Hakusanamainonta

Tehokas tapa löytää ostohaluiset asiakkaat

Mihin tarkoitukseen?

etusormi osoittaa ikoni

Haluatko lisää asiakkaita verkosta? Hakusanamainonta sopii kaikille yrityksille, jotka haluavat liikennettä verkkopalveluunsa. Hakusanamainonta tukee verkkopalvelun orgaanista löydettävyyttä ja auttaa erottumaan myös silloin, kun kilpailijat käyttävät tekstimainontaa.

Hakusanamainonta kannattaa

Kun potentiaalinen asiakas etsii verkosta jotain tuotetta tai palvelua, hän kääntyy hyvin suurella todennäköisyydellä Googlen puoleen (tutkimusten valossa jopa 93 prosenttia verkossa tehdystä toiminnasta aloitetaan hakukonetta käyttämällä). Kun hän suorittaa haun ja ryhtyy selaamaan hakutuloksia, hän tekee valinnan ja klikkaa itsensä juuri tietylle verkkosivulle. 

Tekstimainos voi olla laajennettu mm. puhelulinkeillä, sivustolinkeillä, erilaisilla huomioteksteillä ja kuvilla. Tekstimainos Googlessa eroaa maksuttomasta (orgaaninen) hakutuloksesta ”Mainos”-etuliitteen perusteella. Mainoksia voi olla hakutuloslistan alussa ja lopussa.

Verkkopalvelusta tulee löytyä sivu, johon kävijät halutaan ohjata. Vaatimuksia kohdesivulle:

  • Sisältää tuotetta/palvelua kuvailevaa tekstiä.
  • Sisältää jonkinlaisen toimintakehoitteen.

Hakusanamainonta sopii myös verkkokaupoille, mutta tuotekohtaiseen mainontaan sopii paremmin Google-haun kuvamainonta, Shopping Ads.

Hakusanamainonta​

  • Tavoita ostoaikeissa olevat asiakkaat kustannustehokkaasti Googlen hakukoneen mainospaikoilla. ​
  • Hintaan vaikuttaa  mainostettavien kohdesivujen kappalemäärä sekä sesonkimuutosten määrä sopimuskauden aikana.

 

Alk. 350 eur/kk + alv​.

Pyydä tarjous

Aloitustöiden yhteydessä:

  • Asiakkaan haastattelu mainonnan perusteista
  • Asiakkaan avustaminen tarvittavien järjestelmien perustamisessa
  • Järjestelmien yhdistäminen (Ads ja Analytics)
  • Tavoitteiden valitseminen ja konversioseurannnan perustaminen
  • Kampanjasuunnitelman laatiminen
  • Kampanjan perustaminen ja käynnistäminen
  • Kampanjaraportin perustaminen: Automaattinen toimitus joka kuukauden 1. päivänä

Ylläpidon aikana:

  • Sovitut kampanjat ovat käynnissä
  • Mainonta kuluttaa budjettia sovituissa rajoissa
  • Mainostilin maksutapa on voimassa
  • Mainonnan tunnuslukujen optimointi
  • Mainostilin suositusten läpikäynti
  • Mainosbudjetin riittävyyden arviointi haku- ja kilpailutilanteen kautta
  • Toteutuneiden hakutermien läpikäynti
  • Mainonnan laajentaminen tarpeen mukaan
  • Mainonnan raportin ylläpito
  • Mainonnan tilannekatsaus asiakkaan kanssa sovitulla syklillä

Haluatko lisää asiakkaita verkosta?

Jos haluat saada maksimaalisen hyödyn irti verkkosivuistasi, me olemme sinulle oikea kumppani! Liity sinäkin menestyvien asiakkaidemme joukkoon, ja ota yhteyttä jo tänään!

Usein kysytyt kysymykset

Verkkopalvelusta tulee löytyä sivu, johon kävijät halutaan ohjata. Vaatimuksia kohdesivulle:

  • Sisältää tuotetta/palvelua kuvailevaa tekstiä.
  • Sisältää jonkinlaisen toimintakehoitteen.

Hakusanamainonta sopii myös verkkokaupoille, mutta tuotekohtaiseen mainontaan sopii paremmin Google-haun kuvamainonta, Shopping Ads.

Hakusanamainonta sopii kaikille yrityksille, jotka haluavat liikennettä verkkopalveluunsa. Hakusanamainonta tukee verkkopalvelun orgaanista löydettävyyttä ja auttaa erottumaan myös silloin, kun kilpailijat käyttävät tekstimainontaa.

Tekstimainos voi olla laajennettu mm. puhelulinkeillä, sivustolinkeillä, erilaisilla huomioteksteillä ja kuvilla. Tekstimainos Googlessa eroaa maksuttomasta (orgaaninen) hakutuloksesta ”Mainos”-etuliitteen perusteella. Mainoksia voi olla hakutuloslistan alussa ja lopussa.

