Kilpailijoista erottautuminen on tärkeää, jotta asiakkaat valitsisivat ostopäätöksen hetkellä juuri sinun tuotteesi tai palvelusi useampien samankaltaisten joukosta.
Tunnettuus vaikuttaa mielikuvaan ja tuo mahdollisuuden erottautua kilpailijoista. Display-mainonnalla voi kohdentaa näkyvyyttä juuri sinulle tärkeälle kohderyhmälle. Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin. Sisältömarkkinoinnilla voit kertoa yrityksellesi tärkeistä asioista, tuotteista ja palveluista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa. Katso alta ratkaisumme, miten rakennat brändistäsi vahvan ja nostat sen esiin näyttävästi!
Display-mainonta
Display-mainonnalla kohdennat viestisi halutulle kohderyhmälle – erittäin toimiva tapa myös lisämyyntiin nykyiselle asiakaskunnalle.
Sisältömarkkinointi
Sisältömarkkinoinnilla on tarkoitus tarjota kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä asiakkaille. Voit käyttää visuaalista tarinankerrontaa, jotta viestisi jää mieleen.
Videomainonta
Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin.
Muiden brändien joukosta erottuminen
Kun kuluttajalle on syntynyt ostoaie, monet haluavat vielä vertailla vaihtoehtoja ja puntaroida ostopäätöstään usein etsimällä tietoa hakukoneista sekä tuotteita tarjoavan yrityksen omilta sivuilta tai verkkokaupoista. Tämä on tärkeä ostopolun vaihe, jossa ostopäätös tehdään, ja silloin brändien houkuttelevuus ja vaikuttavuus punnitaan. Erottautuminen kilpailijoista on tässä vaiheessa tärkeää.
Jos useita brändejä pidetään samanarvoisina, silloin todennäköisesti hinta ratkaisee, minkä tuotteen kuluttaja valitsee. Hinta ei saisi olla ainoa kilpailukeino, vaan omasta brändistä pitäisi luoda niin erityinen, omanlainen ja haluttava, että tuote tai palvelu voi menestyä ja erottautua kilpailijoista brändillään, ei hinnallaan. Jokainen brändi haluaa kaupan hyllyllä osoittaa itseään ja löytyä hakukoneista ensimmäisten tulosten joukosta. Miten herättää asiakkaan huomio?
Katso myös: Huomio, herätä huomio!
Lataa brändiopas: Näin luot yrityksellesi brändin
Mitä lisäarvoa asiakkaasi saa valitessaan sinun brändisi?
Kun brändisi on jo saanut tunnettuutta ja mainetta, huomionarvoista mainontaakin, ja kun valinnan hetkellä asiakas puntaroi kahta lähes samanlaista tuotetta – kumman hän valitsee? Tässä ostopolun vaiheessa ratkaisee mielikuvat, joita asiakkaalla on entuudestaan, mahdolliset kokemukset aiemmista ostoista ja tunne, mikä valinnan hetkellä on. Miten olet pystynyt vaikuttamaan asiakkaan mielikuviin, kokemuksiin ja tunteisiin?
Videolla voi vaikuttaa tunteisiin: Vau! – vaikuttava liikkuva kuva
Usein kysytyt kysymykset
- Ymmärrä asiakastasi, jotta voit tarjota jotain, mitä muut eivät.
- Yllätä positiivisesti kerta toisensa jälkeen.
- Sitouta asiakkaita tarjoamalla hyödyllistä sisältöä.
- Pidä kiinni brändin omaperäisyydestä – mikäli sitä on.
- Kerro omista kilpailutekijöistäsi rehellisesti ja näkyvästi.
- Vaikuta tunteisiin: säväytä, herkistä, yllätä, naurata, samaistuta.
- Muista jatkuva mainonta, jotta pysyt top of mindissa.
Brändimainonnan tarkoitus on tuoda brändiä tunnetuksi ja haluttavaksi. Lisäksi brändimainonnalla on mahdollista vaikuttaa ihmisten mielikuviin yrityksestä ja brändistä, jotta oston hetkellä juuri sinun brändisi ja tuotteesi tulisi mieleen ensimmäisenä.
Erinomaisia erottautumisen keinoja ovat display-mainonta, sisältömarkkinointi ja videomainonta.
Lue lisää: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Kohdentaminen on sitä, että mainosta pyritään näyttämään vain tietylle kohderyhmälle, joka todennäköisimmin ostaisi mainonnan kohteena olevia tuotteita tai palveluita.
Voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa tietylle alueelle, tietystä aihepiiristä kiinnostuneille tai vaikka tiettyyn mediaan, kuten Iltalehteen. Tavoitteistasi riippuen mainoksen voi kohdentaa myös iän, sukupuolen, ammattiryhmän mukaan tai sen mukaan, millä laitteella mainoksen näkee. Näiden lisäksi on lukuisia muita kohdentamisen mahdollisuuksia, näistä voit kysyä meiltä lisää!
