Hakusanamainonta

Mihin tarkoitukseen?

Haluatko lisää asiakkaita verkosta? Hakusanamainonta sopii kaikille yrityksille, jotka haluavat liikennettä verkkopalveluunsa. Hakusanamainonta tukee verkkopalvelun orgaanista löydettävyyttä ja auttaa erottumaan myös silloin, kun kilpailijat käyttävät tekstimainontaa.

Hakusanamainonta kannattaa

Kun potentiaalinen asiakas etsii verkosta jotain tuotetta tai palvelua, hän kääntyy hyvin suurella todennäköisyydellä Googlen puoleen (tutkimusten valossa jopa 93 prosenttia verkossa tehdystä toiminnasta aloitetaan hakukonetta käyttämällä). Kun hän suorittaa haun ja ryhtyy selaamaan hakutuloksia, hän tekee valinnan ja klikkaa itsensä juuri tietylle verkkosivulle. 

Tekstimainos voi olla laajennettu mm. puhelulinkeillä, sivustolinkeillä, erilaisilla huomioteksteillä ja kuvilla. Tekstimainos Googlessa eroaa maksuttomasta (orgaaninen) hakutuloksesta ”Mainos”-etuliitteen perusteella. Mainoksia voi olla hakutuloslistan alussa ja lopussa.

Verkkopalvelusta tulee löytyä sivu, johon kävijät halutaan ohjata. Vaatimuksia kohdesivulle:

  • Sisältää tuotetta/palvelua kuvailevaa tekstiä.
  • Sisältää jonkinlaisen toimintakehoitteen.

Hakusanamainonta sopii myös verkkokaupoille, mutta tuotekohtaiseen mainontaan sopii paremmin Google-haun kuvamainonta, Shopping Ads.

Hakusanamainonta​

  • Tavoita ostoaikeissa olevat asiakkaat kustannustehokkaasti Googlen hakukoneen mainospaikoilla. ​
  • Hintaan vaikuttaa  mainostettavien kohdesivujen kappalemäärä sekä sesonkimuutosten määrä sopimuskauden aikana.

 

Alk. 350 eur/kk + alv​.

Pyydä tarjous

Aloitustöiden yhteydessä:

  • Asiakkaan haastattelu mainonnan perusteista
  • Asiakkaan avustaminen tarvittavien järjestelmien perustamisessa
  • Järjestelmien yhdistäminen (Ads ja Analytics)
  • Tavoitteiden valitseminen ja konversioseurannnan perustaminen
  • Kampanjasuunnitelman laatiminen
  • Kampanjan perustaminen ja käynnistäminen
  • Kampanjaraportin perustaminen: Automaattinen toimitus joka kuukauden 1. päivänä

Ylläpidon aikana:

  • Sovitut kampanjat ovat käynnissä
  • Mainonta kuluttaa budjettia sovituissa rajoissa
  • Mainostilin maksutapa on voimassa
  • Mainonnan tunnuslukujen optimointi
  • Mainostilin suositusten läpikäynti
  • Mainosbudjetin riittävyyden arviointi haku- ja kilpailutilanteen kautta
  • Toteutuneiden hakutermien läpikäynti
  • Mainonnan laajentaminen tarpeen mukaan
  • Mainonnan raportin ylläpito
  • Mainonnan tilannekatsaus asiakkaan kanssa sovitulla syklillä

Haluatko lisää asiakkaita verkosta?

Jos haluat saada maksimaalisen hyödyn irti verkkosivuistasi, me olemme sinulle oikea kumppani! Liity sinäkin menestyvien asiakkaidemme joukkoon, ja ota yhteyttä jo tänään!

Usein kysytyt kysymykset

Verkkopalvelusta tulee löytyä sivu, johon kävijät halutaan ohjata. Vaatimuksia kohdesivulle:

  • Sisältää tuotetta/palvelua kuvailevaa tekstiä.
  • Sisältää jonkinlaisen toimintakehoitteen.

Hakusanamainonta sopii myös verkkokaupoille, mutta tuotekohtaiseen mainontaan sopii paremmin Google-haun kuvamainonta, Shopping Ads.

Hakusanamainonta sopii kaikille yrityksille, jotka haluavat liikennettä verkkopalveluunsa. Hakusanamainonta tukee verkkopalvelun orgaanista löydettävyyttä ja auttaa erottumaan myös silloin, kun kilpailijat käyttävät tekstimainontaa.

Tekstimainos voi olla laajennettu mm. puhelulinkeillä, sivustolinkeillä, erilaisilla huomioteksteillä ja kuvilla. Tekstimainos Googlessa eroaa maksuttomasta (orgaaninen) hakutuloksesta ”Mainos”-etuliitteen perusteella. Mainoksia voi olla hakutuloslistan alussa ja lopussa.

Ota yhteyttä

Copyright © 2023