Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > ALMA MEDIALLE ENEMMISTÖ INTERVISIO OY:STÄ

ALMA MEDIALLE ENEMMISTÖ INTERVISIO OY:STÄ

ALMA MEDIA OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 12.2.2001
ALMA MEDIALLE ENEMMISTÖ INTERVISIO OY:STÄ

Alma Media on nostanut aiemmin julkistetun suunnitelman mukaisesti
omistusosuutensa 51 %:iin monimediaisten sisältöjen tuotantoon ja
monimediabrandeihin erikoistuneesta Intervisio Oystä. Aikaisemmin
Alma Media omisti yhtiöstä 34 % ja Broadcasters Oy:n tytäryhtiö
Webcasters Oy sekä toimiva johto 66 %. Omistusosuuden nosto
toteutettiin suunnatulla uusmerkinnällä.

Intervisio Oy perustettiin keväällä 2000. Intervision liikeideana on
rakentaa erilaisia uusia sisältöbrandeja, jotka toimivat
mahdollisimman monissa eri medioissa ja jakelukanavissa. Lähtökohtana
on se, että palvelun sisältö sovitetaan kunkin jakelukanavan mukaan
siten, että se voi hyödyntää eri medioiden erityisominaisuudet. Näin
tuotteiden eri mediailmentyvät tukevat ja vahvistavat toisiaan

Yhtiö saa tuottoja paitsi sisällön tuotannosta myös sponsori- ja
mainostuloista ja erilaisista lisensioinneista sekä sähköisen kaupan
ja mobiilipalveluiden komissioista.

Intervision tunnetuimmat monimediatuotteet ovat interaktiivisiin
peleihin erikoistunut Tilt ja ruokaan ja ruokailuun keskittyvä
lifestyle-brandi ruokala.com. Tilt on viikoittainen televisio-
ohjelma, verkkopalvelusivusto sekä useita erilaisia kännykällä
pelattavia pelejä sisältävä kokonaisuus. Tilt täydentyi viime
viikolla viikoittain Iltalehdessä julkaistavalla osuudella. Televisio-
ohjelmalla on noin 200 000 katselijaa, internetsivustolla yli
miljoona sivulatausta kuukaudessa ja pelaajat lähettävät joka
kuukausi noin 20 000 mobiiliviestiä.

Ruokala.com on puolestaan ruokaan keskittynyt palvelukokonaisuus,
joka muodostuu verkkosivustosta, Kauppalehdessä julkaistavasta
kokonaisuudesta ja Radio Novan radio-ohjelmasta. Ruokala.comia
isännöivät kussakin mediassa Antti Vahtera ja Jyrki Sukula.

Johtaja Mikko Räisäsen mukaan nyt toteutettu kauppa on osa Alma
Median johdonmukaista panostusta monimediallisuuteen.

Lisätietoja:

johtaja Mikko Räisänen, Alma Media Oyj, puh. (09) 507 7501 ja
toimitusjohtaja Ville Tolvanen, Intervisio Oy, puh. 040 830 9121

  • Julkaistu: 12.2.2001, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli