Mitä paremmin yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi tunnetaan, sitä todennäköisemmin potentiaaliset asiakkaat valitsevat juuri sinun tuotteesi tai palvelusi ostopäätöksen hetkellä.
Tunnettuus ja sen rakentaminen on pitkäjänteistä työtä, jossa mainonnalla on tärkeä rooli. Jatkuvalla digimainonnalla pysyt kohderyhmäsi mielessä ja olet läsnä valinnan hetkellä. Tunnettuuden lisäämiseen sopii esimerkiksi displaymainonta ja videomainonta. Miksi tunnettuuden kasvattaminen on tärkeää ja miten se onnistuu? Tutustu ratkaisuihin tarkemmin alta.

Display-mainonta
Display-mainonnalla kohdennat viestisi halutulle kohderyhmälle – erittäin toimiva tapa myös lisämyyntiin nykyiselle asiakaskunnalle.

Videomainonta
Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin.
Mitä on top of mind?
Kun kuluttajalle tai yritykselle herää ostotarve, mieleen juolahtaa usein heti muutamia brändejä tai merkkejä, joiden ostamista harkitaan. Sitä sanotaan ”top of mindiksi” eli mikä brändi tulee ensimmäisenä mieleen ilman autettua muistuttamista tai tiedonhakua.
Artikkeli: Sisältömarkkinointi – tarinankerronnalla top of mindiin
Tee omasta brändistäsi muistettava

Sana kiirii ja maine hyvää palvelua tarjoavasta yrityksestä kasvaa, mutta usein liian hitaasti. Yrityksen ja brändin tunnettuuden lisäämiseen on monia keinoja. Bannerimainonta eli display-mainonta sekä videomainonta mahdollistavat kustannustehokkaasti näyttävät mainokset, jotka huomataan, tunnistetaan ja muistetaan.
Positiivisen brändimielikuvan luominen on pitkäjänteistä työtä, mutta se on tehtävissä ihan kaiken kokoisille yrityksille ja brändeille. On tärkeää tunnistaa omat kilpailutekijät, ja tuoda niitä rohkeasti ja yhdenmukaisesti esiin mainonnassa ja viestinnässä. Tämä vahvistaa brändin vakuuttavuutta.
Lue seuraavaksi: Miten erottautua kilpailijoista?
Kiinnostut varmasti myös näistä vinkeistä: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Lisää tunnettuuttasi halutun kohderyhmän keskuudessa
Bannerimainonnan ja videomainonnan etu on erinomainen kohdennettavuus. Ei ole väliä, vaikka myymäläsi sijaitsevat eri puolilla Suomea, banneri- ja videomainontaa voit vaivatta kohdentaa juuri tietylle alueelle, ja räätälöidä viestit paikkakunnan mukaan houkutteleviksi. Verkkokauppa taas ei ole sijainnista kiinni, joten voit tavoittaa potentiaalisia asiakkaita kaikkialta Suomesta.
Asiakascase: Katso, miten Bolt kasvattaa tunnettuuttaan Alman kanssa
Tunnettuus vaatii toistoa, toistoa, toistoa
Muistijälki yhdestä mainoksesta pyyhkiytyy aika nopeasti, mikäli toistoa ei ole ollut.
Toisto lisää mainonnan tehoa, tunnistettavuutta ja muistettavuutta. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan tai muistetaan? Minkälaisen mielikuvan mainontasi jättää? Onko yrityksesi kaikki mainonta, markkinointi ja viestintä yhdenmukaista? Ovatko erilliset materiaalit tunnistettavissa juuri sinun yrityksesi materiaaleiksi? Onhan mainonnalle varattu riittävästi toistoa ja jatkuvuutta? Näitä asioita kannattaa pohtia markkinointikampanjoita suunnitellessa.
Asiakascase: Jatkuva mainonta onnistuu maltillisellakin budjetilla
Lue lisää: Onko mainontasi kirjavaa kuin strösselisekoitus?
Älä siis piilottele brändiäsi
Ota yhteyttä niin tehdään yrityksellesi näyttävää digimarkkinointia!
Onko toiveenasi kasvattaa tunnettuutta, vauhdittaa myyntisesonkia ja saada lisää asiakkaita? Kaikkea ei tarvitse eikä kannata tehdä itse, meiltä saat digimarkkinointia yksinkertaisesti. Ja nyt saat seuraavasta digikampanjasta 250 euron alennuksen.
Olisiko aika saada lisää tunnettuutta?
Yllä mainitut keinot ovat erinomaisia tunnettuuden kasvattamiseen. Kerro meille, mitä haluat saavuttaa, niin räätälöidään yhdessä juuri sinun tarpeisiisi ja budjettiisi sopiva kokonaisuus.
Alman mediat ja palvelut tavoittavat
3,2 miljoonaa suomalaista viikossa































