Sisältömarkkinoinnilla erinomaisia tuloksia Hintaoppaan taktisessa kampanjoinnissa
Hintaopas julkaisi Iltalehti.fi:ssä sisältömarkkinointiartikkelien
sarjan loppuvuoden ja vuodenvaihteen 2018-2019 aikana. Artikkelit
keräsivät paljon lukijoita ja toivat uusia kävijöitä Hintaoppaan
sivuille.
Kampanjan tavoitteet
Tavoitteena oli saada mahdollisimman paljon kävijöitä Hintaoppaan sivuille vertailemaan hintoja sekä tehdä palvelua tunnetuksi.
Hintaopas
on verkossa selaimella ja mobiilisovelluksessa toimiva, puolueeton
hintavertailupalvelu. Sen kautta voi etsiä halvimman hinnan haluamalleen
tuotteelle. Hintaopas vertailee hinnat lähes 800 verkkokaupasta.
Tuotteelle voi asettaa myös hintavahdin, jolloin saa ilmoituksen heti,
kun sen hinta laskee. Kirjautuneena Hintaoppaaseen voi tehdä myös omia
tuotelistoja. Palvelu kokoaa sivuilleen paljon kuluttajia palvelevia
kokonaisuuksia, kuten eri tuoteryhmien parhaita Black Friday
-tarjouksia, dataa hintojen kehityksestä vuoden aikana jne.
Ratkaisuna minisaitti Iltalehti.fi:ssä
Hintaoppaalle toteutettiin Iltalehti.fi:n Digi & Tekniikka -osion alle minisaitti, joka käynnistyi marraskuussa 2018. Minisaitilla julkaistiin loppuvuoden ja vuodenvaihteen 2018-2019 aikana yhteensä kahdeksan sisältömarkkinointiartikkelia. Artikkeleissa oli tärkeää ajankohtaisuus – ne ajoitettiin isojen alennuspäivien ja kampanjoiden yhteyteen. Aiheita olivat Single’s Day, Black Week, Black Friday, joululahjapiikki, välipäiväale ja tammiale. Viimeinen artikkeli julkaistiin 1. tammikuuta 2019.
Sisältömarkkinointiartikkelien tuotannosta, tekstien kirjoituksesta otsikointiin, vastasi Alma Luovat Ratkaisut. Hintaopas toimitti artikkelien tueksi runsaasti materiaalia, kuten dataa ja kuvia.
Sisältömarkkinointiartikkelit:
- Marraskuun aleputki alkaa! Asiantuntijan vinkit: 10 tuotetta, joita kannattaa metsästää
- Selvitimme: Tämä on vuoden paras aika ostaa elektroniikkaa edullisesti
- Varo virheostoksia! 3 vinkkiä: Näin löydät parhaat Black Week -hinnat
- Vuoden odotetuin ennuste: 10 tuotetta, joiden hinnat laskevat Black Fridayna eniten
- Menikö Black Friday ohi? Vielä ehdit: Nappaa sisäpiirin shoppailuvinkit Cyber Mondayhin
- Joululahjojen ostopiikki alkoi! 10 tämän vuoden hittilahjaa, joiden kanssa kannattaa pitää kiirettä
- Ole tarkkana välipäivien alennusmyynneissä – osa hinnoista voi nousta jopa 36 prosenttia
- 10 esimerkkiä: Tästä syystä hintojen vertailu on tärkeää – halvimman ja kalliimman hinnan välillä jopa satojen euron ero
Kampanjointi täytti erinomaisesti asetetut tavoitteet
Kaikki kahdeksan artikkelia keräsivät hyvin lukijoita ja artikkelien parissa vietettiin keskimääräistä enemmän aikaa. Myös Hintaoppaan sivuille johtavien linkkien CTR-prosentit olivat todella hyvät ja nousivat jopa reippaasti yli 10 prosentin.
Paras yksittäinen artikkeli oli 11. joulukuuta julkaistu Joululahjojen ostopiikki alkoi! 10 tämän vuoden hittilahjaa, joiden kanssa kannattaa pitää kiirettä. Se sai ensimmäisen viikon aikana yli 100 000 sivulatausta ja lähes 100 000 eri lukijaa.
Kävijämäärä Hintaoppaan sivuilla nousi kampanjan aikana 7 %. Jopa 82 % Iltalehden kautta tulleista kävijöistä oli uusia kävijöitä. Kävijät myös viettivät Hintaoppaan sivuilla keskimääräistä enemmän aikaa muihin kanaviin verrattuna.
”Kokonaisuudessaan kampanjointi onnistui erinomaisesti ja täytti sille asetetut tavoitteet. Kampanjointi Iltalehdessä todistaa, että sisältömarkkinoinnilla voi saada loistavia tuloksia myös taktisessa, hyvin konversiokeskeisessä mainonnassa, kun artikkelien sisällöt ja julkaisut on suunniteltu hyvin ja tavoitteet ovat selkeästi tiedossa.
Yhteistyö Alman kanssa toimi alusta asti joustavasti ja sujuvasti. Olemme todella tyytyväisiä kokonaisuuteen ja tulemme jatkamaan kampanjointia Iltalehdessä myös tämän vuoden puolella.”