Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Alma Media luopuu interaktiivisen median teknologiatuotannosta

Alma Media luopuu interaktiivisen median teknologiatuotannosta

ALMA MEDIA OYJ   PÖRSSITIEDOTE 7.9.2005 KLO 9.30      1 (1)
 
ALMA MEDIA LUOPUU INTERAKTIIVISEN MEDIAN TEKNOLOGIATUOTANNOSTA
 
Alma Median Markkinapaikat-tulosyksikköön kuuluva interaktiivisen median teknologiaratkaisujen suunnitteluun ja tuotantoon keskittynyt NWS-yksikkö myydään Plenware Group Oy:lle 1.10.2005. NWS:n 37 työntekijää siirtyvät vanhoina työntekijöinä Plenware Group Oy:n palvelukseen.
 
Alma Media vapauttaa pääomia ja resursseja tukitoiminnoista ydinliiketoimintoihin. Konsernin keskeiset liiketoiminta-alueet ovat sanomalehtien kustantaminen, taloudellisen informaation kustantaminen ja jakelu sekä internet-markkinapaikat.
 
Voimakkaasti kasvavan Markkinapaikat-liiketoiminnan johtaja Raimo Mäkilä jatkaa tehtävässään Alma Mediassa. Markkinapaikkojen liikevaihto kasvoi tämän vuoden toisella neljänneksellä 26 % ja kasvun ennakoidaan jatkuvan. Markkinapaikat on konsernin nopeimmin kasvava ja kansainvälistyvä yksikkö. Markkinapaikkojen suurimmat toiminnot ovat Etuovi.com, Autotalli.com ja Monster.fi. Asuntokaupan palvelu City24 toimii jo Virossa ja Latviassa.
 
Myytävän NWS-toiminnon vuoden 2005 liikevaihtoennuste on 4,5 milj. euroa. Sen suurimmat asiakkaat ovat MTV Interactive, Kauppalehti Online ja Iltalehti Online. Alma Media on tehnyt Plenwaren kanssa yhteistyötä vuodesta 1999.  Plenware on toiminut Alma Median pääyhteistyökumppanina mm. Etuovi.comin ja  Autotalli.comin teknologian kehittämisessä.
 
Plenware on suomalainen ohjelmistonkehitys- ja laadunvarmistuspalveluita tarjoava palveluyritys. Avainhenkilöt omistavat yhtiöstä 69 % ja Sention Kasvurahasto 31 %. Plenwaren henkilökunnan määrä on 340 henkeä, ja yrityksen toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Espoossa, Turussa ja Oulussa. Plenwaren ydinosaamista ovat ohjelmisto- ja tietoliikenneratkaisut sekä laadunvarmistuspalvelut. Plenware tekee yhteistyötä omien alojensa johtavien yritysten kanssa ja asiakasprojektien lisäksi Plenware on kehittänyt omia tuotteita. Liikevaihtotavoite vuodelle 2005 on 26 milj. euroa.
 
ALMA MEDIA OYJ
 
Terhi Lambert
tiedotuspäällikkö
 
Lisätietoja:
 
Raimo Mäkilä, johtaja, Markkinapaikat, Alma Media, puhelin 040 546 1892
Hannu Meskanen, toimitusjohtaja, Plenware Group Oy, puhelin 050 1487
 
JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet
 
Alma Media on Suomen johtavia mediayrityksiä. Se kustantaa sanomalehtiä, tuottaa ja jakaa taloudellista informaatiota sekä ylläpitää sähköisiä markkinapaikkoja. Konserni julkaisee yli 30 sanomalehteä. Näistä tilattavien lehtien yhteenlaskettu levikki on noin 600 000 kappaletta. Lukijoita konsernin lehdillä arvioidaan olevan yli kaksi miljoonaa.
 
Alma Median tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com. Konsernin tuotoista noin puolet muodostuu mediamainonnasta, noin 40 % sanomalehtien levikkituotoista ja loppuosa sähköisten markkinapaikkojen tuotoista sekä erilaisista sisältöjen myyntituotoista. Vuoden 2004 pro forma -liikevaihto ilman vuonna 2005 myytyä televisio- ja radiotoimintaa oli 284 milj. euroa, josta liikevoittoa kertyi 12,9 %. Henkilökuntaa konsernissa työskentelee kaikkiaan 2 850. Tutustu tarkemmin osoitteessa http://www.almamedia.fi
 
 
  • Julkaistu: 7.9.2005, 11:30
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli