Alma Media > Mainostajalle > Kevät ajaa veneilijät, karavaanarit ja motoristit netin markkinapaikoille

Kevät ajaa veneilijät, karavaanarit ja motoristit netin markkinapaikoille

Yksi varma kevään merkki on veneilijöiden, karavaanarien ja motoristien aktivoituminen. Olipa liikkuvan ihmisen mielessä sitten uuden menopelin hankinta, vanhan myyminen tai haaveilu harrastukseen liittyen, löytää hän tiensä Nettivene, Nettikaravaani tai Nettimoto -sivustoille.

Mainostajalle tämä tarkoittaa laatutietoisia ja ostovoimaisia kuluttajia, jotka ovat tavoitettavissa digitaalisella mainonnalla alansa johtavilta markkinapaikoilta.

Maaliskuussa 2022 toteuttamamme kävijätutkimuksen mukaan 53 % Nettivene.comin sivuvierailijoista on etsinyt palvelusta seuraavaa ostettavaa laitetta viimeisen parin viikon aikana. 41 % kävijöistä on katsellut tarjontaa ilman varsinaista ostoaietta ja 40 % seuraa sivustolla yleisesti markkinaa.

Vastaavasti 65 % Nettimoto.comin kävijöistä on etsinyt ostettavaa laitetta samalla kun 45 % on sivustolla katselemassa tarjontaa ja 42 % seuraamassa yleisesti markkinaa.

Harrastukseen ollaan valmiita panostamaan ja käyttämään rahaa

Veneilyn, karavaanien tai moottoripyöräilyn parissa vietetään aktiivista ja liikkuvaa elämää ja sen piirissä tehdään erilaisia hankintoja.

Esimerkiksi ympäri maata matkaavat motoristit ja karavaanarit käyttävät majoitus- ja ravitsemuspalveluita. Laitteita kunnostetaan itse, jolloin tarvitaan erilaisia käyttötavaroita ja lisätarvikkeita. Huoltopalveluita, polttoainetta ja esimerkiksi talvisäilytystä ja renkaita unohtamatta!

Nämä kohderyhmät ovatkin mielenkiintoista yleisöjä monen toimialan mainostajalle ja heidät tavoitat Nettivene-, Nettikaravaani- ja Nettimoto-sivustoilta.

Nettiveneen tuoreessa kävijätutkimuksessa selvisi, että varsinaisen laitehankinnan lisäksi rahaa käytetään esim. huoltopalveluihin, lisävarusteisiin ja talvisäilytykseen. Kyselyn perusteella 44 % harrastajista käyttää veneilyyn 1 000–4 999 euroa vuodessa ja 11 % vastaajista käyttää vuodessa 5 000 euroa ylittävän summan.

Nettimoton.com vastaavassa kävijätutkimuksessa kolmasosa vastaajista kertoi käyttävänsä harrastukseensa laitehankinnan lisäksi 1 000 euroa tai sitä suuremman summan vuodessa.

Tavoita ostovoimaiset ja laatutietoiset kuluttajat

Olemme tarkastelleet verkkosivukävijöitä myös Kantarin datan avulla (Kantar Mind tammi–joulukuu 2020). Data paljastaa, että Nettiveneen sivukävijöissä korostuvat johtavassa asemassa tai ylempänä toimihenkilönä työskentelevät sekä akateemisesti koulutetut. Nettivene-sivustolla viihtyvät ovat myös keskimääräistä parempituloisia ja jopa 18 prosentilla Nettiveneen sivukävijöistä talouden bruttotulot ylittävät 100 000 euroa vuodessa.

Saman datalähteen mukaan Nettikaravaanin sivukävijöissä korostuvat keskimääräistä enemmän rakentamisesta ja remontoinnista sekä tekniikasta ja sen kehityksestä kiinnostuneet. 60 % Nettimoton sivukävijöistä on valmis käyttämään enemmän rahaa saadakseen parempaa laatua ja noin kolmasosa heistä kertoo merkin olevan laadun tae.

Sisältömarkkinoinnilla tarjoat uusia kiinnostavia näkökulmia

Alansa johtavat markkinapaikat tuovat yhteen suomalaiset veneilijät, karavaanarit ja motoristit. Perinteisempien digimarkkinointiratkaisuiden lisäksi voit tavoittaa heidät myös sisältömarkkinoinnin avulla.

Sisältömarkkinointi tuo tuotteellesi tai palvelullesi sisällöllisesti merkittävää näkyvyyttä, jonka parissa viihdytään. Sisältömarkkinoinnin avulla voit herättää kiinnostuksen uusissa asiakkaissa tai sitouttaa olemassa olevia. Hyvä sisältö on palvelu, joka voi auttaa asiakkaitasi esimerkiksi hyödyllisin ja opastavin vinkein sekä tuoda esiin uusia näkökulmia.

Kysy lisää sisältömarkkinoinnin ratkaisuista mediamyynnistä >>

Meiltä löydät parhaat ratkaisut liikkuvien kohderyhmien tavoittamiseen

Tiesithän, että tarjoamme Suomen johtavan autoilun ja liikkumisen mainosverkoston: Alma Ajon? Se yhdistää suosituimmat markkinapaikat, laadukkaat journalistiset sisällöt sekä parhaat mainosratkaisut.

Edellä mainittujen sivustojen lisäksi löydät verkostosta myös esimerkiksi jokaisen autoilijan suosikkisivustot: Nettiauto.com ja Autotalli.com. Tutustu Alma Ajo -verkostoon alla olevasta linkistä! Voit samalla myös koeajaa kampanjasi ja saada vinkkejä digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen.

Tutustu Alma Ajoon ja koeaja kampanjasi >>


  • Julkaistu: 19.4.2022, 09:56
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: liikkuminen, markkinapaikat

Jaa artikkeli