Jyväskylän vuokra-asunnot on tehnyt Alma Median kanssa alueellista mediamainontaa jo kolmen vuoden ajan Iltalehdessä julkaistavan jatkuvan artikkelisarjan muodossa. Jatkuvan mainonnan tavoitteena on ollut parantaa yrityksen imagoa ja sekä vaikuttaa positiivisesti mielikuvaan vuokra-asumisesta.
Kohderyhmänä viihtyisää vuokrakotia etsivät keskisuomalaiset
Kampanjan mediaksi valikoitui alun perin Iltalehti, koska JVA:n tavoite oli tavoittaa kattavasti mahdollisimman paljon lukijoita. Artikkelit on kohdennettu alueellisesti Keski-Suomeen ja mainonta on kohdennettu kaikille keskisuomalaisille, mutta erityisesti on haluttu tavoittaa alueelta vuokra-asuntoa etsivät, joista suurin osa on ikähaarukassa 18–40 vuotta. Kohderyhmän joukossa on elämäntilanteeltaan paljon yksin asuvia, mutta myös nuoria pareja ja perhettä perustavia, joille oman kodin sisustaminen on ajankohtaista ja tärkeää.
Asumisen ja sisustamisen teemat kiinnostavat Iltalehden lukijoita
Artikkelien tavoitteena on ollut kertoa konkreettisten asukastarinoiden kautta JVA:n tarjoaman vuokra-asumisen mahdollisuuksista ja rahanarvoisista eduista sekä purkaa vanhoja myyttejä vuokra-asumisen ympäriltä. Artikkelien avulla on esitelty JVA:n asukkaiden persoonallisia ja suurella sydämellä sisustettuja kauniita koteja sekä fiilistelty monenlaisia ajankohtaisia sisustusteemoja ja -ideoita, joista lukijat voivat inspiroitua.
Artikkelien tuotanto on tehty asiakkaan oman sisältöyhteistyökumppanin toimesta, ja Iltalehden kautta asiakas on saanut laajan yleisön kiinni tarjoten lukijoille hyödyllisiä ja mielenkiintoisia sisältöjä kodin sisustamisen tueksi.
”Alueellinen artikkelimainonta on osoittautunut erinomaiseksi keinoksi tavoittaa omia kohderyhmiä ja kertoa vuokra-asumisesta uudella, raikkaalla tavalla esimerkkitapausten kautta. Tavoitteemme imagon kirkastamisesta on toteutunut ja haluamme edelleen viestiä toiminnastamme tällä hyväksi havaitulla tavalla. Yhteistyö Alman kanssa on ollut mutkatonta ja toimivaa, kaikin puolin onnistunutta.”
Jatkuvalla mainonnalla rakennetaan imagoa tehokkaasti ja tulokset näkyvät liiketoiminnassa
Jatkuva ja pitkäjänteinen brändin rakentaminen sisältömarkkinoinnin avulla on toiminut erinomaisesti ja asiakas on ollut erittäin tyytyväinen tuloksiin. JVA:n artikkeleja on ilmestynyt Iltalehdessä kuukausittain jo vuodesta 2019 alkaen ja yhteistyö jatkuu myös vuonna 2023.
Asiakas on kokenut Iltalehden artikkelit toimivaksi ja kustannustehokkaaksi väyläksi tehdä sisältömarkkinointia ja johdonmukaisella tekemisellä on jo nyt päästy toivottuihin tuloksiin: mielikuva yhtiön toiminnasta sekä palveluista on monipuolistunut ja imagon positiivinen muutos on näkynyt konkreettisesti asukashakemusten määrän nousussa ja asukasjärjestelmän tunnettuuden kasvussa.
”JVA:n artikkeli kampanjat on loistava esimerkki pitkäjänteisestä brändillisestä tekemisestä. Jatkuvalla mainonnalla on taattu katkeamaton yhteys JVA:n potentiaalisiin asiakkaisiin. Artikkelien sisällöt ovat ajankohtaisia ja mielenkiintoisia, niiden avulla on saatu annettua konkreettiset kasvot JVA:n asukkaille ja täten vaikutettua lukijoiden mielikuvaan. Koska imagon muuttaminen vaatii aikaa, jatkamme hyvin toimivaa yhteistyötä myös ensi vuonna.”