Esimerkiksi uuden tuotteen tai palvelun lanseerauksen, ajankohtaisten tarjousten tai tapahtumien yhteydessä on tärkeää herättää potentiaalisten asiakkaidesi huomio, tavoittaa tehokkaasti ja tehdä vaikutus.
Digi- ja printtimainonnalla saat kerrottua viestisi tehokkaasti tavoittelemallesi kohderyhmälle, herätät huomiota ja voit vaikuttaa ostopäätökseen.
Näillä keinoilla pääset alkuun:

Display-mainonta
Display-mainonnalla kohdennat viestisi halutulle kohderyhmälle – erittäin toimiva tapa myös lisämyyntiin nykyiselle asiakaskunnalle.

Videomainonta
Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin.

Sisältömarkkinointi
Sisältömarkkinointi on tärkeiden asioiden kertomista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa.

Hakukonemarkkinointi
Hakukoneoptimoinnilla ja Google-mainonnalla tavoitat ne, jotka etsivät sitä mitä yrityksesi tarjoaa verkossa.
Uusi yritys ja brändi kaipaavat huomiota

Kun uusi yritys perustetaan, potkua kaivataan monella osa-alueella. Tunnettuutta uudelle liiketoiminnalle voi saada mainiosti ”puskaradioiden” kautta eli markkinointikielellä Word-of-Mouthin (WOM) avulla, mikä tänä päivänä tarkoittaa somekanavissa tapahtuvaa suosittelua, yritysten itse asiakkailtaan pyytämiä suosittelukyselyitä ja tuotearvosteluja, unohtamatta perinteisiä kahvipöytäkeskusteluja ja kaverisuositteluja. Eli aitoa ja vapaaehtoista suositteluviestintää.
Mainituilla puskaradion keinoilla on toki tärkeä rooli tunnettuuden lisäämisessä, mutta se toimii hitaasti aloittelevan yrityksen menestyksen kannalta. Todelliset massat nopeasti tavoitetaan mainonnalla, joka tapahtuu oikeaan aikaan, on kohdennettu alueellisesti fiksusti ja sijoiteltu sopivaan mediaympäristöön. Tämä varmistaa sen, että tavoitetaan oikea kohderyhmä, ja näin huomio herää otollisen kohderyhmän keskuudessa.
Kohdentamalla saat kiinni sopivan yleisön: Viisi keinoa löytää ostavia asiakkaita
Uuden tuotteen tai palvelun lanseeraus
Saatat tarvita suuren huomioarvon markkinointikampanjaa myös silloin, kun lanseeraat uuden tuotteen. Tai avaat myymälän uudelle paikkakunnalle tai perustat verkkokaupan. Myös sesonkien väliseen hiljaisempaan kauteen on hyvä saada vauhditusta myyntiin näkyvällä kampanjalla. Hiljaisemmat hetket ovatkin mainiota aikaa brändimainonnalle ja brändin rakentamiselle, kun sesonkien aikaan keskitytään enemmän taktisempaan ja suoraan myyntiin kehottavaan kampanjointiin.
Keinot, joilla brändisi huomataan
Suurta huomiota on mahdollista saada nopeasti mainonnan keinoin. Keinot ja kanavat kannattaa valitan tavoitteen mukaan, me autamme sinua!
Display-mainontaa voi kohdentaa juuri halutulle kohderyhmälle ja tavoittaa laajojakin yleisöjä.
Videomainonnalla on mahdollista tehdä huomiota herättäviä mainoskampanjoita suurella mainospinnalla.
Sisältömarkkinoinnin avulla on tarkoitus saada kiinnostus heräämään ja sitouttaa asiakkaat brändiisi.
Hakukonemarkkinoinnilla on mahdollista tavoittaa juuri ostoaikeissa olevat asiakkaat ja parantaa verkkosivujesi löydettävyyttä.
Näin teet brändimarkkinointia: Brändin rakentaminen
Tavoita yleisö, joka kiinnostuu
Suuren näkyvyyden ja huomion lisäksi olennaista mainonnassa on myös se, että viesti näkyy oikealle kohderyhmälle. Alma tarjoaa monipuolisia kohdentamisen mahdollisuuksia, joiden perustana on oma datamme.
- Mainonnan kohdentamisen perusteena voi olla muun muassa sukupuoli, ikä ja ammattiasema, selailukäyttäytymiseen perustuva kiinnostusalue tai ostoaie kuten asunnon tai auton ostaminen.
- Lisäksi mainontaa voi kohdentaa mediakohtaisesti, sijainnin mukaan, aikaperusteisesti, sään, laitteiden, selainten tai käyttöjärjestelmien mukaan tai päättäjäkohderyhmään esimerkiksi yrityksen koon mukaan.
- Mainonnan uudelleenkohdentaminen (eli retargeting) on mainonnan kohdentamista sellaisille kävijöille, jotka ovat aiemmin nähneet mainostajan viestin, klikanneet mainosta tai vierailleet mainostajan sivustolla.
Lue lisää: Digimarkkinoinnin hyödyt
Näin asiakkaamme ovat onnistuneet
Kuulostaa mahtavalta, eikö vain!
Kun haluat tehdä mainontaa, joka herättää huomion, kiinnittää katseen ja saa aikaan toivotun tuloksen, ota meihin yhteyttä! Sinun ei tarvitse huolehtia teknisistä seikoista, sillä asiantuntijoidemme kanssa teet digimarkkinointia yksinkertaisesti.
Alman mediat ja palvelut tavoittavat
yli 3,2 miljoonaa suomalaista viikossa



























