Sisältömarkkinointi tarjoaa kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä
Sisältömarkkinointi sitouttaa asiakkaita ja saa heidät kiinnostumaan. Sisältömarkkinoinnissa on tärkeää olla aito, luovuutta unohtamatta.
Sisältömarkkinointi on yrityksellesi tärkeiden asioiden kertomista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa.
Sisältömarkkinointi on tehokas keino sitouttaa nykyasiakkaita ja löytää uusia. Sisällöillä markkinoiva yritys tarjoaa asiakkailleen hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä, mikä auttaa asiakkaita hyötymään tuotteista tai palveluista enemmän. Luovat konseptit, juuri oikeaa kohderyhmää puhuttelevat näkökulmat ja visuaalinen tarinankerronta pitää huolen siitä, että sisältö yllättää, koukuttaa ja jää mieleen.
Me tarjoamme ratkaisuja sekä kampanjalähtöiseen että pidempiaikaiseen sisältömarkkinointiin.
Mitä on sisältömarkkinointi?
Sisältömarkkinointia on esimerkiksi artikkelit, blogit, vaikuttajien kanssa tehdyt yhteistyöt, podcastit, oppaat ja testit, somesisällöt sekä tarinalliset videot kuten realityt ja yritysvideot.
Sisältömarkkinointi eroaa taktisesta tuotemarkkinoinnista muun muassa siinä, että sisältömarkkinointi tarjoaa hyödyllistä tietoa, antaa inspiraatioita, kertoo jotakin uutta tai uudella tavalla, näyttää jotakin jännittävää kulissien takaa ja menee pintaa syvemmälle yrityksen todelliseen ytimeen.
Sisältömarkkinoinnilla teet vaikutuksen!
Lue artikkeli: Sisältömarkkinointi – tarinankerronnalla top of mindiin
Laadukkaat sisällöt ovat sisältömarkkinoinnin ydin
Anna ideoidesi lentää! Sisältömarkkinoinnilla voit inspiroida, viihdyttää, vakuuttaa, opettaa, näyttää miten tuotteesi toimivat käytännössä, antaa uusia ideoita, kertoa oman yrityksesi tarinaa tai osoittaa aitojen asiakastarinoiden kautta, mitä hyötyä asiakkaasi ovat saaneet käyttäessään palveluitasi.
Voit myös pelillistää, teettää testejä ja hauskuuttaa kaikin keinoin, sillä sisältömarkkinoinnissa vain taivas on ideoiden rajana. Vakavasti otettuna sisältömarkkinoinnin tarkoitus on saada asiakkaat kiinnostumaan yrityksestäsi ja sitoutumaan brändiisi tarjoamalla heille hyödyllistä ja kiinnostavaa sisältöä.
Katso vinkit: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Lataa ilmainen opas: Näin luot yrityksellesi brändin
Millainen sisältömarkkinointi toimii?
Ensin kannattaa miettiä tavoite, mitä haluat sisältömarkkinoinnilla saavuttaa. Se voi olla esimerkiksi mielikuvan muuttaminen, ajatusjohtajuuden rakentaminen tai verkkokaupan myynnin kasvattaminen. Kun tavoitteet on mietitty, lähdemme yhdessä suunnittelemaan sisältöjä tukemaan tavoitteita.
Asiakascase: Imagon kirkastaminen sisältömarkkinoinnin avulla
Valitse kanavat, joita asiakkaasi käyttävät
Parhaaseen tulokseen pääset, kun puhuttelet asiakaskuntaa hyödyllisillä, kiinnostavilla teemoilla, ja tarjoilet sisällöt sellaisessa mediaympäristössä tai sivustoilla, joita he muutenkin käyttävät. Kannattaa suosia myös sellaisia formaatteja, joiden parissa asiakkaasi mielellään käyttävät aikaansa.
Tutustu Almaan: Tietoa meistä, medioistamme ja palveluistamme
Tarvitsetko apua sisältömarkkinoinnin suunnitteluun?
Mikäli tuntuu, etteivät omat ideat lähde lentoon, olemme täällä asiakkaitamme varten valmiina toteuttamaan sisältömarkkinointia juuri sinun tarpeisiisi. Käsissämme syntyy sisältömarkkinoinnin kaikki vaiheet luovasta ideasta tuotantoon, jakeluun oikeille kohderyhmille ja vaikuttavuuden mittaamiseen.
Ota yhteyttä
Sinun ei tarvitse pohtia yksin, millaisia ratkaisuja yrityksesi kannattaisi hyödyntää. Ota yhteyttä lähimpään asiantuntijaamme, niin selvitetään yhdessä yrityksesi tarpeisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.
Tiesitkö?
Sisältömarkkinointi tukee tavoitteitasi
Tavoitteenasi voi olla esimerkiksi ajatusjohtajuuden rakentaminen tai verkkokaupan myynnin kasvattaminen. Haluatko kasvattaa tunnettuutta, syventää asiakassuhdetta, vaikuttaa ostokäyttäytymiseen tai asenteisiin, herättää tunteita tai vaikkapa auttaa asiakkaitasi onnistumaan paremmin? Olennaista on, että tavoitteet on mietitty ja sisällöt suunnitellaan tukemaan niitä.
