Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Vastuullinen kesäduuni 2013 haastaa työnantajat kesätyötalkoisiin

Vastuullinen kesäduuni 2013 haastaa työnantajat kesätyötalkoisiin

Alma Media Oyj Lehdistötiedote 24.1.2013 klo 07.00

VASTUULLINEN KESÄDUUNI 2013 HAASTAA TYÖNANTAJAT KESÄTYÖTALKOISIIN

Valtakunnallisella kampanjalla edistetään nuorten pääsyä työelämään

Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätöitä sekä nostamaan suomalaisen kesätyön seuraavalle tasolle. Suomen lasten ja nuorten säätiön (SLNS) kampanja muistuttaa, että kesätyöpaikka on nuorelle arvokas tilaisuus kehittää työelämävalmiuksiaan. Kesätyö on tärkeä ensikohtaaminen työnantajan ja tulevan työntekijän välillä. Työnantajalle kesätyö on erinomainen tilaisuus tehdä myönteinen ensivaikutelma, tunnistaa tulevaisuuden huippuosaajat ja opettaa uudelle työntekijäpolvelle työelämässä tarvittavia taitoja. Nyt kolmatta kertaa järjestettävä kampanja käynnistyy perjantaina 25.1.2013 ja päättyy elokuussa vuoden 2013 vastuullisimman kesätyönantajan palkitsemiseen.

Suhdannemuutokset heijastuvat voimakkaasti nuorten työllisyyteen

Vuoteen 2020 mennessä Suomeen tarvitaan 150 000 uutta työntekijää. Samanaikaisesti suuri joukko nuoria on vailla työtä ja laajat irtisanomiset ennakoivat nuorille työnhakijoille vaikeita aikoja. Vuoden 2012 marraskuussa 15-24-vuotiaiden nuorten työttömyysaste oli 15,5 prosenttia. Työtilaisuuksien vähentyessä vähentyvät mahdollisuudet harjoitella työelämän tarvittavia perustaitoja, ja riski jäädä pysyvästi työelämän ulkopuolelle kasvaa.

“Kotoa ja koulusta saadut opit eivät yksin tarjoa riittäviä työelämävalmiuksia. Kesätyöpaikka on tavattoman tärkeä askel nuorelle matkalla kohti aikuisuutta ja työelämää. On kaikkien etu, että nuorille on tarjolla riittävästi laadukkaita kesätöitä, koska osaavat nuoret ovat avain yhteiskunnan hyvinvointiin nyt ja tulevaisuudessa”, sanoo suunnittelupäällikkö Antti Järventaus Suomen lasten ja nuorten säätiöstä.

Kampanja tarjoaa ideoita ja tukea työnantajille

Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanja tukee työnantajia työnantajamaineen rakentamisessa ja nuorten kohtaamisessa. Mukaan kampanjaan ovat tervetulleita kaikki työnantajat, jotka ovat kiinnostuneita kehittämään vastuullista suomalaista kesätyökulttuuria. Kampanjassa esitellään hyvän kesätyön periaatteet, joiden avulla sekä kesätyöntekijä että työnantaja hyötyvät enemmän kesätyökokemuksesta. Työnantajat voivat ilmoittautua mukaan osoitteessa www.nuori.fi/kesaduuni/ilmoittaudu

Alma Mediaan kuuluva työnhakupalvelu Monster.fi tarjoaa kampanjaan osallistuville työnantajille mahdollisuuden julkaista omat kesätyöilmoituksensa Monster.fi:ssä veloituksetta. Kampanjan pääyhteistyökumppanit ovat Alma Media, Sonera ja Monster.fi. Hanketta tukee joukko yrityksiä sekä opiskelija-, ammatti- ja elinkeinoelämän järjestöjä. Kampanjan suojelija on Fazerin konsernijohtaja Karsten Slotte.

Lisätietoja:

Riikka Poukka, yritysvastuupäällikkö, Alma Media Oyj, puh. 050 575 8217

Antti Järventaus, suunnittelupäällikkö, Suomen lasten ja nuorten säätiö, puh. 050 364 6410

Terhi Huttunen, Employer Branding Manager, Sonera Oyj, puh. 0400 904 883

Maria Soini, Marketing Manager, Monster.fi, puh. 010 665 2723

Kampanjan verkkosivut www.nuori.fi/kesaduuni


Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva mediayhtiö, jonka tunnetuimpia tuotteita ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Alma Mediassa työskentelee noin 3 000 ammattilaista. Vuoden 2011 liikevaihto oli 316,2 miljoonaa euroa, ja liikevoitto 13,3 prosenttia liikevaihdosta. Alma Median osake (ALN1V) noteerataan NASDAQ OMX:n Helsingin pörssissä. Lue lisää: www.almamedia.fi

Suomen lasten ja nuorten säätiö lyhyesti

Suomen lasten ja nuorten säätiö (SLNS) on nuorten elämäntaitojen asiantuntija, joka edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja ehkäisee ongelmien syntymistä. Vuonna 2001 perustettu säätiö toteuttaa tehtäväänsä sekä Suomessa että useissa kehitysmaissa. SLNS haastaa myös yrityksiä panostamaan nuorten hyvään elämään ja tarjoaa keinoja yhteiskuntavastuun toteuttamiseen. Lue lisää: www.nuori.fi

Sonera lyhyesti

Sonera tarjoaa tietoliikenne-, viestintä- ja televisiopalveluja kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille Suomessa. Palvelumme yhdistävät ihmiset heille tärkeisiin yhteisöihin ja asioihin sekä lisäävät jokapäiväisen elämän mukavuutta ja laatua. Yrityksille luomme kestävää kehitystä tukevia viestintäratkaisuja, jotka vapauttavat aikaa ja energiaa tuottavaan työhön ja kasvuun. Soneralla oli vuoden 2011 lopussa 4,4 miljoonaa kiinteän ja matkaviestinverkon liittymäasiakasta. Soneran palveluksessa työskentelee 4 300 henkilöä, ja yhtiö toimii noin 50 paikkakunnalla ympäri Suomea. Lue lisää: www.sonera.fi

Monster lyhyesti

Monster on maailman suurin työnhakupalvelu Internetissä ja alan markkinajohtaja myös Suomessa. Monster.fi-sivustolla vierailee yli 100 000 viikkokävijää eri selaimilta (TNS) ja työpaikkailmoituksia on viikoittain noin 1 500. Monsterin kautta työpaikkoja voi etsiä yli 60 maasta. Monsterin omistajia ovat Alma Media Oyj (75 %) ja Monster Inc. (25 %). Lue lisää: www.monster.fi

Yhteistyökumppanit

Kampanjaa on toteuttamassa laaja joukko toimijoita, joita yhdistää kiinnostus nuorten työelämäkysymyksiin. Järjestöistä mukana ovat Elinkeinoelämän keskusliitto EK, Taloudellinen tiedotustoimisto TAT, Henkilöstöjohdon ryhmä HENRY ry, ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry, Suomalaisen Työn Liitto ja STTK. Nuorten ääntä käyttävät opiskelijajärjestöt SYL, SAMOK ja SAKKI. Kampanjaa tukemassa ovat myös Fazer, ISS Palvelut ja YIT.

  • Julkaistu: 24.1.2013, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli