Mitä paremmin yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi tunnetaan, sitä todennäköisemmin potentiaaliset asiakkaat valitsevat juuri sinun tuotteesi tai palvelusi ostopäätöksen hetkellä.
Tunnettuus ja sen rakentaminen on pitkäjänteistä työtä, jossa mainonnalla on tärkeä rooli. Jatkuvalla digimainonnalla pysyt kohderyhmäsi mielessä ja olet läsnä valinnan hetkellä. Tunnettuuden lisäämiseen sopii esimerkiksi displaymainonta ja videomainonta. Miksi tunnettuuden kasvattaminen on tärkeää ja miten se onnistuu? Tutustu ratkaisuihin tarkemmin alta.
Display-mainonta
Display-mainonnalla kohdennat viestisi halutulle kohderyhmälle – erittäin toimiva tapa myös lisämyyntiin nykyiselle asiakaskunnalle.
Videomainonta
Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin.
Mitä on top of mind?
Kun kuluttajalle tai yritykselle herää ostotarve, mieleen juolahtaa usein heti muutamia brändejä tai merkkejä, joiden ostamista harkitaan. Sitä sanotaan ”top of mindiksi” eli mikä brändi tulee ensimmäisenä mieleen ilman autettua muistuttamista tai tiedonhakua.
Artikkeli: Sisältömarkkinointi – tarinankerronnalla top of mindiin
Eikö yritykselläsi ole vielä brändiä? Näin luot yrityksellesi brändin
Tee omasta brändistäsi muistettava
Sana kiirii ja maine hyvää palvelua tarjoavasta yrityksestä kasvaa, mutta usein liian hitaasti. Yrityksen ja brändin tunnettuuden lisäämiseen on monia keinoja. Bannerimainonta eli display-mainonta sekä videomainonta mahdollistavat kustannustehokkaasti näyttävät mainokset, jotka huomataan, tunnistetaan ja muistetaan.
Positiivisen brändimielikuvan luominen on pitkäjänteistä työtä, mutta se on tehtävissä ihan kaiken kokoisille yrityksille ja brändeille. On tärkeää tunnistaa omat kilpailutekijät, ja tuoda niitä rohkeasti ja yhdenmukaisesti esiin mainonnassa ja viestinnässä. Tämä vahvistaa brändin vakuuttavuutta.
Lue seuraavaksi: Miten erottautua kilpailijoista?
Kiinnostut varmasti myös näistä vinkeistä: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Lisää tunnettuuttasi halutun kohderyhmän keskuudessa
Bannerimainonnan ja videomainonnan etu on erinomainen kohdennettavuus. Ei ole väliä, vaikka myymäläsi sijaitsevat eri puolilla Suomea, banneri- ja videomainontaa voit vaivatta kohdentaa juuri tietylle alueelle, ja räätälöidä viestit paikkakunnan mukaan houkutteleviksi. Verkkokauppa taas ei ole sijainnista kiinni, joten voit tavoittaa potentiaalisia asiakkaita kaikkialta Suomesta.
Asiakascase: Katso, miten Bolt kasvattaa tunnettuuttaan Alman kanssa
Katso video: Näin löydät ostavia asiakkaita
Tunnettuus vaatii toistoa, toistoa, toistoa
Muistijälki yhdestä mainoksesta pyyhkiytyy aika nopeasti, mikäli toistoa ei ole ollut.
Toisto lisää mainonnan tehoa, tunnistettavuutta ja muistettavuutta. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan tai muistetaan? Minkälaisen mielikuvan mainontasi jättää? Onko yrityksesi kaikki mainonta, markkinointi ja viestintä yhdenmukaista? Ovatko erilliset materiaalit tunnistettavissa juuri sinun yrityksesi materiaaleiksi? Onhan mainonnalle varattu riittävästi toistoa ja jatkuvuutta? Näitä asioita kannattaa pohtia markkinointikampanjoita suunnitellessa.
Asiakascase: Jatkuva mainonta onnistuu maltillisellakin budjetilla
Lue lisää: Onko mainontasi kirjavaa kuin strösselisekoitus?
Älä siis piilottele brändiäsi
Ota yhteyttä niin tehdään yrityksellesi näyttävää digimarkkinointia!
Onko toiveenasi kasvattaa tunnettuutta, vauhdittaa myyntisesonkia ja saada lisää asiakkaita? Kaikkea ei tarvitse eikä kannata tehdä itse, meiltä saat digimarkkinointia yksinkertaisesti. Kun tulet asiakkaaksemme nyt, saat vaikuttavia etuja.