Siirry artikkeliin:
Kohdentaminen on digimainonnan A ja O
Me olemme täällä sinua varten. Ota yhteyttä asiantuntijaamme, joka yhdessä kanssasi kartoittaa yrityksesi tilanteen ja löytää sopivimmat digimainonnan ratkaisut.
Me tiedämme, millainen sisältö ja viesti uppoaa havittelemaasi kohderyhmään. Anna siis meidän auttaa mainoksesi suunnittelussa ja toteutuksessa: saat meiltä esimerkiksi mainosbannerit, videot tai sisältömarkkinoinnin artikkelit laadukkaasti toteutettuna. Jo pienellä budjetilla pääset alkuun!
Haluatko erottautua kilpailijoista?
Yllä mainitut keinot ovat erinomaisia silloin, kun haluat erottautua kilpailijoista. Ota yhteyttä niin kerromme mielellämme lisää, miten juuri sinä voit tehdä erottuvaa mainontaa.
Alman mediat ja palvelut tavoittavat
3,2 miljoonaa suomalaista viikossa
Lue lisää aiheesta
Uusimmat sisällöt
Kesän matkailukausi on pian kuumimmillaan: Kohdenna kesän mainoskampanjat näiden kyselytulosten avulla
Suomalaisille kuluttajille tehdyn Matkailun Pulssikyselyn mukaan matkailuinto on korkealla taloudellisesta tilanteesta huolimatta. Lomalle lähdetään suurin odotuksin, haetaan elämysmäisiä kokemuksia ja varauksissa arvostetaan vaivattomuutta. Kotimaan matkailu […]
Retail Buying Study 2024: Miten suomalaisten ostokäyttäytyminen on muuttunut?
Euroopan kattavin vähittäiskaupan alan tutkimus, Retail Buying Study, on taas täällä. Yhteispohjoismainen tutkimus selvittää nopeasti kehittyvän kaupan alan viimeisimmät trendit ja muutokset. Miten kuluttajien ostokäyttäytyminen […]
Vinkki mainostajalle: näin suomalaiset panostavat lomanviettoon
Kesäkyselyn tulokset ovat nyt saatavilla. Jos haluat tavoittaa kesälomaansa viettävät suomalaiset kuluttajat ja päättäjät, katso millaisia kesäsuunnitelmia kyselyyn vastanneilla on ja hyödynnä tuloksia mainonnassasi. Kysely […]
Milloin on oikea aika mainostaa? Katso vuosikellosta
Tiettyjä hankintoja tehdään tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Mainostajan kannattaa ennakoida ja suunnitella kampanjat niin, että mainos tavoittaa ostopäätöksiään tekevän yleisön juuri oikeaan aikaan. Mistä ja miten, […]
Kysely paljastaa: suomalainen valitsee lomansa hinta edellä
Loppuvuodesta 2023 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan noin 50 % aikoo matkustaa seuraavan 6 kuukauden aikana ulkomaille lentäen. Lomahaaveilijat ovat ehkä parhaillaan sormi näppäimellä suunnittelemassa matkojaan, […]
Ajankohtaiset yleisöt: Pidä brändisi näkyvillä kuuman ostosesongin alkaessa
Loppuvuoden juhla- ja tapahtumasesonki on jo alkanut. Huomiosta kilpailevat nyt lomat, juhlat ja joulun kimallukset menoineen ja tarvikkeineen. Kysyntää, tarjontaa ja myös ostohalua riittää. Katso […]
Markkinoijan muistilista – mitä kesän jälkeen?
Paahteisen mökkilaiturin ja kuumien grillihiilien ääreltä on mukava palata viileään toimistoon – ainakin, jos loppuvuoden suunnitelmat tuli tehtyä keväällä kuntoon. Nyt voit siis onnitella itseäsi […]
Ajankohtaiset yleisöt: Mainostajalle tärkeät kohderyhmät juuri nyt
Kesä on mielenkiintoista aikaa, kun kesäsesongin ollessa parhaimmillaan valmistaudutaan jo tuleviin kausiin ja tehdään hankintoja syksyä varten. Katso vinkkimme, miten Alman medioissa ja palveluissa voi […]
Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?
Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan […]
Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan
Monen suomalaisen kahvipöydässä on tuote, jonka osa luulee olevan unohdettu. Nimittäin sanomalehti. Kaikenlaisten valeuutisten yleistyessä suomalaiset uskovat painettuun sanaan yhä vahvemmin, ja luottamus printtiin voi […]
Isoja uutisia: Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen
Digitaalinen mainonta vaikuttaa myös sinun yrityksesi hiilijalanjälkeen. Tiedätkö kuinka paljon? Me aloitamme digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälkiluvut ovat jatkossa osa kampanjaraporttia Tavoitteenamme […]
Tiedätkö, millainen asiakkaasi ostopolku on?
Asiakkaan ostopolku kulkee usein tarpeen tiedostamisesta ja harkinnasta ostopäätökseen. Mitä muuta asiakkaan ostopolulla tapahtuu ja voiko ostopäätökseen vaikuttaa? Katso vinkit, miten mainonnalla voi vaikuttaa ostopolun […]