KIA

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

Kun brändi on näyttävä ja formaatti tehokas, syntyy tuloksia. Kian EV6-sähköautomallin kampanja hyödynsi Alma Supersivua  ja tulokset puhuvat puolestaan: klikki- ja viewability-prosentit nousivat selvästi yli keskiarvon  osoittaen, että oikea sisältö oikeassa ympäristössä toimii.

HAASTE: Autobrändien kilpailu huomiosta on kovaa. Erityisesti sähköautomarkkinassa, jossa uusia malleja lanseerataan nopeassa tahdissa. EV6-mallin kampanjalla haluttiin erottua massasta ja saada aikaan  toimintaa. Eli kiinnostus, joka johtaa klikkaukseen ja tutustumiseen.

KIA

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

STRATEGIA

EV6-malli on korkeamman hintaluokan  täyssähköauto. Tavoitteena oli pysäyttää yleisö ja formaatiksi valittiin huomioarvoltaan poikkeuksellisen näyttävä  Alma Median Supersivu. Kohdennus perustui Kialle tehtyyn segmentointiin, ja media valittiin tarkasti ostovoimaisten kuluttajien tavoittamiseen.

TULOKSET

Jo yhden viikon kampanjan aikana EV6:n Supersivu-mainonta tuotti erinomaisia tuloksia sekä klikkimäärällä että -prosentilla mitattuna. Tulos vahvisti Supersivun oikeaksi valinnaksi, sen avulla ei vain näytty vaan se myös aktivoi ja johti toivottuun toimintaan.

YHTEISTYÖ ALMAN KANSSA

Kampanjan toteutus sujui yhteistyössä Alma Median kanssa erittäin joustavasti. Autoalan nopeasyklisessä markkinassa reagointinopeus on kriittistä ja Alman myyntitiimi osoitti tässä ketteryyttä ja palveluhenkeä. Tiimi tarttui toimeen ripeästi ja kampanja saatiin liikkeelle aikataulussa ja laadukkaasti.

Median kanssa työskentelyssä helppous ja nopeus ovat toimiston näkökulmasta myös osa onnistunutta kampanjaa. Kampanja oli tarkoitus saada liveksi todella nopeasti ja ei mennyt kuin päivä niin kampanja oli livenä. Vaihdoimme myös aineistot päivitettyihin kesken kampanjan ja tämäkin sujui mutkattomasti Alman kanssa.”

Sissi Pöyry, Media Consultant, ToinenPHD

TOTEUTUS

Kampanja toteutettiin Alma Supersivulla. Visuaalisesti näyttävällä mainosformaatilla, joka tarjoaa koko näytön haltuun ottavan kokemuksen mobiilissa ja desktopissa. Kohdennuksessa huomioitiin hyvin toimeentulevat ja teknologisesti edelläkävijät.

  • Mainosmuoto: Alman supersivu
  • Kanavina: Iltalehti.fi, Kauppalehti.fi, Tekniikkatalous.fi, Uusisuomi.fi ja Arvopaperi.fi.

TOTEUTUS

0 %

Parempi CTR kuin keskimäärin

0 %

Viewability

0 %

Kiinnostuneista hyvin toimeentulevia, joiden ostoaie on korkeimmillaan

Mainosformaatti ei ole vain tekninen valinta, se on myös bränditeko. Kun viestiä tuetaan näyttävästi ja kohdennetusti, vaikutus moninkertaistuu.

Valitsimme Alma Median Supersivun sen näyttävyyden ja koko ruudun haltuunoton vuoksi. Halusimme Kian EV6-mallille toteutuksen, joka on sekä huomiota herättävä, kohderyhmää palveleva sekä tuloksia tuova. Saimme kampanjan avulla EV6-mallin tunnettuutta huomattavasti kasvamaan, niin tutkitusti, kuin myös myynnillisesti.”

Ville Norppa, Senior Digital Marketing Manager, Kiaa maahantuova Astara Finland

Haluatko tietää, miten korkean huomioarvon ratkaisuilla vakuutetaan potentiaaliset asiakkaat?
Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Lue seuraavaksi:

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin Itämeren aalloilla matkustajia […]

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä […]

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan Mitä ajattelet ensimmäisenä, […]

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case […]

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy […]

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon Supersivu + Digikokosivu olivat nappivalinta Kamuxille. Niiden ansiosta kampanja sai suurta […]

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi […]

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista Kymenlaaksolainen jätealan […]

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden […]

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja Kuopiossa sijaitseva Kauppakeskus Apaja ja Kuopion Pysäköinti […]

Atradius: Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla

Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla Millaista markkinointia tarvitaan, jotta voi rakentaa brändiä, lisätä tunnettuutta […]

Tunnettu vaikuttaja teki kierrättämisestä tutumpaa / Case Kiertokaari

Tunnettu vaikuttaja teki kierrättämisestä tutumpaa / Case Kiertokaari Kun neljä jäteyhtiötä ja tunnettu some-vaikuttaja löivät […]