Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä tunnetuksi Raahen seudun elinvoimaa ja mahdollisuuksia yrityksille. Sisältömarkkinointikampanja Kauppalehdessä toi pienen kaupungin aktiiviselle meiningille valtakunnallista näkyvyyttä. Tulokset ylittivät kaikki odotukset.

Perämeren rannikolla sijaitseva satamakaupunki Raahe halusi vahvistaa profiiliaan houkuttelevana paikkana yrittää. Tavoitteena oli kasvattaa Raahen seudun tunnettuutta yrityspäättäjien keskuudessa, ja tuoda esiin seudun aktiivista ja innovatiivista elinkeinoelämää, keskeistä sijaintia ja kokoaan suurempaa roolia Suomen ilmastotavoitteiden saavuttamisessa.

Kumppanisisältö on vaikuttava keino kertoa enemmän

Raahe toivoi saavansa viestinsä esiin arvostetussa ja tunnetussa valtakunnallisessa päättäjämediassa. Yhteistyökumppaniksi valittiin Alma Media ja kampanjan keskiöön Kauppalehti.

Ratkaisuksi valikoitui sisältömarkkinointi, joka sopii erinomaisesti juuri tunnettuuden kasvattamiseen ja mielikuvien vahvistamiseen. Kauppalehteen suunniteltiin kolmen Kumppanisisällön sarja, jonka viestiä syvennettiin samanaikaisesti Alma-verkostossa pyörivällä display-mainonnalla.

”Halusimme kertoa ja esitellä Kauppalehden päättäjäyleisölle, mitä kaikkea innostavaa Raahen elinkeinoelämässä on meneillään. Siksi Kumppanisisällöt sopivat ratkaisuksi paremmin kuin pelkkä displaymainoskampanja – artikkeleissa on yksinkertaisesti tilaa kertoa koko tarina”, kertoo myyntipäällikkö Mervi Ketolainen Alma Mediasta.

Salaisuutena tiivis yhteistyö

Raahen kaupungin artikkelit toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Alma Brand Studion kanssa.

Kolmen kumppanisisällön sarja suunniteltiin yhdessä Raahen kaupunkimarkkinoinnille tärkeiden teemojen eli osaamisen kehittämisen, vihreän siirtymän ja rakentamisen ympärille. Valitut aiheet ja pääviestit kirkastettiin Brand Studion vastaavan tuottajan kanssa Kauppalehteen sopiviksi näkökulmiksi, ja niistä luotiin kohderyhmää kiinnostavia artikkeleita. Artikkelit julkaistiin helmi-, kesä- ja syyskuussa 2024.

Uutismediaan tuotetuissa kumppanisisällöissä kiinnitetään myös paljon huomiota otsikointiin: informatiivisten mutta lukemaan houkuttelevien otsikoiden kautta Raahe ja kaupungin markkinointiviestit tulivat tutuksi laajalle kohderyhmälle – siis heillekin, jotka eivät lopulliseen artikkeliin klikanneet.

Tutustu Raahen kiinnostaviin tarinoihin alla:

  1. Raahessa ei jääty odottamaan kun pula osaajista uhkasi – nyt paikallinen koulutusmalli kiinnostaa ympäri Suomea – Kauppalehti
  2. Raahessa ratkaistaan Suomen ilmastotavoitteiden onnistuminen – Kauppalehti
  3. Satamakaupunki Raahessa investoidaan poikkeuksellisen paljon isoihin rakennushankkeisiin – Kauppalehti

Esimerkki retargeting paraatimainoksesta sisältöartikkelin lukeneille

Sisältömarkkinointi ylitti kaikki odotukset

Tulokset osoittavat, että Raahen seudun aktiivinen elinkeinoelämä todella kiinnosti Kauppalehden lukijoita.

Kolmen kumppanisisällön sarja keräsi kampanjan aikana yhteensä yli 12 300 lukukertaa ja artikkelien parissa vietettiin aikaa yhteensä yli 200 tuntia – huomattavasti enemmän kuin Kauppalehden Kumppanisisältö-artikkeleissa keskimäärin. Suosituimmaksi aiheeksi nousi koulutusta käsittelevä artikkeli, joka keräsi yli 5 000 lukukertaa. Artikkeleita luettiin tavallista enemmän myös Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa, mikä kertoo siitä, että paikalliset menestystarinat kiinnostavat.

Osaltaan menestykseen vaikutti myös Raahen kaupungin oma aktiivinen artikkeleiden markkinointi omissa kanavissa, joka lisäsi suoraa liikennettä.

”Tästä kannattaa ottaa mallia: Tuodaan sisältö arvostettuun mediaympäristöön, josta oma yleisö tavoitetaan, ja otetaan siitä kaikki irti myös omissa kanavissa”, Ketolainen vinkkaa.

Haluatko sinäkin nostaa alueesi tai yrityksesi näkyvyyden uudelle tasolle ja tavoittaa päättäjät valtakunnallisesti?

Tutustu Alma Mediaratkaisujen Kumppanisisältöihin ja lue lisää display-mainonnasta.

Lue seuraavaksi:

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin Itämeren aalloilla matkustajia […]

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan Mitä ajattelet ensimmäisenä, […]

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case […]

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy […]

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon Supersivu + Digikokosivu olivat nappivalinta Kamuxille. Niiden ansiosta kampanja sai suurta […]

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi […]

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista Kymenlaaksolainen jätealan […]

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden […]

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja

Näin asiakkaat ohjataan paikalliselle ostosapajalle/ Case Kauppakeskus Apaja Kuopiossa sijaitseva Kauppakeskus Apaja ja Kuopion Pysäköinti […]

Atradius: Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla

Brändiä ei rakenneta vain satunnaisilla kampanjoilla Millaista markkinointia tarvitaan, jotta voi rakentaa brändiä, lisätä tunnettuutta […]

Tunnettu vaikuttaja teki kierrättämisestä tutumpaa / Case Kiertokaari

Tunnettu vaikuttaja teki kierrättämisestä tutumpaa / Case Kiertokaari Kun neljä jäteyhtiötä ja tunnettu some-vaikuttaja löivät […]