Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median rekrytointipolitiikka tasapuolista, yhdenvertaista ja monimuotoista

Alma Median rekrytointipolitiikka tasapuolista, yhdenvertaista ja monimuotoista

Alma Media Oyj                                  Lehdistötiedote 20.7.2018

ALMA MEDIAN REKRYTOINTIPOLITIIKKA TASAPUOLISTA, YHDENVERTAISTA JA MONIMUOTOISTA

Viitaten tänään Suomen Kuvalehdessä ilmestyneeseen artikkeliin Aamulehden päätoimittajan valintaprosessista on artikkelissa annettu virheellinen kuva valintaprosessiin liittyvistä tapahtumista. Alma Media korostaa, että yhtiö noudattaa rekrytointipolitiikassaan yhdenvertaisuuden, tasa-arvoisuuden ja monimuotoisuuden periaatteita.

– Yksi tärkeistä kriteereistä rekrytointiprosessissa oli mahdollisuus muuttaa lehden ilmestymisalueelle. Olen pahoillani siitä, että hakijalle syntyi väärä käsitys että vanhemmuus olisi ollut rekrytoinnissa hakijan ymmärtämällä tavalla relevantti kysymys. Ylipäätään useat viimeisimmistä liiketoimintojen johtajarekrytoinneistamme tai päätoimittajanimityksistämme ovat olleet naisia, toimitusjohtaja Kai Telanne sanoo.

Valintaprosessissa mukana ollut Alma Median henkilöstöjohtaja Virpi Juvonen toteaa:

– Maakunnallisen sanomalehden päätoimittajan valinnassa korostuvat vahva ja näkemyksellinen journalistinen osaaminen, johtamistaidot, yhteiskuntasuhteet ja erinomaiset verkostoitumistaidot. Päätoimittajalta edellytetään myös vahvaa läsnäoloa lukijoiden ja paikallisen elinkeinoelämän keskuudessa. Nämä kriteerit koskevat päätoimittajavalinnassa niin miehiä kuin naisia. Hakijaa haastateltaessa oli prosessissa mukana vielä useita kandidaatteja eikä selkeää ykköskandidaattia vielä ollut olemassa. Lopullinen valinta perustui kokonaisarvioon ja mielestämme paras hakija tuli valituksi.

Alma Median noin 2300 työntekijästä lähes puolet, 47 prosenttia on naisia. Naisten osuus johtoryhmätehtävissä yhtiössä on noin 50 prosenttia.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Elina Kukkonen, Alma Media, puh. 0106652333

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 250 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2017 liikevaihto oli 367,3 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 20.7.2018, 19:15
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli