Bolt Works kasvattaa tunnettuuttaan Alma Brand Studion kanssa | Case Bolt

Bolt.Works referenssi

Bolt.Works on henkilöstöpalveluyritys, joka toimii asiakkaidensa kokonaisvaltaisena kumppanina. Henkilöstövuokrauksen lisäksi se tarjoaa myös esimerkiksi suorahakupalveluita ja tukea työturvallisuuden kysymyksiin.

Vuoden 2021 alussa käynnistetty sisältömarkkinointi Kauppalehdessä ja Iltalehdessä suunniteltiin huolellisesti Boltin ja Alma Brand Studion ammattilaisten kesken. Jo ensimmäisten viikkojen jälkeen voitiinkin todeta, että tulokset puhuvat puolestaan!

Tavoitteeksi asetettiin ”kaikki tuntee Boltin”

Bolt halusi kasvattaa tunnettuuttaan, ja sisältömarkkinoinnin tavoitteeksi asetettiin, että sen lopussa ”kaikki tuntee Boltin”. Markkinoinnin avulla haluttiin myös lähteä rohkeasti haastamaan alan markkinajohtajaa.

Kunnianhimoisen tavoitteen saavuttamisen todettiin edellyttävän säännöllistä ja suunnitelmallista sisällöntuotantoa, jonka tueksi valittiin Boltin oman, kahden hengen markkinointitiimin rinnalle Alma Brand Studio.

Alma Brand Studion sisältömarkkinoinnin ammattilaiset kiteyttivät ideat suunnitelmaksi

Boltin tunnettuutta haluttiin lisätä erityisesti kasvutoimialoilla. Esimerkiksi teollisuuden, logistiikan ja kiinteistöpalveluiden aloilla oli havaittu parannettavaa, siinä missä rakennusalan työnjohtajien ja työntekijöiden keskuudessa tunnettuus oli jo valmiiksi hyvä.

Markkinoinnin suunnittelussa huomioitiin paitsi tarve puhutella erilaisia kohderyhmiä, myös halu lähestyä heitä monipuolisesti eri kanavissa – bisneskontekstin lisäksi myös kevyemmässä, vapaa-ajan mediaympäristössä.

Bolt.Works Timo Hakkarainen

”Alma Brand Studion ammattilaisten avulla ideat jalostuivat toinen toistaan kiinnostavimmiksi tarinoiksi, jotka puhuttelivat kohderyhmiämme uudella tavalla. Hakemusten osalta tuloksissa on jo nyt saavutettu all time high – iso kiitos!”

– Timo Hakkarainen, Co-Founder, Bolt.Works

Näyttävä toteutus sisältää yli 100 artikkelia vuoden aikana

Huolellisen suunnittelun pohjalta päädyttiin toteutukseen, jossa Boltille räätälöitiin omat sisältömarkkinointisivut Kauppalehteen ja Iltalehteen. Molemmissa julkaistaan kiinnostavia, kyseiseen mediaympäristöön sopivia sisältöjä kerran viikossa koko vuoden ajan – kaiken kaikkiaan siis 104 artikkelia vuoden aikana! Lisäksi kokonaisuuteen kuuluu myös display-mainontaa Alma-verkostossa sekä retargeting-mainontaa sisältömarkkinoinnin artikkeleita lukeneille.

Ideoiden jalostamisessa avainasemassa olivat Alma Brand Studion sisältömarkkinoinnin tuottajat Inka Khanji ja Riikka Nieminen. Kiteyttämällä liiketoiminnalliset tavoitteet luovaksi tarinankerronnaksi sekä konkreettiseksi tuotanto- ja julkaisusuunnitelmaksi he suunnittelivat Boltille räätälöidyn kokonaisuuden, joka tavoittaa kohdeyleisönsä kiinnostavilla viesteillä juuri oikeassa mediaympäristössä.

Asiakas on kokonaisuuteen todella tyytyväinen. Boltin Co-Founder Timo Hakkarainen kehuukin, että sekä asiakasvastaavan että tuottajien rautainen ammattitaito pääsi suunnittelutyön aikana todella oikeuksiinsa.

Tulokset rikkovat ennätyksiä: verkkosivujen kävijämäärä 2,5-kertaistui!

Kampanjan tulokset ovat jo ensimmäisten viikkojen jälkeen huikeita: Boltin asiakkuudesta Almalla vastaava Toni Juvonen kertoo, että uusien kävijöiden määrä Boltin verkkosivuilla on 2,5 kertaistunut vuoden takaiseen vertailuajankohtaan nähden.

– Hieno kasvu jo ennestäänkin suositulla sivustolla. Mahtava konkreettinen onnistuminen heti yhteistyön alkuun, Juvonen kommentoi.

Myös Boltin vastaanottamien hakemusten määrässä on ollut huikea 50 % kasvu, ja kaikkien aikojen ennätys saavutettiin jo helmikuun alkupuolella. Yritys on saanut myös muita suoria yhteydenottoja julkaistujen artikkelien myötä.

Lukijatutkimuksessa korostui artikkeleiden jakaminen sosiaalisessa mediassa

Boltin kokonaisuudesta Iltalehdessä tehty tutkimus osoittaa toteutuksen puhutelleen lukijoitaan halutulla tavalla jo ensimmäisistä viikoista lähtien: vaikka alle puolet kyselyyn vastanneista tunsi mainostajan entuudestaan, olivat he silti jääneet lukemaan artikkeleita. Vertailudatan keskiarvoon nähden Boltin artikkeleita koskevissa vastauksissa korostuivatkin niiden jakaminen sosiaalisessa mediassa, sekä sisältöjen kiinnostavuus ja informatiivisuus.

”Tutkimustulosten perusteella Boltin artikkelit eivät ainoastaan kiinnostaneet lukijoitaan, vaan myös innostivat heidät jatkamaan keskustelua niistä omissa sosiaalisissa verkostoissaan. Tätä voidaan pitää merkkinä aidosti puhuttelevista sisällöistä.”

– Vesa Siitari, tutkimuspäällikkö, Alma Media

Kiinnostuitko sisältömarkkinoinnista ja tunnettuuden kasvattamisesta?

Tutustu sisältömarkkinoinnin ratkaisuihimme
Näin voit kasvattaa yrityksesi tunnettuutta

Lue seuraavaksi

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä tunnetuksi Raahen seudun elinvoimaa ja mahdollisuuksia yrityksille. Sisältömarkkinointikampanja Kauppalehdessä toi pienen kaupungin aktiiviselle meiningille valtakunnallista näkyvyyttä. Tulokset ylittivät […]

Tästä referenssiin

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Kuinka kertoa monimutkaisesta mutta tärkeästä asiasta mahdollisimman laajalle joukolle? Korkeasti koulutettujen työttömyyskassa KOKO on tavoittanut satoja tuhansia lukijoita Iltalehden natiiviartikkeleilla ja toimivalla display-mainonnalla. Niiden avulla […]

Tästä referenssiin

Ota yhteyttä

Copyright © 2024