Lue lisää aiheesta
Uusimmat sisällöt

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025
Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä asioita selvitimme jälleen Iltalehden ja Alma Businessmedioiden lukijoilta. Iltalehden lukijoiden […]

Alman kesäedut 2025
Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja palveluiden parissa, satoi tai paistoi. Alman kesäetukausi 24.6.-31.7.2025 tarjoaa mainostajille loistavan mahdollisuuden […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti
Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana ulkomaille lentäen. Matkailumainostajan kannattaakin satsata nyt taktiseen mainontaan tai herättää […]

Kuntamarkkinointi kertoo houkuttelevasti sen, mikä on jo olemassa
Moni markkinoinnista vastaava pohtii, miten saada oma viesti kuuluville ja näkyville.Millainen kuntamarkkinointi oikeasti toimii? Miten saada huomiota oman alueen tapahtumiin? Mikä uusia asukkaita ja yrityksiä […]

Retail Buying Study 2024: Miten suomalaisten ostokäyttäytyminen on muuttunut?
Euroopan kattavin vähittäiskaupan alan tutkimus, Retail Buying Study, on taas täällä. Yhteispohjoismainen tutkimus selvittää nopeasti kehittyvän kaupan alan viimeisimmät trendit ja muutokset. Miten kuluttajien ostokäyttäytyminen […]

Milloin on oikea aika mainostaa? Katso vuosikellosta
Tiettyjä hankintoja tehdään tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Mainostajan kannattaa ennakoida ja suunnitella kampanjat niin, että mainos tavoittaa ostopäätöksiään tekevän yleisön juuri oikeaan aikaan. Mistä ja miten, […]

Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla
Suomalaisille kuluttajille tehdyn Matkailun Pulssikyselyn mukaan matkailuinto on korkealla taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Lomalle lähdetään suurin odotuksin, haetaan elämysmäisiä kokemuksia ja varauksissa arvostetaan vaivattomuutta. Kotimaan matkailu […]

Kysely paljastaa: suomalainen valitsee lomansa hinta edellä
Loppuvuodesta 2023 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan noin 50 % aikoo matkustaa seuraavan 6 kuukauden aikana ulkomaille lentäen. Lomahaaveilijat ovat ehkä parhaillaan sormi näppäimellä suunnittelemassa matkojaan, […]

Ajankohtaiset yleisöt: Pidä brändisi näkyvillä kuuman ostosesongin alkaessa
Loppuvuoden juhla- ja tapahtumasesonki on jo alkanut. Huomiosta kilpailevat nyt lomat, juhlat ja joulun kimallukset menoineen ja tarvikkeineen. Kysyntää, tarjontaa ja myös ostohalua riittää. Katso […]

Markkinoijan muistilista – mitä kesän jälkeen?
Paahteisen mökkilaiturin ja kuumien grillihiilien ääreltä on mukava palata viileään toimistoon – ainakin, jos loppuvuoden suunnitelmat tuli tehtyä keväällä kuntoon. Nyt voit siis onnitella itseäsi […]

Ajankohtaiset yleisöt: Mainostajalle tärkeät kohderyhmät juuri nyt
Kesä on mielenkiintoista aikaa, kun kesäsesongin ollessa parhaimmillaan valmistaudutaan jo tuleviin kausiin ja tehdään hankintoja syksyä varten. Katso vinkkimme, miten Alman medioissa ja palveluissa voi […]

Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?
Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan […]