Ajankohtaiset yleisöt: Pidä brändisi näkyvillä kuuman ostosesongin alkaessa

Näin tavoitat ajankohtaiset yleisöt

Loppuvuoden juhla- ja tapahtumasesonki on jo alkanut. Huomiosta kilpailevat nyt lomat, juhlat ja joulun kimallukset menoineen ja tarvikkeineen. Kysyntää, tarjontaa ja myös ostohalua riittää. Katso vinkit, miten erottua joukosta ja tehdä näkyvää mainontaa.

Nyt on mainio hetki tavoittaa ostohaluinen yleisö

Vuoden viimeisiin kuukausiin mahtuu paljon juhlia ja tapahtumia: syysloma, halloween, isänpäivä, Black Friday, itsenäisyyspäivä sekä useammalle viikolle jakautuva pikkujoulukausi, huipennuksena tietysti joulu sekä uudenvuodenjuhla.

Sekä kuluttajat että yritykset ovat nyt aktiivisesti liikkeellä. Kysyntää riittää kaikenlaisista juhlatarvikkeista ja -tiloista juhlapukeutumiseen, majoittumiseen ja matkailuun sekä lahjoihin ja muistamisiin.

Monelle mainostajalle tämä tarkoittaakin pitkää sesonkikautta, jolloin on mainio hetki mainostaa ja tavoittaa ostohaluinen yleisö. Kimallusta tärkeämpää on se, että mainoksesi näkyy otolliselle yleisölle eli juuri heille, jotka ovat kiinnostuneita tarjoamistasi tuotteista ja palveluista. Nyt on siis mainostajan paikka tavoittaa oikeat yleisöt oikeaan aikaan ja oikealla viestillä. Ja sehän onnistuu digimainontaa oikein kohdentamalla.

Mitä tarkoittaa kohdentaminen? Kohdentaminen on digimainonnan A ja O

”Silmät ja korvat auki, ettei mene hyvä tarjous ohi”

Kuluttajat ovat oppineet, että loppuvuosi on hyvien tarjousten aikaa, joten niitä osataan jo odottaa. Eikä kysyntä rajoitu vain tähän hetkeen. Monenlaisia hankintoja tehdään jopa jo ensi kesää silmällä pitäen, joten nyt on hyvä aika saada kiinnostunut asiakaskunta heräteltyä juuri sinun tarjontasi pariin. Pidä siis yrityksesi tuotteet ja palvelut näkyvillä ja asiakkaidesi mielessä ostosesongin alkaessa ja sen aikana.

Lue myös: Tunnettuus vaatii toistoa, toistoa, toistoa

Miten erottua joukosta ja pärjätä kilpailussa?

Erottuuko joukosta se, jonka mainos välkkyy kirkkaimmin? Et onneksi tarvitse mainontaasi aina kimallusta tai säihkettä, vaan runsaasta tarjonnasta erottuakseen mainonta kannattaa kohdentaa omalle, sopivalle yleisölle.

Näin tavoitat tarjoushaukat, juhlijat, lomailijat ja ”jouluttajat”

On monta tapaa kohdentaa mainontaa ja tavoittaa sopiva yleisö. Näille erityisille kohderyhmille voi viestiä sopivalla viestillä esimerkiksi hyvistä loppuvuoden tarjouksista ja uutuuksista.

  • Mainontaa voi kohdentaa sen mukaan, mistä yleisö on kiinnostunut.
    Voit tavoittaa muun muassa juhlista, ruoasta ja juomasta sekä muodista ja tyylistä kiinnostuneet kohderyhmät. Voit tavoittaa myös esimerkiksi alennuksista kiinnostuneet ”tarjoushaukat”, viihde-elektroniikasta kiinnostuneet tai erilaisten harrastusten parissa aikaa viettävät.
  • Kohdentaminen elämäntilanteen tai iän mukaan.
    Mainontaa voi kohdentaa myös erilaisissa elämäntilanteissa oleville tai tietynikäisille kohderyhmille.
  • Kohdentaminen tietyn aihepiirin mukaan.
    Kontekstiin kohdentamalla mainonta näkyy tiettyyn aiheeseen liittyvän sisällön yhteydessä, esimerkiksi ruoka-aiheisissa sisällöissä. Jouluun liittyvien sisältöjen lukijoiden määrä luontaisesti kasvaa, mitä lähemmäksi juhlapyhää mennään, joten yleisöä on hyvin tavoitettavissa. 

Vinkki: Display-mainontaa voi kohdentaa tarkasti

Me löydämme sinulle sopivan yleisön!

Onko mielessäsi ajankohtainen kampanja nyt, kun ostohaluinen yleisö on liikkeellä? Me kerromme mielellämme siitä, miten mainontaa kohdentamalla voit tavoittaa juuri sinun tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneen yleisön. Ota yhteyttä niin aloitetaan!

Lue seuraavaksi

Vinkki mainostajalle: näin suomalaiset panostavat lomanviettoon

Kesäkyselyn tulokset ovat nyt saatavilla. Jos haluat tavoittaa kesälomaansa viettävät suomalaiset kuluttajat ja päättäjät, katso millaisia kesäsuunnitelmia kyselyyn vastanneilla on ja hyödynnä tuloksia mainonnassasi. Kysely […]

Tästä artikkeliin

Milloin on oikea aika mainostaa? Katso vuosikellosta

Tiettyjä hankintoja tehdään tyypillisesti vuodenaikojen mukaan. Mainostajan kannattaa ennakoida ja suunnitella kampanjat niin, että mainos tavoittaa ostopäätöksiään tekevän yleisön juuri oikeaan aikaan. Mistä ja miten, […]

Tästä artikkeliin

Ota yhteyttä

Copyright © 2024