Markkinoija: Nyt mitataan, kuka on rohkea ja kekseliäs

Ota sisältömarkkinointi avuksi asiakkaiden tavoittamiseen

Onko ostopoluissa mutkia ja yrityksen tavoitteiden tiellä tiheikköä, jonka läpäiseminen yksin näyttää tässä tilanteessa mahdottomalta? Meidän tehtävämme Alma Brand Studiossa on johdattaa asiakkaamme läpi vaikeankin maaston ja etsiä keinoja päästä turvallisesti eteenpäin.

Ihmiset hakeutuvat median pariin juuri nyt, kun koko yhteiskunta yrittää pysyä perässä muuttuvissa tilanteissa ja arki ei rullaa eteenpäin samalla tavalla kuin ennen.

Erilaisia sisältöjä kulutetaan ennätyksellisen paljon. Yksi sisältömarkkinoinnin tärkeimmistä tavoitteista on tarjota tukea, tietoa ja inspiraatiota lukijoille – mitään tuputtamatta. Juuri sellaista sisältöä yleisö nyt kaipaa. 

Yrityksissä ollaan tilanteessa, jossa vaaditaan nopeaa reagointia. Rohkeimmat ja kekseliäimmät erottuvat joukosta. Sisältömarkkinoinnin avulla yrityksesi voi kertoa oivalluksistaan lukijoille. Säilytä ja vahvista brändimielikuvaa, kerro miten liiketoimintanne on mukautunut poikkeukselliseen tilanteeseen ja ennen kaikkea viesti, kuinka yrityksesi voi olla avuksi muille.

Me kokosimme olemassa oleviin palveluihimme hieman lisää, jotta yrityksesi voi tavoittaa asiakkaat tilanteeseen sopivalla tavalla. 

Esimerkiksi näillä keinoilla puhuttelet nykyisiä asiakkaita ja tavoitat uusia:

  • Ajankohtaista asiaa tai asiantuntijuutta jaettavana? Kerro siitä etusivun jutussaja tavoita lukijat oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Kaupallisen sisällön suunnittelu ja tuotanto onnistuu hyvin myös sosiaalista etäisyyttä pitäen. Ammattitoimittajamme hiovat kanssasi tavoitteet kuntoon ja hoitavat haastattelut etäyhteyksiä käyttäen. Design-ammattilaisemme kuvittavat jutun kiinnostavasti, tarvittaessa ilman erillisiä valokuvauksia.
  • Korona-pandemia on väliaikainen tilanne, mutta brändin rakentaminen ja asiantuntijuuden ylläpitäminen on jatkuvaa työtä. Pidä huolta siitä, että säilytät tunnesiteen nykyisiin asiakkaisiin, ja hankit uusia. Pidä yrityksesi ihmisten mielissä esimerkiksi ajankohtaisten artikkelien ja sisältödisplayn avulla.
  • Ihmiset ja yritykset ovat nyt digissä. Kerro yrityksesi verkkopalveluista, ja tue sisältömarkkinoinnin avulla verkkokauppaa. Autamme sinua kertomaan tuotteen tai palvelun käyttötavoista ja trendeistä, valittuun mediaan sopivalla tyylillä. Ohjaamme lukijat suoraan eteenpäin verkkokauppaan.

Lue lisää tarvelähtöisistä ratkaisuistamme >

Nyt jos koskaan tarvitaan kekseliäisyyttä. Me autamme! Voit varata sparrauspalaverin tuottajamme kanssa niin katsotaan yhdessä, mikä tarina yrityksesi kannattaa kertoa juuri nyt.