Alma Media ostaa Effortia Oy:n – vahvistaa asemaansa digitaalisissa vertailupalveluissa

Alma Media Oyj                      1.9.2025             Lehdistötiedote

ALMA MEDIA OSTAA EFFORTIA OY:N – VAHVISTAA ASEMAANSA DIGITAALISISSA VERTAILUPALVELUISSA

Alma Media Oyj on ostanut vertailupalveluja tarjoavan Effortia Oy:n koko osakekannan Boston Information Group Ltd:ltä. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.  

Effortia tarjoaa kuluttajille suunnattuja digitaalisia vertailupalveluja, joista tunnetuimmat ovat Sähkövertailu.fi, VertaaEnsin.fi sekä kiinteistönvälittäjien vertailuun keskittyvä Asuntojenmyynti.fi. Yhtiö on kasvanut viime vuosina yritysostojen kautta ja sen liikevaihto vuonna 2024 oli 1,7 miljoonaa euroa.  

”Effortian palvelut täydentävät erinomaisesti liiketoimintaamme ja tukevat strategiaamme vahvistaa kuluttajille suunnattuja asuntomarkkinan digipalveluja. Sähkön kilpailutus kiinnostaa laajasti kuluttajia ja kiinteistönvälittäjien vertailupalvelut auttavat löytämään sopivan kiinteistönvälittäjän. Kaupan myötä voimme entistä paremmin tukea asuntokaupan ammattilaisten ja sähköyhtiöiden asiakashankintaa tarjoamalla laadukkaita yhteydenottopyyntöjä sekä kehittämällä asiakkaidemme prosesseja yhteistyössä järjestelmäkehityksemme kanssa. Ostettavat palvelut täydentävät osaltaan digitaalisten vertailupalveluidemme, kuten Urakkamaailman ja Autojerryn, kattavaa tarjoomaa.”, sanoo Santtu Elsinen, EVP, Alma Marketplaces.  

Effortian henkilöstö siirtyy Alma Median palvelukseen. Liiketoiminta integroidaan yrityskaupan jälkeen osaksi Alma Marketplacesin Comparison Services -liiketoimintaa. Kiinteistönvälittäjien asiakashankintaan liittyvät palvelut raportoidaan osana Alma Marketplacesin Real Estate -liiketoimintaa 1.9.2025 lähtien.  

Lisätietoja:  

Maarit Tarkiainen, VP, Comparison Services, Alma Marketplaces p. 010 665 2314  

Tuomo Räsänen, VP, Real Estate, Alma Marketplaces p. 010 665 2286 

Alma Median asumisen sekä vertailupalvelujen vahvuudet perustuvat kattavaan sekä ostajia että myyjiä palvelevaan tarjoomaan, alustojen erinomaiseen tavoittavuuteen ja ainutlaatuisiin datalähteisiin. Tarjontaan kuuluvat mm. tietopalvelut, johtavat asunto- ja toimitila- markkinapaikat Etuovi.com ja Vuokraovi.com, Kauppalehti Toimitilat, Toimitilat.fi ja Objektvision Ruotsissa sekä lainavertailupalvelu Etua, remonttimarkkinapaikka Urakkamaailma, muuttomarkkinapaikka Muuttomaailma ja mökkivuokrausalusta Nettimökki.  

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 313 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 84 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 1.9.2025 klo 09:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli