Jatkuva mainonta onnistuu maltillisellakin budjetilla / Case Savon ammattiopisto Sakky

Jatkuva mainonta onnistuu maltillisellakin budjetilla

Jatkuva mainonta ja jatkuva näkyvyys on tärkeää Savon ammattiopistolle, sillä haku koulutuksiin on käynnissä ympäri vuoden. Koulutusalalla top of mindissa pysymisen merkitys korostuu, koska päätös hakeutua kouluttautumaan voi kypsyä hitaasti vuosien ajan. Näkyvyys Alman kanavissa on osa laajempaa mediamixiä, ja se on lisännyt koulutusten hakijamääriä.

Tavoitteena on pysyä top of mindissa jatkuvasti

Savon ammattiopistolla on jatkuva haku koulutuksiin ympäri vuoden, joten myös näkyvyyttä tarvitaan jatkuvaluonteisesti. Monipuolisella brändinäkyvyydellä Sakky tavoittaa ja aktivoi kaksi erilaista kohderyhmää:

  • potentiaaliset opiskelijat aktivoidaan tutustumaan laajoihin opiskelumahdollisuuksiin ja uusiin tapoihin kehittää omaa osaamista
  • alueen työnantajat, yrittäjät sekä joustavia oppimisen palveluja etsivät aikuiset aktivoidaan tutustumaan monipuoliseen koulutustarjontaan, yrityspalveluihin ja työyhteisön kehittämiseen.

Yhteisenä tavoitteena on pysyä jatkuvasti molempien kohderyhmien top of mindissa ja rohkaista ihmisiä tekemään mahdollisia opintoihin liittyviä päätöksiä.

Koulutukset saavat jatkuvaa näkyvyyttä koko Alma-verkostossa

Jo vuoden verran jatkunut näkyvyys Alman kanavissa on ollut osa laajempaa mediamixiä. Jotta pysytään kohderyhmän mielessä, tarvitaan jatkuvaa näkyvyyttä. Ratkaisuksi Alman monipuolisesta tarjoamasta valittiin tulospohjainen alueellisesti kohdennettu display-mainonta, joka on tehokas ja toimiva ratkaisu silloin, kun halutaan aktivoida kohderyhmää ja ohjata liikennettä verkkosivuille. Ratkaisun avulla on saatu tehokkaasti näkyvyyttä myös brändille valitulla alueella.

Tulospohjaista display-mainontaa on ajettu läpi Alman verkoston, ja se tavoittaa laajasti myös alueellisesti, niin kuluttajat kuin päättäjätkin. Näkyvyys on kohdennettu alueellisesti Pohjois-Savon alueelle. Mainonta on toteutettu kustannustehokkaasti maltillisella budjetilla, näin on varmistettu jatkuva näkyvyys pidemmälle ajalle.

Mainosaineistojen selkeillä otsikoilla ja ihmisläheisillä kuvilla on tuotu rohkaisua päätökseen ja innostettu kohderyhmää tutustumaan koulutusmahdollisuuksiin.

Esimerkkejä mainosaineistoista

Sakky Eero Väätäinen

”Olemme tyytyväisiä Alman tarjoamiin palveluihin ja tuloksiin. Alman laaja alueellinen tavoittavuus ja monipuoliset mediat sekä joustavat palvelut ovat olleet keskeisessä roolissa niin maineen, brändinäkyvyyden kuin kävijäliikenteen positiivisessa kehityksessä. Olemme erityisen iloisia siitä, että kevään aikana eri koulutusten hakijamäärät ovat kehittyneet myönteisesti.”

– Eero Väätäinen, markkinointipäällikkö, Savon ammattiopisto

Antero Rantala

”Uudelleenkouluttautuminen ja osaamisen kehittäminen vaativat useassa tapauksessa tarkkaa harkintaa – arki muuttuu ja muutos vaatii uusia arjen järjestelyjä. Tämä tarkoittaa, että päätös tehdään pitkällä aikavälillä ja harkiten ja siksi jatkuva näkyvyys takaa parhaat, tavoitteen mukaiset tulokset. Savon ammattiopiston suunnitelma ja kampanjatavoitteet olivat selkeät ja kampanjointi on saavuttanut sille asetetut tavoitteet. Näkyvyyttä Alman kanavissa tullaan edelleen jatkamaan.”

– Antero Rantala, myyntipäällikkö, Alma Media

Katso myös:

Asiakascase: Jatkuva mainonta on kirkastanut imagoa
Juttuvinkki: Tarinankerronnalla asiakkaiden top of mindiin
Miksi tunnettuus on tärkeää? Näin teet brändistäsi muistettavan

Jatkuvaa näkyvyyttä voi saada maltillisellakin budjetilla

Lue seuraavaksi

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi verkkosivut ja halusi tehdä brändiään tunnetuksi. Tärkeää oli myös nostaa kiertotalousteemojen näkyvyyttä. Liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista. Jätteenkäsittelypalveluita yrityksille tarjoava Ekokaari […]

Tästä referenssiin

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden ajan. Pitkäjänteinen tekeminen on tuonut toivottuja tuloksia: artikkelien sisältö on kiinnostanut lukijoita ja Kaalimadon brändinäkyvyys on kasvanut. […]

Tästä referenssiin

Ota yhteyttä

Copyright © 2024