Lue lisää aiheesta
Uusimmat sisällöt

Markkinoijan muistilista – mitä kesän jälkeen?
Paahteisen mökkilaiturin ja kuumien grillihiilien ääreltä on mukava palata viileään toimistoon – ainakin, jos loppuvuoden suunnitelmat tuli tehtyä keväällä kuntoon. Nyt voit siis onnitella itseäsi […]

Ajankohtaiset yleisöt: Mainostajalle tärkeät kohderyhmät juuri nyt
Kesä on mielenkiintoista aikaa, kun kesäsesongin ollessa parhaimmillaan valmistaudutaan jo tuleviin kausiin ja tehdään hankintoja syksyä varten. Katso vinkkimme, miten Alman medioissa ja palveluissa voi […]

Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?
Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan […]

Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan
Monen suomalaisen kahvipöydässä on tuote, jonka osa luulee olevan unohdettu. Nimittäin sanomalehti. Kaikenlaisten valeuutisten yleistyessä suomalaiset uskovat painettuun sanaan yhä vahvemmin, ja luottamus printtiin voi […]

Isoja uutisia: Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen
Digitaalinen mainonta vaikuttaa myös sinun yrityksesi hiilijalanjälkeen. Tiedätkö kuinka paljon? Me aloitamme digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälkiluvut ovat jatkossa osa kampanjaraporttia Tavoitteenamme […]

Tiedätkö, millainen asiakkaasi ostopolku on?
Asiakkaan ostopolku kulkee usein tarpeen tiedostamisesta ja harkinnasta ostopäätökseen. Mitä muuta asiakkaan ostopolulla tapahtuu ja voiko ostopäätökseen vaikuttaa? Katso vinkit, miten mainonnalla voi vaikuttaa ostopolun […]

Kannattaako kesällä mainostaa?
Ajatteletko sinäkin, että kesällä mainoskampanjat eivät kannata, koska ”kaikki ovat lomalla”. Kesä on erinomaista aikaa saada näkyvyyttä ja tunnettuutta brändillesi juuri silloin, kun ihmisillä on […]

Ajankohtaiset yleisöt: Näin tavoitat suomalaisen kesäkansan
Tässä vinkkejä kaikille mainostajille, miten tehdä ajankohtaista mainontaa. Erityisesti nämä neljä yleisöryhmää tavoitat juuri nyt. Nappaa vinkit markkinoinnin vuosikelloosi, millaisten sisältöjen parista tavoitat yleisön keväällä […]

Kuntamarkkinointi kertoo houkuttelevasti sen, mikä on jo olemassa
Moni markkinoinnista vastaava pohtii, miten saada oma viesti kuuluville ja näkyville.Millainen kuntamarkkinointi oikeasti toimii? Miten saada huomiota oman alueen tapahtumiin? Mikä uusia asukkaita ja yrityksiä […]

Ajankohtaiset yleisöt: Vinkit, miten kohdennat mainontaa juuri nyt
Millaiset yleisöt ovat aktiivisia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä? Kenelle voi ja kannattaa kohdentaa mainontaa juuri nyt? Tarjoamme ideat ja vinkit mainostajille mainonnan personointiin ajankohtaisten tapahtumien ja […]

Viisi keinoa löytää ostavia asiakkaita
Tuhannet tykkäykset somessa eivät auta, jos ne eivät tuo rahaa kassaan. Toisin sanoen jokaista käytettävissä olevaa mainosmuotoa ei tarvitse hyödyntää eikä jokaiseen saatavilla olevaan kanavaan […]

Vau! – Vaikuttava liikkuva kuva
Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, liikkuva kuva kertoo vielä enemmän. Video sopii erinomaisesti tunnettuuden kasvattamiseen sekä brändinrakennuksen tueksi. Liikkuva kuva on kaikkialla Olipa […]