Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on tehokas keino sitouttaa asiakkaita ja löytää uusia.

Sisältömarkkinointi on yrityksellesi tärkeiden asioiden kertomista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa. ​

Sisältömarkkinointi on tehokas keino sitouttaa nykyasiakkaita ja löytää uusia.​ Sisällöillä markkinoiva yritys tarjoaa asiakkailleen hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä, mikä auttaa asiakkaita hyötymään tuotteista tai palveluista enemmän. Luovat konseptit, juuri oikeaa kohderyhmää puhuttelevat näkökulmat ja visuaalinen tarinankerronta pitää huolen siitä, että sisältö yllättää, koukuttaa ja jää mieleen. ​​

Me tarjoamme ratkaisuja sekä kampanjalähtöiseen että pidempiaikaiseen sisältömarkkinointiin.

Artikkelit

Artikkelit

  • Sisältömarkkinoinnilla Iltalehdessä voit lisätä tietoisuutta yrityksestäsi, kertoa tuotteidesi vahvuuksista ja palveluistasi laajalle yleisölle.​
  • Valtakunnallinen ja alueellisesti kohdennettu.​

Kumppanisisällöt

  • Kumppanisisällöt on Kauppalehden osio, jossa voit julkaista yrityksesi omaa sisältöä osana tunnettua ja vaikuttavaa uutismediaa​.​
  • ​Valtakunnallinen​

Mitä sisältömarkkinointi on?

Mitä sisältömarkkinointi on?

Sisältömarkkinointia on esimerkiksi artikkelit, blogit, vaikuttajien kanssa tehdyt yhteistyöt, podcastit, oppaat ja testit, somesisällöt sekä tarinalliset videot kuten realityt ja yritysvideot.

Sisältömarkkinointi eroaa taktisesta tuotemarkkinoinnista muun muassa siinä, että sisältömarkkinointi tarjoaa hyödyllistä tietoa, antaa inspiraatioita, kertoo jotakin uutta tai uudella tavalla, näyttää jotakin jännittävää kulissien takaa ja menee pintaa syvemmälle yrityksen todelliseen ytimeen.

Sisältömarkkinoinnilla teet vaikutuksen!

Lue artikkeli: Sisältömarkkinointi – tarinankerronnalla top of mindiin

Laadukkaat sisällöt ovat sisältömarkkinoinnin ydin

Anna ideoidesi lentää! Sisältömarkkinoinnilla voit inspiroida, viihdyttää, vakuuttaa, opettaa, näyttää miten tuotteesi toimivat käytännössä, antaa uusia ideoita, kertoa oman yrityksesi tarinaa tai osoittaa aitojen asiakastarinoiden kautta, mitä hyötyä asiakkaasi ovat saaneet käyttäessään palveluitasi.

Voit myös pelillistää, teettää testejä ja hauskuuttaa kaikin keinoin, sillä sisältömarkkinoinnissa vain taivas on ideoiden rajana. Vakavasti otettuna sisältömarkkinoinnin tarkoitus on saada asiakkaat kiinnostumaan yrityksestäsi ja sitoutumaan brändiisi tarjoamalla heille hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä.

Katso vinkit: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Lataa ilmainen opas: Näin luot yrityksellesi brändin

Millainen sisältömarkkinointi toimii?

Ensin kannattaa miettiä tavoite, mitä haluat sisältömarkkinoinnilla saavuttaa. Se voi olla esimerkiksi mielikuvan muuttaminen, ajatusjohtajuuden rakentaminen tai verkkokaupan myynnin kasvattaminen. Kun tavoitteet on mietitty, lähdemme yhdessä suunnittelemaan sisältöjä tukemaan tavoitteita.

Asiakascase: Imagon kirkastaminen sisältömarkkinoinnin avulla

Valitse kanavat, joita asiakkaasi käyttävät

Parhaaseen tulokseen pääset, kun puhuttelet asiakaskuntaa hyödyllisillä, kiinnostavilla teemoilla, ja tarjoilet sisällöt sellaisessa mediaympäristössä tai sivustoilla, joita he muutenkin käyttävät. Kannattaa suosia myös sellaisia formaatteja, joiden parissa asiakkaasi mielellään käyttävät aikaansa.

Tutustu Almaan: Tietoa meistä, medioistamme ja palveluistamme

Tarvitsetko apua sisältömarkkinoinnin suunnitteluun?

Mikäli tuntuu, etteivät omat ideat lähde lentoon, olemme täällä asiakkaitamme varten valmiina toteuttamaan sisältömarkkinointia juuri sinun tarpeisiisi. Käsissämme syntyy sisältömarkkinoinnin kaikki vaiheet luovasta ideasta tuotantoon, jakeluun oikeille kohderyhmille ja vaikuttavuuden mittaamiseen.

Ota yhteyttä

Sinun ei tarvitse pohtia yksin, millaisia ratkaisuja yrityksesi kannattaisi hyödyntää. Ota yhteyttä lähimpään asiantuntijaamme, niin selvitetään yhdessä yrityksesi tarpeisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.​

Tiesitkö?

Sisältömarkkinointi tukee tavoitteitasi

Tavoitteenasi voi olla esimerkiksi ajatusjohtajuuden rakentaminen tai verkkokaupan myynnin kasvattaminen. Haluatko kasvattaa tunnettuutta, syventää asiakassuhdetta, vaikuttaa ostokäyttäytymiseen tai asenteisiin, herättää tunteita tai vaikkapa auttaa asiakkaitasi onnistumaan paremmin? ​Olennaista on, että tavoitteet on mietitty ja sisällöt suunnitellaan tukemaan niitä.​

Asiakkaidemme onnistumisia

Alma Media

Nekalan Rauta-Otra

Tampereen Nekalan Rauta-Otra toteutti Iltalehdessä kaksi alueellisesti kohdennettua sisältömarkkinointiartikkelia, jotka Alma Brand Studio tuotti yhteistyössä Rauta-Otran kanssa.

Bolt

Vuoden 2021 alussa käynnistetty sisältömarkkinointi Kauppalehdessä ja Iltalehdessä suunniteltiin huolellisesti Boltin ja Alma Brand Studion ammattilaisten kesken. Tulokset puhuvat puolestaan!

Helsingin lähikunnat

Askolan, Pukkilan ja Myrskylän kunnat toteuttivat kesällä 2021 Alman kanavissa kampanjan, jonka tavoitteena oli houkutella helsinkiläisiä tutustumaan kuntien matkailukohteisiin.

JVA

Jyväskylän vuokra-asunnot on tehnyt Alma Median kanssa alueellista mediamainontaa jo kolmen vuoden ajan Iltalehdessä julkaistavan jatkuvan artikkelisarjan muodossa.

Meiltä löydät vaikuttavat markkinointiratkaisut juuri sinun yrityksellesi sopivalla budjetilla, alueellisesti ja valtakunnallisesti.​

Etkö vielä tiedä, mitä tarvitset?

Kerro meille, mitä haluat saavuttaa, niin asiantuntijamme auttavat sinua löytämään oikeat ratkaisut kattavasta tarjonnastamme.

Lue lisää aiheesta

Uusimmat sisällöt

Ota yhteyttä

Copyright © 2024