Alma Talentin yhteistoimintaneuvottelut päättyivät: Markkinointi&Mainonta, Metallitekniikka ja Tekniikan Historia -julkaisut lakkaavat ilmestymästä vuodenvaihteessa

Alma Media Oyj                               Lehdistötiedote 19.11.2020

ALMA TALENTIN YHTEISTOIMINTANEUVOTTELUT PÄÄTTYIVÄT: MARKKINOINTI&MAINONTA, METALLITEKNIIKKA JA TEKNIIKAN HISTORIA -JULKAISUT LAKKAAVAT ILMESTYMÄSTÄ VUODENVAIHTEESSA

Alma Talentin 28.9. käynnistämät Metallitekniikka, Tekniikan Historia ja Markkinointi & Mainonta -julkaisujen tuotannon ja mediamyynnin tehostamista ja uudelleenjärjestämistä koskevat YT-neuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat 15 henkilöä, ja neuvotteluiden tuloksena työ vähentyy kuudella (6) henkilötyövuodella toimituksissa ja mediamyynnissä. Vähennykset tapahtuvat erosopimusten tai irtisanomisten kautta. Yhdeksälle henkilölle löytyi uusi tehtävä uudelleensijoituksen tai toimenkuvamuutoksen avulla.

Neuvotteluiden tuloksena Alma Talent päätti lakkauttaa Metallitekniikan, Tekniikan Historian ja Markkinointi & Mainonnan kustantamisen, ja julkaisut lakkaavat ilmestymästä 31.12.2020 mennessä.

Alma Talent keskittyy entistä vahvemmin maksulliseen, digitaaliseen medialiiketoimintaan.

”Markkinointi ja mainonta ovat tärkeitä toimialoja, joiden seuraamista ja analysointia vahvistamme Kauppalehdessä. Samoin metallitekniikan ja tekniikan historian aiheiden uutisointi jatkuu Tekniikka & Talous -julkaisussa painettuna ja digitaalisena. Uuden organisoitumisemme myötä pystymme vahvistamaan digitaalista talousuutisointia kaikissa Alma Talentin mediabrändeissä”, sanoo Alma Talentin toimituksista vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi.

Metallitekniikan ja Tekniikan historian jakelu on ollut kummallakin noin 6 000. Markkinointi & Mainonnan painosmäärä on ollut 3 500 ja digiyleisö kuukaudessa noin 190 000.

Lisätietoja: Vastaava päätoimittaja Arno Ahosniemi, Alma Talent, puh. 040 588 6834

Alma Media lyhyesti

Alma Media on uudistuva digitaaliseen palveluliiketoimintaan ja journalistisiin sisältöihin keskittyvä mediakonserni. Yhtiön tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. Alma Media rakentaa kestävää kasvua mediasta palveluihin tarjoten sisältöjä ja palveluja, jotka hyödyttävät käyttäjiä arjessa, työssä ja vapaa-ajalla. Alma Media toimii 10 Euroopan maassa. Alma Mediassa työskentelee noin 1 500 ammattilaista. Alma Median vuoden 2019 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 250,2 miljoonaa euroa. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi. 

  • Päivämäärä: 19.11.2020, 10.45
  • Uutisen tyyppi: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli: