Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla
Kun brändi on näyttävä ja formaatti tehokas, syntyy tuloksia. Kian EV6-sähköautomallin kampanja hyödynsi Alma Supersivua ja tulokset puhuvat puolestaan: klikki- ja viewability-prosentit nousivat selvästi yli keskiarvon osoittaen, että oikea sisältö oikeassa ympäristössä toimii.
HAASTE: Autobrändien kilpailu huomiosta on kovaa. Erityisesti sähköautomarkkinassa, jossa uusia malleja lanseerataan nopeassa tahdissa. EV6-mallin kampanjalla haluttiin erottua massasta ja saada aikaan toimintaa. Eli kiinnostus, joka johtaa klikkaukseen ja tutustumiseen.

RATKAISU:
STRATEGIA
EV6-malli on korkeamman hintaluokan täyssähköauto. Tavoitteena oli pysäyttää yleisö ja formaatiksi valittiin huomioarvoltaan poikkeuksellisen näyttävä Alma Median Supersivu. Kohdennus perustui Kialle tehtyyn segmentointiin, ja media valittiin tarkasti ostovoimaisten kuluttajien tavoittamiseen.
TULOKSET
Jo yhden viikon kampanjan aikana EV6:n Supersivu-mainonta tuotti erinomaisia tuloksia sekä klikkimäärällä että -prosentilla mitattuna. Tulos vahvisti Supersivun oikeaksi valinnaksi, sen avulla ei vain näytty vaan se myös aktivoi ja johti toivottuun toimintaan.
YHTEISTYÖ ALMAN KANSSA
Kampanjan toteutus sujui yhteistyössä Alma Median kanssa erittäin joustavasti. Autoalan nopeasyklisessä markkinassa reagointinopeus on kriittistä ja Alman myyntitiimi osoitti tässä ketteryyttä ja palveluhenkeä. Tiimi tarttui toimeen ripeästi ja kampanja saatiin liikkeelle aikataulussa ja laadukkaasti.
Median kanssa työskentelyssä helppous ja nopeus ovat toimiston näkökulmasta myös osa onnistunutta kampanjaa. Kampanja oli tarkoitus saada liveksi todella nopeasti ja ei mennyt kuin päivä niin kampanja oli livenä. Vaihdoimme myös aineistot päivitettyihin kesken kampanjan ja tämäkin sujui mutkattomasti Alman kanssa.”
Sissi Pöyry, Media Consultant, ToinenPHD
TOTEUTUS
Kampanja toteutettiin Alma Supersivulla. Visuaalisesti näyttävällä mainosformaatilla, joka tarjoaa koko näytön haltuun ottavan kokemuksen mobiilissa ja desktopissa. Kohdennuksessa huomioitiin hyvin toimeentulevat ja teknologisesti edelläkävijät.
- Mainosmuoto: Alman supersivu
- Kanavina: Iltalehti.fi, Kauppalehti.fi, Tekniikkatalous.fi, Uusisuomi.fi ja Arvopaperi.fi.
Parempi CTR kuin keskimäärin
Viewability
Kiinnostuneista hyvin toimeentulevia, joiden ostoaie on korkeimmillaan
Mainosformaatti ei ole vain tekninen valinta, se on myös bränditeko. Kun viestiä tuetaan näyttävästi ja kohdennetusti, vaikutus moninkertaistuu.
Valitsimme Alma Median Supersivun sen näyttävyyden ja koko ruudun haltuunoton vuoksi. Halusimme Kian EV6-mallille toteutuksen, joka on sekä huomiota herättävä, kohderyhmää palveleva sekä tuloksia tuova. Saimme kampanjan avulla EV6-mallin tunnettuutta huomattavasti kasvamaan, niin tutkitusti, kuin myös myynnillisesti.”
Ville Norppa, Senior Digital Marketing Manager, Kiaa maahantuova Astara Finland
Haluatko tietää, miten korkean huomioarvon ratkaisuilla vakuutetaan potentiaaliset asiakkaat?
Ota yhteyttä asiantuntijaamme