Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median autoilun ja liikkumisen tulevaisuus -innovaatiokilpailun voittajat on valittu

Alma Median autoilun ja liikkumisen tulevaisuus -innovaatiokilpailun voittajat on valittu

Alma Media Oyj                        Lehdistötiedote 13.2.2018

ALMA MEDIAN AUTOILUN JA LIIKKUMISEN TULEVAISUUS -INNOVAATIOKILPAILUN VOITTAJAT ON VALITTU

Alma Median yhdessä Kauppalehden, Iltalehden ja Autotalli.com:in kanssa järjestämä kilpailu parhaiden autoilun ja liikkumisen tulevaisuus -innovaatioiden ja palvelukonseptien valitsemiseksi järjestettiin ensimmäistä kertaa. Kilpailuun osallistui 40 suomalaista teknologia- ja palveluinnovaatiota. Asiantuntijaraati arvioi innovaatioita erityisesti niiden tavoitteiden, tuloksellisuuden ja asiakkaille tuottaman arvon perusteella.

Teknologiainnovaatiopalkinnon sai rakenteellista elektroniikkaa valmistava TactoTek. Kunniamaininnan samassa sarjassa sai bensa-auton biopolttoainetta käyttäväksi muuttava StepOnTech.

Palveluinnovaatiopalkinto myönnettiin sää- ja ajo-olosuhdedataa autoteollisuudelle toimittavalle Forecalle. Kunniamaininnat samassa sarjassa saivat sähköautojen latausteknologiaa ja palveluita toimittava Parkkisähkö Oy sekä kuluttajille renkaiden kunnon mittausta tarjoava Nokian Renkaat.

Asiantuntijaraatiin kuuluivat Arno Ahosniemi, Alma Talentin toimituksia johtava Kauppalehden vastaava päätoimittaja ja raadin puheenjohtaja, Autotalo Laakkosen toimitusjohtaja Tero Panhelainen, VTT:n tutkija Matti Kutila, Business Finlandin Senior Advisor (automotive) Mikko Koskue sekä Autotalli.com:in liiketoimintapäällikkö Aleksi Alppi.

            Medioidemme ja palveluidemme kautta haluamme olla aktiivisesti mukana selvittämässä mitä autoalan tulevaisuus tarkoittaa. Raadin arvioimat innovaatiot parantavat ennen kaikkea liikenneturvallisuutta tai vähentävät liikkumisen hiilidioksidipäästöjä tavalla tai toisella, mistä hyötyvät sekä kuluttajat, yritykset että koko yhteiskunta, sanoo Arno Ahosniemi.

Samassa tilaisuudessa palkittiin Iltalehden Vuoden Auto 2019 -kategorioiden voittajat.

Lisätietoja kilpailusta ja palkinnon saaneista innovaatioista www.almamedia.fi/autoilu

Arno Ahosniemi arno.ahosniemi@almamedia.fi +358 10 665 2438
Elina Kukkonen elina.kukkonen@almamedia.fi +358 10 665 2333

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 13.2.2019, 16:08
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli