Tämä oli tarkan kohdentamisen paikka / Case Kunnonpaikka

Tarkan kohdentamisen paikka / Case Kunnonpaikka

Fiksulla kohdentamisella voi saada aikaan sen, että tavoitetaan juuri tietty yleisö massasta. Kylpylähotelli Kunnonpaikka on tehnyt Alman kanavissa kohdennettua mainontaa, joka ajoitetaan sesonkeihin ja kohdennetaan alueellisesti hyödyntämällä Alma Dataa.

Kohdentamalla voi tavoittaa tietyn yleisön, tiettyyn aikaan

Kallaveden rannalla, Kuopion keskustan lähellä sijaitsee Kylpylähotelli Kunnonpaikka, joka tarjoaa monipuolisia hyvinvoinnin ja vapaa-ajan palveluita. Kunnonpaikka halusi mainonnalla aktivoida potentiaalisia kohderyhmiä tutustumaan kylpylähotellin tarjontaan Savon sydämessä sekä majoitustarjouksiin loma- ja juhlapyhäsesonkien alla.

Tavoitellut kohderyhmät ovat määrittyneet sesonkien mukaan: loma-aikoina lapsiperheet ja juhlapyhien aikaan aikuiset pariskunnat.

Reilusti näkyvyyttä ja tunnettuutta

Mainosratkaisuksi Kunnonpaikalle on valittu tulospohjainen somenosto, jossa on käytetty eri aineistoversioita AB-testausta hyödyntäen. Informatiivisilla kuva- ja videoaineistoilla on saatu aktivoitua haluttua yleisöä ja ohjattua liikennettä Kunnonpaikan verkkosivuille. Mainonnalla on saatu myös kattavaa näkyvyyttä Kunnonpaikan brändille valituilla alueilla ja lisättyä tunnettuutta.  

Menestyksen salaisuus: ajoitus, alueellisuus ja Alma Data

Kiinnostus vapaa-ajanviettopaikkoihin kiihtyy usein lähellä lomakausia ja juhlapyhiä, niinpä Kunnonpaikan kampanjat on ajoitettu juuri loma- ja juhlasesonkien yhteyteen.

Jotta mainonta tavoittaa oikean ja kiinnostuneen yleisön parhaiten, kohdentamisessa on hyödynnetty Alma Datan kiinnostusalueita: matkailu, terveys/hyvinvointi ja perhe/vanhemmuus. Kampanjat on kohdennettu alueellisesti Keski-Suomeen, Etelä-Savoon, Pohjois-Savoon, Kainuuseen ja Pohjois-Karjalaan.

Syksyllä 2022 Kunnonpaikka aloitti kampanjoinnin kuluttajayleisölle Alma Consumerin verkostossa, mihin kuuluu muun muassa Iltalehti, Etuovi.com, Nettiauto.com, Autotalli.com ja Ampparit sekä muita tunnettuja verkkopalveluita. Kampanjointia jatketaan edelleen.

Esimerkkejä kampanjan mainosaineistoista:

Kylpylähotelli Kunnonpaikka, Patrik Luukkonen

”Alman kanssa solmittu yhteistyö on ollut meille erittäin hyödyllistä. Se on tuonut Kunnonpaikalle positiivista näkyvyyttä ja kasvattanut merkittävästi liikennettä kotisivuillamme erityisesti lomasesonkien aikana. Valitsimme somenoston tulospohjaisena mainosmuotona, koska se erottuu selkeästi muista sisällöistä, mikä houkuttelee digilehtien lukijoita päivittäisestä uutisvirrasta klikkaamaan Kunnonpaikan kotisivuille.

Alma Media ansaitsee erityiskiitokset joustavuudesta ja nopeasta reagoinnista mainosmateriaalien toimittamisessa ja vaihdossa. Tiivis sekä avoin viestintä asiakkaan kanssa on avain parempiin tuloksiin ja Alman kanssa se toteutui erinomaisesti!

Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja aiomme ehdottomasti jatkaa sitä myös tulevaisuudessa!”

– Patrik Luukkonen, markkinointikoordinaattori, Kylpylähotelli Kunnonpaikka
Antero Rantala

”Kunnonpaikan datakohdennetut kampanjat ovat erinomaisia esimerkkejä onnistuneesta yhteistyöstä, joka tavoittaa kohderyhmän laajalta alueelta. Brändinäkyvyyden lisäksi valittu mainosratkaisu on tuonut tavoitteen mukaisen kävijämääräliikenteen kampanjasivustolle ja lisännyt kohderyhmän tietoisuutta Kunnonpaikan monipuolisten hyvinvoinnin ja vapaa-ajan palvelujen tarjoamasta. Yhteistyömme jatkuu.”

– Antero Rantala, myyntipäällikkö, Alma Media

Perehdy lisää kohdentamiseen:

Kohdentaminen paikallisesti: Kun haluat paikallista näkyvyyttä
Alma Data: Miten mainontaa voi kohdentaa datan avulla?
Vinkit kohdentamiseen: Kohdentaminen on digimainonnan A ja O

No niin, olisiko jo tarkemman kohdentamisen paikka?

Aina ei ole tarvetta hankkia näkyvyyttä koko Suomen alueella tai edes toisessa maakunnassa. Joskus tarkempi ja pienempi kohdennus riittää ja saa usein myös parhaimman tuloksen aikaan. Me autamme sinua kohdentamaan mainontaa sopivalle alueelle ja sopivaan aikaan – tai itse asiassa teemme sen puolestasi. Tässä meillä on apuna esimerkiksi Alma Data sekä tietysti monipuolinen digiverkostomme, johon kuuluu Suomen johtavia verkkomedioita kuten Iltalehti.fi, Etuovi.com, Kauppalehti.fi, Nettiauto.com, Talouselama.fi, Uusisuomi.fi ja Tekniikkatalous.fi. Millaisen kohderyhmän sinä haluat tavoittaa?

Lue seuraavaksi

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä tunnetuksi Raahen seudun elinvoimaa ja mahdollisuuksia yrityksille. Sisältömarkkinointikampanja Kauppalehdessä toi pienen kaupungin aktiiviselle meiningille valtakunnallista näkyvyyttä. Tulokset ylittivät […]

Tästä referenssiin

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Kuinka kertoa monimutkaisesta mutta tärkeästä asiasta mahdollisimman laajalle joukolle? Korkeasti koulutettujen työttömyyskassa KOKO on tavoittanut satoja tuhansia lukijoita Iltalehden natiiviartikkeleilla ja toimivalla display-mainonnalla. Niiden avulla […]

Tästä referenssiin

Ota yhteyttä

Copyright © 2024