Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Regionsin media-alustan kehitystyölle tukea Googlelta

Alma Regionsin media-alustan kehitystyölle tukea Googlelta

Alma Media Oyj                        Lehdistötiedote                        14.12.2017

ALMA REGIONSIN MEDIA-ALUSTAN KEHITYSTYÖLLE TUKEA GOOGLELTA

Alma Regions on saanut Googlen Digital News Initiative Innovation Fund -rahoitusta media-alustansa kehityshankkeeseen, erityisesti liittyen älynotifikaatioiden kehittämiseen. Rahoitusta on myönnetty 300 000 euroa. Hankkeessa kartoitetaan älynotifikaatio-teknologiaa, jonka avulla kuluttajalle on mahdollista tarjota yhä kohdennetumpia sisältöjä, muun muassa kiinnostusalueiden ja maantieteellisten alueiden mukaan kuin myös ajankohdallisesti sopivimpana ajankohtana. Älynotifikaatioilla voidaan rakentaa yhä räätälöidympi ja merkityksellisempi käyttäjäkokemus.

Hankkeessa käytetään koneoppimista, joka optimoi käyttökokemusta, sekä rikastuttaa sisältöä asiakkaan näkökulmasta.

Alma Median maakunta- ja paikallislehtiä julkaisevan Alma Regionsin yhtenä keskeisimpänä tavoitteena on edistää Alma-konsernin strategian mukaisesti asiakkaiden siirtymistä digitaalisuuteen. Mobiililaitteet ovat ensisijainen mediakulutuksen väline yhä suuremmalle osalle kuluttajia. Alma Regionsin tuotekehityksen keskiössä onkin ylivertaisen digitaalisen palvelun luominen mobiili edellä.

Googlen Digital News Initiative Innovation Fundin rahoituksella aloitettava hanke on jatkoa Reviiri-hankkeelle, jonka avulla käynnistettiin yhteisen media-alustan rakentaminen alueellisten medioiden digitaalisille palveluille ja sovelluksille. Reviirin ytimessä oli myös erilaisten sisältöjen räätälöinti perustuen yhä vahvemmin paikkatiedon kuin myös älynotifikaatioiden hyödyntämiseen.

– Tulemme tarjoamaan kehittämäämme media-alustaa sisältökumppaneidemme käyttöön sekä myös painon asiakkuuksille, Alma Regionsin digitaalisen liiketoiminnan johtaja Jussi Maaniitty sanoo ja jatkaa,

– Notifikaatioiden tärkeys uutismedialle kasvaa, niiden tavoittaessa suuria yleisöjä ja potentiaalisia tilaajia.

Digital News Initiative (DNI) -rahaston tarkoituksena on tukea laadukasta journalismia sekä kannustaa uusien innovaatioiden syntymistä ja erilaisten teknologioiden hyödyntämistä uutisalalla.

Lisätietoja:

Jussi Maaniitty, Alma Regionsin digitaalisen liiketoiminnan johtaja, 010 665 3161

Alma Media lyhyesti

Alma Media on palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa asiakkailleen kestävää kasvua digitaalisuuden mahdollisuuksia hyödyntäen myös tietopalveluilla, järjestelmä- ja asiantuntijapalveluilla sekä mainosratkaisuilla. Alma Median toiminta on laajentunut Suomesta Pohjoismaihin, Baltiaan ja Keski-Eurooppaan. Alma Mediassa työskentelee noin 2 300 ammattilaista (ilman jakajia), joista noin 30 % toimii Suomen ulkopuolella. Alma Median vuoden 2016 liikevaihto oli 353,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 14.12.2017, 14:45
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli