Printtimainonta

Printillä on yhä suuri merkitys.

Painettuun sanaan luotetaan ja painettuja lehtiä arvostetaan. Tärkeimmät hyödyt mainsotajalle syntyvät tutkitusti siitä, että näkyminen tunnetussa uutismediassa tuo lisäarvoa luotettavuudessa ja laadussa.

Printtimainonta tuo lisää vaikuttavuutta ja vakuuttavuutta

Tietyillä uutismedioilla on vakiintunut ja vahva lukijakuntansa. Kun tuttu lehti otetaan luettavaksi, sen painettuun sanaan luotetaan. Painettu lehti tarjoaa usein tuttua ja turvallista sekä sopivasti uutta ja yllättävää. Uutismedioissa näkyvät kampanjat tuottavat 74 %​ suuremmalla todennäköisyydellä mainostajan markkinaosuuden kasvua. Ja 62 % suurempi vaikutus kuin tilanteessa, jossa ei mainosteta ollenkaan.

Lähde: IPA Databank study 2021, Newsworks & Peter Field

Lue artikkeli: Mitä brändillesi tapahtuu, jos lopetat mainostamisen?

Monikanavaisesti printissä ja digissä

Mainospanostukset kannattaa jakaa sopivassa suhteessa printtimainonnan ja digimainonnan kesken. Koska monet asiakkaat käyttävät monikanavaisesti eri medioita, myös mainostajan kannattaa panostaa niihin medioihin, joissa otollinen yleisö viihtyy.

Toisto vahvistaa viestiä – myös printtimainonnassa

Vaikka asiakkaasi kuluttaisivat enemmän digisisältöjä kuin printtisisältöjä, panostukset printtiin eivät suinkaan mene hukkaan. Tunnetusti toisto vahvistaa viestiä, ja kun sama kampanja toistuu eri medioissa, siitä jää pysyvämpi muistijälki, mikä taas tehostaa viestin perillemenoa.

Aloita printtimainonta hyvällä suunnittelulla

Hyvä asiakastuntemus auttaa printtimainonnan suunnittelussa. Ennen mainonnan aloittamista kannattaa käyttää aikaa kohderyhmän määrittelyyn. Kun tiedät, millaisia medioita asiakkaasi käyttävät eniten, millaisten sisältöjen parissa he viihtyvät, kuinka he tyypillisesti tekevät ostoksia, saat hieman osviittaa siitä, millaista mainontaa he haluaisivat nähdä. Ja minkälainen mainonta tekee vaikutuksen, olipa se printissä tai digikanavissa.

Lue myös: Markkinoinnin suunnittelu

Iltalehden printti tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia mainostajalle

Iltalehti on Suomen 4. suurin sanomalehti, lukijamäärä 159 000 (painettu + näköislehti). Lukijoissa korostuvat yli 55-vuotiaat. Iltalehden suurpainoslehdet tuovat lisänäkyvyyttä juhlapyhien yhteydessä.

Päivittäisen Iltalehden lisäksi vuoden aikana julkaistaan useita aikakauslehtiformaatissa ilmestyviä erikoislehtiä, jotka tavoittavat lukijat kohdistetusti tietyn teeman yhteydessä. Iltalehden printti ja digi tavoittavat eri lukijoita. Printin lisääminen digikampanjaan nostaakin kampanjan tavoittavuutta.

Lähde: KMT 2024, Kantar Mind 2021

 ​

Kauppalehti on Suomen suurin talousmedia

Kauppalehden lukijat ovat Suomen vaikuttavimpia päättäjiä ja asiantuntijoita. Kauppalehti tavoittaa printissä 106 000 suomalaista (painettu lehti + näköislehti). Kauppalehden uudet osiot KL Teknologia ja KL Markkinointi tavoittavat 25-67 % ko. alan asiantuntijoista. On tutkittu, että 84 % Kauppalehden lukijoista suhtautuu positiivisesti mainontaan sanomalehtiprintissä.

Lähde: KMT 2024​

Printti vai digi?

etusormi osoittaa ikoni

Digimainontaa vai lehtimainontaa?​

Luonnollisesti suurimman hyödyn mainostaja saa silloin, kun mainostetaan sekä digissä että printissä. Kombinaatiolla on 37 % suurempi vaikutus liiketoiminnan keskeisiin mittareihin kuin mainostettaessa vain digissä tai printissä.​

Lähde: IPA Databank study 2021, Newsworks & Peter Field

Asiakkaidemme onnistumisia

Alma Media

Nekalan Rauta-Otra

Tampereen Nekalan Rauta-Otra toteutti Iltalehdessä kaksi alueellisesti kohdennettua sisältömarkkinointiartikkelia, jotka Alma Brand Studio tuotti yhteistyössä Rauta-Otran kanssa.

Bolt

Vuoden 2021 alussa käynnistetty sisältömarkkinointi Kauppalehdessä ja Iltalehdessä suunniteltiin huolellisesti Boltin ja Alma Brand Studion ammattilaisten kesken. Tulokset puhuvat puolestaan!

Helsingin lähikunnat

Askolan, Pukkilan ja Myrskylän kunnat toteuttivat kesällä 2021 Alman kanavissa kampanjan, jonka tavoitteena oli houkutella helsinkiläisiä tutustumaan kuntien matkailukohteisiin.

JVA

Jyväskylän vuokra-asunnot on tehnyt Alma Median kanssa alueellista mediamainontaa jo kolmen vuoden ajan Iltalehdessä julkaistavan jatkuvan artikkelisarjan muodossa.

Meiltä löydät vaikuttavat markkinointiratkaisut juuri sinun yrityksellesi sopivalla budjetilla, alueellisesti ja valtakunnallisesti.​

Haluatko printtimainontaa ja digimainontaa Suomen tunnetuimpiin medioihin?

Sinun ei tarvitse pohtia yksin, millaisia ratkaisuja yrityksesi kannattaisi hyödyntää.

Ota yhteyttä lähimpään asiantuntijaamme, niin selvitetään yhdessä yrityksesi tarpeisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.


Ota yhteyttä

Copyright © 2024