Olisiko aika saada lisää tunnettuutta?
Yllä mainitut keinot ovat erinomaisia tunnettuuden kasvattamiseen. Kerro meille, mitä haluat saavuttaa, niin räätälöidään yhdessä juuri sinun tarpeisiisi ja budjettiisi sopiva kokonaisuus.
Alman mediat ja palvelut tavoittavat
3,2 miljoonaa suomalaista viikossa
Lue lisää aiheesta
Uusimmat sisällöt
Alman kesäedut 2024
Tavoita kuluttajat ja päättäjät tehokkaasti myös kesällä! Suomalaiset viettävät kesälläkin aikaa Alman medioiden ja palvelujen parissa. Alman kesäetukausi 24.6.-11.8.2024 tarjoaa mainostajille erinomaisen mahdollisuuden varmistaa näkyvyys niin kuluttajien […]
Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla
Suomalaisille kuluttajille tehdyn Matkailun Pulssikyselyn mukaan matkailuinto on korkealla taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Lomalle lähdetään suurin odotuksin, haetaan elämysmäisiä kokemuksia ja varauksissa arvostetaan vaivattomuutta. Kotimaan matkailu […]
Retail Buying Study 2024: Miten suomalaisten ostokäyttäytyminen on muuttunut?
Euroopan kattavin vähittäiskaupan alan tutkimus, Retail Buying Study, on taas täällä. Yhteispohjoismainen tutkimus selvittää nopeasti kehittyvän kaupan alan viimeisimmät trendit ja muutokset. Miten kuluttajien ostokäyttäytyminen […]
Vinkki mainostajalle: näin suomalaiset panostavat lomanviettoon
Kesäkyselyn tulokset ovat nyt saatavilla. Jos haluat tavoittaa kesälomaansa viettävät suomalaiset kuluttajat ja päättäjät, katso millaisia kesäsuunnitelmia kyselyyn vastanneilla on ja hyödynnä tuloksia mainonnassasi. Kysely […]
Milloin on oikea aika mainostaa? Katso vuosikellosta
Tiettyjä hankintoja tehdään tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Mainostajan kannattaa ennakoida ja suunnitella kampanjat niin, että mainos tavoittaa ostopäätöksiään tekevän yleisön juuri oikeaan aikaan. Mistä ja miten, […]
Kysely paljastaa: suomalainen valitsee lomansa hinta edellä
Loppuvuodesta 2023 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan noin 50 % aikoo matkustaa seuraavan 6 kuukauden aikana ulkomaille lentäen. Lomahaaveilijat ovat ehkä parhaillaan sormi näppäimellä suunnittelemassa matkojaan, […]
Ajankohtaiset yleisöt: Pidä brändisi näkyvillä kuuman ostosesongin alkaessa
Loppuvuoden juhla- ja tapahtumasesonki on jo alkanut. Huomiosta kilpailevat nyt lomat, juhlat ja joulun kimallukset menoineen ja tarvikkeineen. Kysyntää, tarjontaa ja myös ostohalua riittää. Katso […]
Markkinoijan muistilista – mitä kesän jälkeen?
Paahteisen mökkilaiturin ja kuumien grillihiilien ääreltä on mukava palata viileään toimistoon – ainakin, jos loppuvuoden suunnitelmat tuli tehtyä keväällä kuntoon. Nyt voit siis onnitella itseäsi […]
Ajankohtaiset yleisöt: Mainostajalle tärkeät kohderyhmät juuri nyt
Kesä on mielenkiintoista aikaa, kun kesäsesongin ollessa parhaimmillaan valmistaudutaan jo tuleviin kausiin ja tehdään hankintoja syksyä varten. Katso vinkkimme, miten Alman medioissa ja palveluissa voi […]
Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?
Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan […]
Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan
Monen suomalaisen kahvipöydässä on tuote, jonka osa luulee olevan unohdettu. Nimittäin sanomalehti. Kaikenlaisten valeuutisten yleistyessä suomalaiset uskovat painettuun sanaan yhä vahvemmin, ja luottamus printtiin voi […]
Isoja uutisia: Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen
Digitaalinen mainonta vaikuttaa myös sinun yrityksesi hiilijalanjälkeen. Tiedätkö kuinka paljon? Me aloitamme digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälkiluvut ovat jatkossa osa kampanjaraporttia Tavoitteenamme […]