ikoni huomio

Huomion herättäminen

Esimerkiksi uuden tuotteen tai palvelun lanseerauksen, ajankohtaisten tarjousten tai tapahtumien yhteydessä on tärkeää herättää potentiaalisten asiakkaidesi huomio, tavoittaa tehokkaasti ja tehdä vaikutus. ​

Digi- ja printtimainonnalla saat kerrottua viestisi tehokkaasti tavoittelemallesi kohderyhmälle, herätät huomiota ja voit vaikuttaa ostopäätökseen.

Näillä keinoilla pääset alkuun:

Display-mainonta

Display-mainonnalla kohdennat viestisi halutulle kohderyhmälle – erittäin toimiva tapa myös lisämyyntiin nykyiselle asiakaskunnalle.

Huomion herättäminen – Display-mainonta

Videomainonta

Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin.

Huomion herättäminen – Videomainonta

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on tärkeiden asioiden kertomista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa. ​

Huomion herättäminen – Sisältömarkkinointi

Hakukonemarkkinointi

Hakukoneoptimoinnilla ja Google-mainonnalla tavoitat ne, jotka etsivät sitä mitä yrityksesi tarjoaa verkossa.

Huomion herättäminen – Hakukonemarkkinointi

Uusi yritys ja brändi kaipaavat huomiota

Huomiota mainonnalla. Miten oikeat kohderyhmät tavoitetaan?

Kun uusi yritys perustetaan, potkua kaivataan monella osa-alueella. Tunnettuutta uudelle liiketoiminnalle voi saada mainiosti ”puskaradioiden” kautta eli markkinointikielellä Word-of-Mouthin (WOM) avulla, mikä tänä päivänä tarkoittaa somekanavissa tapahtuvaa suosittelua, yritysten itse asiakkailtaan pyytämiä suosittelukyselyitä ja tuotearvosteluja, unohtamatta perinteisiä kahvipöytäkeskusteluja ja kaverisuositteluja. Eli aitoa ja vapaaehtoista suositteluviestintää.

Mainituilla puskaradion keinoilla on toki tärkeä rooli tunnettuuden lisäämisessä, mutta se toimii hitaasti aloittelevan yrityksen menestyksen kannalta. Todelliset massat nopeasti tavoitetaan mainonnalla, joka tapahtuu oikeaan aikaan, on kohdennettu alueellisesti fiksusti ja sijoiteltu sopivaan mediaympäristöön. Tämä varmistaa sen, että tavoitetaan oikea kohderyhmä, ja näin huomio herää otollisen kohderyhmän keskuudessa.

Kohdentamalla saat kiinni sopivan yleisön: Viisi keinoa löytää ostavia asiakkaita

Uuden tuotteen tai palvelun lanseeraus

Saatat tarvita suuren huomioarvon markkinointikampanjaa myös silloin, kun lanseeraat uuden tuotteen. Tai avaat myymälän uudelle paikkakunnalle tai perustat verkkokaupan. Myös sesonkien väliseen hiljaisempaan kauteen on hyvä saada vauhditusta myyntiin näkyvällä kampanjalla. Hiljaisemmat hetket ovatkin mainiota aikaa brändimainonnalle ja brändin rakentamiselle, kun sesonkien aikaan keskitytään enemmän taktisempaan ja suoraan myyntiin kehottavaan kampanjointiin.

Keinot, joilla brändisi huomataan

Suurta huomiota on mahdollista saada nopeasti mainonnan keinoin. Keinot ja kanavat kannattaa valitan tavoitteen mukaan, me autamme sinua!

Display-mainontaa voi kohdentaa juuri halutulle kohderyhmälle ja tavoittaa laajojakin yleisöjä.
Videomainonnalla on mahdollista tehdä huomiota herättäviä mainoskampanjoita suurella mainospinnalla.
Sisältömarkkinoinnin avulla on tarkoitus saada kiinnostus heräämään ja sitouttaa asiakkaat brändiisi.
Hakukonemarkkinoinnilla on mahdollista tavoittaa juuri ostoaikeissa olevat asiakkaat ja parantaa verkkosivujesi löydettävyyttä.

Näin teet brändimarkkinointia: Brändin rakentaminen

Tavoita yleisö, joka kiinnostuu

Suuren näkyvyyden ja huomion lisäksi olennaista mainonnassa on myös se, että viesti näkyy oikealle kohderyhmälle. Alma tarjoaa monipuolisia kohdentamisen mahdollisuuksia, joiden perustana on oma datamme.

  • Mainonnan kohdentamisen perusteena voi olla muun muassa sukupuoli, ikä ja ammattiasema, selailukäyttäytymiseen perustuva kiinnostusalue tai ostoaie kuten asunnon tai auton ostaminen.

  • Lisäksi mainontaa voi kohdentaa mediakohtaisesti, sijainnin mukaan, aikaperusteisesti, sään, laitteiden, selainten tai käyttöjärjestelmien mukaan tai päättäjäkohderyhmään esimerkiksi yrityksen koon mukaan.

  • Mainonnan uudelleenkohdentaminen (eli retargeting) on mainonnan kohdentamista sellaisille kävijöille, jotka ovat aiemmin nähneet mainostajan viestin, klikanneet mainosta tai vierailleet mainostajan sivustolla. 

Lue lisää: Digimarkkinoinnin hyödyt

Näin asiakkaamme ovat onnistuneet

Kuulostaa mahtavalta, eikö vain!

Alman mediat ja palvelut tavoittavat
3,2 miljoonaa suomalaista viikossa

iltalehti logo
kauppalehti logo
talouselämä logo
tivi logo
etuovi logo
arvopaperi logo
tekniikka & talous logo
vuokraovi logo
mikrobitti logo
jobly logo musta
nettiauto logo
ampparit logo
nettivaraosa logo
nettimökki logo
autotalli logo
urakka maailma
muuttomaailma logo
katsastushinnat logo
nettixpro logo
nettivene logo
nettikaravaani logo
nettimoto logo
konepörssi logo

Lue lisää aiheesta

Uusimmat sisällöt

Ota yhteyttä

Copyright © 2024