Kilpailijoista erottautuminen on tärkeää, jotta asiakkaat valitsisivat ostopäätöksen hetkellä juuri sinun tuotteesi tai palvelusi useampien samankaltaisten joukosta.
Tunnettuus vaikuttaa mielikuvaan ja tuo mahdollisuuden erottautua kilpailijoista. Display-mainonnalla voi kohdentaa näkyvyyttä juuri sinulle tärkeälle kohderyhmälle. Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin. Sisältömarkkinoinnilla voit kertoa yrityksellesi tärkeistä asioista, tuotteista ja palveluista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa. Katso alta ratkaisumme, miten rakennat brändistäsi vahvan ja nostat sen esiin näyttävästi!
Display-mainonta
Display-mainonnalla kohdennat viestisi halutulle kohderyhmälle – erittäin toimiva tapa myös lisämyyntiin nykyiselle asiakaskunnalle.
Videomainonta
Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin.
Sisältömarkkinointi
Sisältömarkkinointi on tärkeiden asioiden kertomista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa.
Muiden brändien joukosta erottuminen
Kun kuluttajalle on syntynyt ostoaie, monet haluavat vielä vertailla vaihtoehtoja ja puntaroida ostopäätöstään usein etsimällä tietoa hakukoneista sekä tuotteita tarjoavan yrityksen omilta sivuilta tai verkkokaupoista. Tämä on tärkeä ostopolun vaihe, jossa ostopäätös tehdään, ja silloin brändien houkuttelevuus ja vaikuttavuus punnitaan. Erottautuminen kilpailijoista on tässä vaiheessa tärkeää.
Jos useita brändejä pidetään samanarvoisina, silloin todennäköisesti hinta ratkaisee, minkä tuotteen kuluttaja valitsee. Hinta ei saisi olla ainoa kilpailukeino, vaan omasta brändistä pitäisi luoda niin erityinen, omanlainen ja haluttava, että tuote tai palvelu voi menestyä ja erottautua kilpailijoista brändillään, ei hinnallaan. Jokainen brändi haluaa kaupan hyllyllä osoittaa itseään ja löytyä hakukoneista ensimmäisten tulosten joukosta. Miten herättää asiakkaan huomio?
Katso myös: Huomio, herätä huomio!
Lataa brändiopas: Näin luot yrityksellesi brändin
Mitä lisäarvoa asiakkaasi saa valitessaan sinun brändisi?
Kun brändisi on jo saanut tunnettuutta ja mainetta, huomionarvoista mainontaakin, ja kun valinnan hetkellä asiakas puntaroi kahta lähes samanlaista tuotetta – kumman hän valitsee? Tässä ostopolun vaiheessa ratkaisee mielikuvat, joita asiakkaalla on entuudestaan, mahdolliset kokemukset aiemmista ostoista ja tunne, mikä valinnan hetkellä on. Miten olet pystynyt vaikuttamaan asiakkaan mielikuviin, kokemuksiin ja tunteisiin?
Videolla voi vaikuttaa tunteisiin: Vau! – vaikuttava liikkuva kuva
Usein kysytyt kysymykset
Miten teen juuri omasta brändistä erottuvan?
- Ymmärrä asiakastasi, jotta voit tarjota jotain, mitä muut eivät.
- Yllätä positiivisesti kerta toisensa jälkeen.
- Sitouta asiakkaita tarjoamalla hyödyllistä sisältöä.
- Pidä kiinni brändin omaperäisyydestä – mikäli sitä on.
- Kerro omista kilpailutekijöistäsi rehellisesti ja näkyvästi.
- Vaikuta tunteisiin: säväytä, herkistä, yllätä, naurata, samaistuta.
- Muista jatkuva mainonta, jotta pysyt top of mindissa.
Brändimainonnan tarkoitus on tuoda brändiä tunnetuksi ja haluttavaksi. Lisäksi brändimainonnalla on mahdollista vaikuttaa ihmisten mielikuviin yrityksestä ja brändistä, jotta oston hetkellä juuri sinun brändisi ja tuotteesi tulisi mieleen ensimmäisenä.
Erinomaisia erottautumisen keinoja ovat display-mainonta, sisältömarkkinointi ja videomainonta.
Lue lisää: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Mitä on mainonnan kohdentaminen?
Kohdentaminen on sitä, että mainosta pyritään näyttämään vain tietylle kohderyhmälle, joka todennäköisimmin ostaisi mainonnan kohteena olevia tuotteita tai palveluita.
Voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa tietylle alueelle, tietystä aihepiiristä kiinnostuneille tai vaikka tiettyyn mediaan, kuten Iltalehteen. Tavoitteistasi riippuen mainoksen voi kohdentaa myös iän, sukupuolen, ammattiryhmän mukaan tai sen mukaan, millä laitteella mainoksen näkee. Näiden lisäksi on lukuisia muita kohdentamisen mahdollisuuksia, näistä voit kysyä meiltä lisää!
Siirry artikkeliin:
Kohdentaminen on digimainonnan A ja O
Millainen on hyvä bannerimainos?
Bannerimainonnalle kannattaa ensin määritellä tavoite ja kohderyhmä. Jo nämä asiat määrittävät pitkälti, miten ja ketä bannerin pitäisi puhutella. Lisäksi hyvä kehote aktivoi klikkaamaan!
- Hyvä bannerimainos huomataan ja se tukee tavoitteitasi.
- Hyvä bannerimainos on kaupallisesti toimiva ja saa aikaan tuloksia.
- Bannerin viesti tukee tavoitetta ja ohjaa toimintaan.
- Banneri on visuaalisesti selkeä ja vastaa brändiä.
- Banneri on teknisesti toimiva.
Lisää hyvän bannerimainoksen ominaisuuksista löydät ladattavasta oppaastamme.
Siirry artikkeliin: Vinkit onnistuneeseen mainontaan
En oikein tiedä, mitä tarvitsen. Mistä aloitan?
Me olemme täällä sinua varten. Ota yhteyttä asiantuntijaamme, joka yhdessä kanssasi kartoittaa yrityksesi tilanteen ja löytää sopivimmat digimainonnan ratkaisut.
Me tiedämme, millainen sisältö ja viesti uppoaa havittelemaasi kohderyhmään. Anna siis meidän auttaa mainoksesi suunnittelussa ja toteutuksessa: saat meiltä esimerkiksi mainosbannerit, videot tai sisältömarkkinoinnin artikkelit laadukkaasti toteutettuna. Jo pienellä budjetilla pääset alkuun!
Haluatko erottautua kilpailijoista?
Yllä mainitut keinot ovat erinomaisia silloin, kun haluat erottautua kilpailijoista. Ota yhteyttä niin kerromme mielellämme lisää, miten juuri sinä voit tehdä erottuvaa mainontaa.