonta ja viesti tehoaa juuri siihen kohderyhmään, jolle mainonta on suunnattu.

Lue lisää: Haluatko herättää huomiota?
Asiakascase: Näin perheyritys kasvatti tunnettuuttaan

Näe oman bisnesideasi helmi ja kerro siitä

Jos sinulla on tarjota jotain, mitä muualta ei saa, sano se suoraan.

Mihin haasteeseen tuotteesi tai palvelusi tuo helpotusta? Ratkaiseeko tuotteesi tai palvelusi jonkin pulman? Tarjoatko vinkkejä, miten käyttää tuotteitasi monipuolisemmin? Mikä on se lyömätön etu, minkä tuotteesi tai palvelusi tarjoaa?

Kannattaa pohtia syvemmin, mitä oikeastaan haluat tuotteistasi ja palveluistasi sanoa, ja mitä hyötyä asiakas saa. Löydä myös asiakkaan näkökulmasta se lisäarvo, mitä he kokevat saavansa käyttäessään tuotteitasi tai palveluitasi.

Turhia lupauksia ei kannata lisämyynnin toivossakaan antaa, sillä se kääntyy itseään vastaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos lupaa jotain, ja antaakin vielä vähän päälle, kokemus todennäköisesti yllättää ja jää positiivisesti mieleen.

Katso myös: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Asiakascase: Imago kirkastui sisältöartikkelien avulla

Brändiä voi ja pitää rakentaa kesälläkin

Brändimainontaa kannattaa tehdä koko ajan, sillä se auttaa brändiäsi pysymään mielessä silloinkin, kun ei vielä ole ostoaietta, mutta hankintoja suunnitellaan. 

Esimerkiksi omakotirakentajat siirtyvät syksyllä viimeistelemään sisätiloja ja etsiskelevät jo kiivaasti keittiökalusteita, pintamateriaaleja ja suunnittelevat sisustusta. Monelle puutarhan ja terassin rakentaminen on monivuotinen projekti, ja ideoita omaan kotiin hankitaan pitkin vuotta. Ja jotkut tekevät syksyn tai talven harrastuksiin liittyvät hankinnat jo kesän aikana ilman kiirettä, jotta välineet ovat valmiina lajin alkaessa.

Mainonnassa voit hyödyntää esimerkiksi Alman kohdennusmahdollisuuksia, jotta tavoitat uusia potentiaalisia asiakkaita – tai nykyasiakkaasi – parhaiten tavoitteesi mukaan. Huolella suunniteltu mainoskampanja ohjaa liikennettä verkkosivuillesi, houkuttelee ostamaan ja rakentaa brändillesi tunnettuutta. Ihan koko ajan.

Ajankohtaiset yleisöt: Näin tavoitat suomalaisen kesäkansan

Haluatko tehdä kanssamme brändimainontaa?

Lue seuraavaksi

Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla

Suomalaisille kuluttajille tehdyn Matkailun Pulssikyselyn mukaan matkailuinto on korkealla taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Lomalle lähdetään suurin odotuksin, haetaan elämysmäisiä kokemuksia ja varauksissa arvostetaan vaivattomuutta. Kotimaan matkailu […]

Tästä artikkeliin

Retail Buying Study 2024: Miten suomalaisten ostokäyttäytyminen on muuttunut?

Euroopan kattavin vähittäiskaupan alan tutkimus, Retail Buying Study, on taas täällä. Yhteispohjoismainen tutkimus selvittää nopeasti kehittyvän kaupan alan viimeisimmät trendit ja muutokset. Miten kuluttajien ostokäyttäytyminen […]

Tästä artikkeliin

Ota yhteyttä

Copyright © 2024