Alueellisella kampanjalla tavoitat kohdeyleisösi

Sisältömarkkinoinnin kampanjaa suunniteltaessa on tärkeää pitää mielessä haluttu kohderyhmä. Haluatko tavoittaa mahdollisimman laajan yleisön ympäri Suomen, vai koostuuko asiakaskuntasi rajatumman alueen asukkaista?

Jos tavoitteena on puhutella potentiaalisia asiakkaita alueellisella tasolla, kannattaa harkita alueellista kampanjointia. Kun mainonta kohdennetaan tarkkaan rajatulle alueelle, viestisi tavoittaa varmemmin paikallisen kohderyhmän.

Siinä missä valtakunnallinen artikkeli nousee Iltalehden etusivulle ympäri Suomen, paikalliset artikkelit nousevat etusivulle paikallisesti kohdennetuille mainospaikoille. Alueellisen kampanjan hinta määräytyy näyttökertojen mukaan, joten budjetti voidaan räätälöidä hyvinkin tarkkaan asiakkaan tarpeiden mukaiseksi.

Alueellinen kampanja tuntuu tutulta ja on siksi kiinnostava

Olemme toteuttaneet onnistuneita alueellisia kampanjoita esimerkiksi päivittäistavarakaupan, ravintola- ja matkailualan sekä kiinteistönvälityksen toimijoille. Myös kunnat ovat ottaneet alueellisen kampanjoinnin omakseen.

Paikallisuus on alueellisille toimijoille tärkeä arvo, jota myös heidän asiakkaansa arvostavat. Alueellisella kampanjalla pääset lähemmäksi yleisöäsi ja voit puhutella heitä heidän omalla kielellään.

Kun asiakas bongaa Iltalehden etusivulta esimerkiksi lähimarketin myyjän tutut kasvot, huomioarvo on taattu. Oman paikkakunnan asiat kiinnostavat, ja tätä voi hyödyntää myös otsikoinnissa. Kun otsikossa mainitaan oman paikkakunnan nimi, se kiinnittää välittömästi lukijan huomion.

Oman paikkakunnan asiat kiinnostavat. Pääset lähemmäksi yleisöäsi.

Alueellisissa artikkeleissa puheenaiheiksi nostetaan paikallisia kiinnostavia aiheita ja sitä kautta kasvatetaan yrityksen tunnettuutta. Vuoden 2021 aikana Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupalle Eepeelle toteutettu koko vuoden mittainen kampanja on tästä mainio esimerkki.

Alueellinen kampanja kasvattaa brändimielikuvaa

Eepeen kampanjan keskiössä on ollut Seinäjoen Hyllykallion Prisma ja sen monipuoliset palvelut. Prisman jokaiselta osastolta löytyy asiantuntemusta, jonka kautta myymälän tarjontaa on ollut helppo lähestyä eri näkökulmista.

Artikkeleiden aiheet koskettavat jokaisen ihmisen arkea ja ne tarjoavat vinkkejä, joista on aidosti hyötyä lukijoille. Samalla vahvistetaan mielikuvaa monipuolisen palvelun ostospaikasta, josta löytyy ratkaisu kaikkiin arjen pulmiin.

Kun kosmetologi neuvoo aurinkovoiteen valinnassa tai ruokatorin myyjä vinkkaa kesäksi herkullisia grillireseptejä, luodaan sisältöjä, joista lukijoiden on mahdollista saada ahaa-elämyksiä ja uusia ideoita. Yksittäisten esimerkkien kautta kerromme täyden palvelun ostospaikasta, jossa on helppo asioida ja missä asiantunteva henkilökunta on aina valmiina auttamaan.

Alueellinen kampanja myynnin vauhdittajana

Parhaat tulokset saavutetaan pitkäjänteisellä työllä. Kun yrityksesi on säännöllisesti esillä, se jättää asiakkaaseen pysyvämmän muistijäljen ja tämä näkyy myös myynnin kasvuna. Siksi jatkuvat kampanjat ovat toimivia ratkaisuja myös alueellisille toimijoille.

Mitä tarvitsetkin, me toteutamme

Ideoimme juuri sinun tarpeisiisi sopivan kokonaisuuden ja toteutamme sen ketterästi alusta loppuun avaimet käteen -periaatteella. Jos tarvitset vain julkaisualustan omille materiaaleillesi, sekin onnistuu. Ota yhteyttä, niin mietitään yhdessä juuri sinulle sopivin ratkaisu!

Kaisa Paavilainen

Kaisa Paavilainen

Alma Media Brand Studio

Toimittaja-tuottaja, Iltalehti. Alma Mediaratkaisut