Asiakkaidemme onnistumisia
Nekalan Rauta-Otra
Tampereen Nekalan Rauta-Otra toteutti Iltalehdessä kaksi alueellisesti kohdennettua sisältömarkkinointiartikkelia, jotka Alma Brand Studio tuotti yhteistyössä Rauta-Otran kanssa.
Bolt
Vuoden 2021 alussa käynnistetty sisältömarkkinointi Kauppalehdessä ja Iltalehdessä suunniteltiin huolellisesti Boltin ja Alma Brand Studion ammattilaisten kesken. Tulokset puhuvat puolestaan!
Helsingin lähikunnat
Askolan, Pukkilan ja Myrskylän kunnat toteuttivat kesällä 2021 Alman kanavissa kampanjan, jonka tavoitteena oli houkutella helsinkiläisiä tutustumaan kuntien matkailukohteisiin.
Meiltä löydät vaikuttavat markkinointiratkaisut juuri sinun yrityksellesi sopivalla budjetilla, alueellisesti ja valtakunnallisesti.
Etkö vielä tiedä, mitä tarvitset?
Kerro meille, mitä haluat saavuttaa, niin asiantuntijamme auttavat sinua löytämään oikeat ratkaisut kattavasta tarjonnastamme.
Lue lisää aiheesta
Uusimmat sisällöt
Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla
Suomalaisille kuluttajille tehdyn Matkailun Pulssikyselyn mukaan matkailuinto on korkealla taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Lomalle lähdetään suurin odotuksin, haetaan elämysmäisiä kokemuksia ja varauksissa arvostetaan vaivattomuutta. Kotimaan matkailu […]
Retail Buying Study 2024: Miten suomalaisten ostokäyttäytyminen on muuttunut?
Euroopan kattavin vähittäiskaupan alan tutkimus, Retail Buying Study, on taas täällä. Yhteispohjoismainen tutkimus selvittää nopeasti kehittyvän kaupan alan viimeisimmät trendit ja muutokset. Miten kuluttajien ostokäyttäytyminen […]
Vinkki mainostajalle: näin suomalaiset panostavat lomanviettoon
Kesäkyselyn tulokset ovat nyt saatavilla. Jos haluat tavoittaa kesälomaansa viettävät suomalaiset kuluttajat ja päättäjät, katso millaisia kesäsuunnitelmia kyselyyn vastanneilla on ja hyödynnä tuloksia mainonnassasi. Kysely […]
Milloin on oikea aika mainostaa? Katso vuosikellosta
Tiettyjä hankintoja tehdään tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Mainostajan kannattaa ennakoida ja suunnitella kampanjat niin, että mainos tavoittaa ostopäätöksiään tekevän yleisön juuri oikeaan aikaan. Mistä ja miten, […]
Kysely paljastaa: suomalainen valitsee lomansa hinta edellä
Loppuvuodesta 2023 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan noin 50 % aikoo matkustaa seuraavan 6 kuukauden aikana ulkomaille lentäen. Lomahaaveilijat ovat ehkä parhaillaan sormi näppäimellä suunnittelemassa matkojaan, […]
Ajankohtaiset yleisöt: Pidä brändisi näkyvillä kuuman ostosesongin alkaessa
Loppuvuoden juhla- ja tapahtumasesonki on jo alkanut. Huomiosta kilpailevat nyt lomat, juhlat ja joulun kimallukset menoineen ja tarvikkeineen. Kysyntää, tarjontaa ja myös ostohalua riittää. Katso […]
Markkinoijan muistilista – mitä kesän jälkeen?
Paahteisen mökkilaiturin ja kuumien grillihiilien ääreltä on mukava palata viileään toimistoon – ainakin, jos loppuvuoden suunnitelmat tuli tehtyä keväällä kuntoon. Nyt voit siis onnitella itseäsi […]
Ajankohtaiset yleisöt: Mainostajalle tärkeät kohderyhmät juuri nyt
Kesä on mielenkiintoista aikaa, kun kesäsesongin ollessa parhaimmillaan valmistaudutaan jo tuleviin kausiin ja tehdään hankintoja syksyä varten. Katso vinkkimme, miten Alman medioissa ja palveluissa voi […]
Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?
Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan […]
Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan
Monen suomalaisen kahvipöydässä on tuote, jonka osa luulee olevan unohdettu. Nimittäin sanomalehti. Kaikenlaisten valeuutisten yleistyessä suomalaiset uskovat painettuun sanaan yhä vahvemmin, ja luottamus printtiin voi […]
Isoja uutisia: Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen
Digitaalinen mainonta vaikuttaa myös sinun yrityksesi hiilijalanjälkeen. Tiedätkö kuinka paljon? Me aloitamme digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälkiluvut ovat jatkossa osa kampanjaraporttia Tavoitteenamme […]
Tiedätkö, millainen asiakkaasi ostopolku on?
Asiakkaan ostopolku kulkee usein tarpeen tiedostamisesta ja harkinnasta ostopäätökseen. Mitä muuta asiakkaan ostopolulla tapahtuu ja voiko ostopäätökseen vaikuttaa? Katso vinkit, miten mainonnalla voi vaikuttaa ostopolun […]