Mitä Google-mainonta on?

Kuten rakkaalla lapsella myös hakusanamainonnalla on monta kaunista kutsumanimeä. Olet ehkä kuullut termeistä SEM, SEA tai Google Ads -mainonta. Kaikki nämä ihastuttavat nimet merkitsevät ruohonjuuritasolla sitä samaa asiaa: hakukonemarkkinointia, jonka päämääränä on tuoda juuri ne potentiaaliset asiakkaat yrityksesi nettisivuille.

Kun siis kohderyhmääsi kuuluva netin käyttäjä naputtelee tietyn hakusanan Googlen hakukenttään, yrityksesi mainos tupsahtaa näkyville, ja tavoittelemasi asiakas klikkaa sivustollesi.

  • Hakusanamainonta on maksettua, kohdennettua mainontaa, joka nousee esille hakutuloslistan alkuun tai loppuun.
  • Google Ads -markkinoinnin tunnistaa siitä, että tekstin edessä lukee: ”Mainos” tai ”Sponsoroitu”.
  • Tekstimainosta voidaan räätälöidä esim. sivusto- ja puhelulinkeillä, huomioteksteillä sekä kuvilla.
  • Hyödynnämme mainonnan suunnittelussa tekoälyä.

Tiesitkö?

Hakusanamainonta soveltuu mainiosti myös verkkokaupoille. Jos taas haluat markkinoida jotain yksittäistä tuotetta, on Googlen kuvamainonta, Shopping Ads, parempi vaihtoehto. Laadukkaan hakumainonnan perustana on kunnollinen hakukoneoptimointiin eli SEO. Voit tutustua siihen täältä.

Miten Google Ads -prosessi etenee?

  • Aluksi kerätään taustatietoja eli kartoitetaan, mihin yrityksesi on matkalla. Joskus päämäärä on nimittäin tärkeämpi kuin matka.
  • Seuraavaksi otetaan käyttöön tarvittavat järjestelmät. Jos ohimosi alkavat harmaantua jo pelkästä ajatuksesta, älä huoli. Me autamme näissä.
  • Sitten laitetaan Google-mainonta tulille. Asiantuntijamme valitsevat parhaat hakusanat, luovat kampanjan ja kirjoittavat muhevat mainostekstit.
  • Heti ensimmäisen kuukauden aikana alamme aktiivisesti seurata mainonnan tuottoa ja teemme kampanjoihisi muutoksia tarpeen mukaan.
  • Käymme tulokset kanssasi säännöllisesti ja selkeästi läpi. Lisäksi saat pääsyn automaattisesti päivittyvään, selkeään raporttiin.

Tuloksena on potentiaalisten asiakkaiden tavoittaminen, verkkoliikenteen lisääntyminen ja myynnin kasvu. Kyllä kelpaa.

Mitä jos ATK ahdistaa?

Se on ihan ok. Otat vain meitä kädestä kiinni, ja kerrot, mitä haluat saavuttaa. Hoidamme loput, ja viestimme kanssasi ilman jargoninkielisiä termejä. Pidämme huolen, että tiedät koko ajan, missä mennään. Saat oman asiantuntijan, johon voit olla yhteydessä.

Mikä on Google-mainonnan hinta?

Google-mainonnan hinta riippuu aina siitä, mitä haluat. Google Ads -mainonnan hinnat alkavat 350 eurosta kuukaudessa. Lisäksi päälle tulee Googlelle maksettava mainosbudjetti, jonka suuruus alkaa tyypillisesti joistakin satasista kuukaudessa.

Hakusanamainonnan hinta-tuotto-suhde on parhaimmillaan erinomainen. Yllättävänkin pienellä panostuksella saat runsaasti Google-näkyvyyttä ja sivustollesi kävijäliikennettä toivotusta kohderyhmästä. SEM eli hakusanamainonta nappaa siis kiinni ostovalmiit asiakkaat.

Tökkää seuraavaksi alla olevaa laukaisinta.

Tarvitsenko muuta kuin hakusanamainontaa?

Google-mainonta toimii tehokkaasti, kun verkkoliikenne ohjataan mainoksesta sellaiselle sivustolle, joka on asiakkaasi kannalta relevantti, eli ihan aikuisten oikeasti hyödyttää kävijää. Tarvitset siis toimivan mainonnan perustaksi hakukoneoptimoidut, sisältörikkaat kotisivut tai verkkokaupan.

Jos yrityksesi sivusto on vielä kehittämistä vailla, ei syytä huoleen. Voimme toteuttaa uuden, laadukkaan sivuston ja tuottaa sinne myös toimivat sisällöt.  

Palvelun toteuttaa Alma Median omistama Netello, jolta on yli 20 vuoden kokemus alalta.

Ota yhteyttä

Copyright © 2024