Liikkuva kuva on kaikkialla

Vau! – Vaikuttava liikkuva kuva

Jos kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, liikkuva kuva kertoo vielä enemmän. Video sopii erinomaisesti tunnettuuden kasvattamiseen sekä brändinrakennuksen tueksi.

Liikkuva kuva on kaikkialla

Olipa kyse liikkuvasta kuvasta, videosta tai animaatiosta, liikkuva kuva on kaikkialla. Videosta onkin tullut kuluttajille osa arkea. Videosisältöjä katsellaan ajankuluksi vapaa-ajalla, työmatkalla, tiedonhakuun, inspiraation lähteeksi ja tylsyyden kukistamiseksi. Videosisältöjä katsellaan myös silloin, kun halutaan tutustua tuotteisiin ennen ostopäätöstä.

Videomainontaa voi tehdä tv-mainonnan tapaan

Jos aiemmin mainosfilmejä nähtiin vain televisiossa, voi nykyään vaikuttava videomainos pyörähtää käyntiin laitteella kuin laitteella.

Mitä vaikuttavaa sanottavaa sinulla on?

Liikkuva kuva herättää huomion, mutta se voi herättää myös tunteita. Video voi koskettaa, liikuttaa, naurattaa, herättää muistoja, synnyttää mielikuvia ja kertoa tarinaa. Usein mainosvideon tarkoitus on juuri mielikuvien ja brändin rakentaminen, saada oma brändi haluttavaksi ihmisten mielessä.

Lue myös: Brändin rakentaminen ja kehittäminen

Videomainonta sopii asiakkaan ostopolun jokaiseen vaiheeseen

Video sopii ostopolun jokaiseen vaiheeseen

Tietoisuus:
Kun yrityksesi tai brändisi kaipaa tunnettuutta, video on tehokas keino saavuttaa sitä. Videolla voi herättää huomion, kertoa tarinaa, yllättää ja houkuttaa.

Harkinta:
Kun yrityksesi on jo päässyt asiakkaiden tietoisuuteen, on aika vahvistaa tätä tunnetta ja syventää brändimielikuvaa erottautumalla kilpailijoista. Asiakas vertailee tuotteita ja rakentaa mielessään mielikuvia brändeistä ohjaamaan omaa ostopäätöstään.

Päätös:
Mainonnalla voi olla merkittävä rooli ostopäätöksiä tehtäessä. Video ja liikkuva kuva kannustaa klikkaamaan. Kannattaa varmistaa, että mainonnan herättämä mielikuva jatkuu luontevasti laadukkaille verkkosivuillesi asti.

Sitoutuminen:
Sitouta asiakkaasi jatkamalla mainontaa, jotta pysyt asiakkaan mielessätop of mindissa – jatkossakin, kun hän tekee ostopäätöksiä.

Lue lisää: 5 syytä, miksi kannattaa mainostaa

Video on monipuolinen mainosmuoto

Videota voi käyttää informatiivisissa tuote-esittelyissä ja opastukseen, mutta videon avulla saa herätettyä mieleenpainuvia ja elämyksellisiä tunteita.

Jo muutaman sekunnin mittainen video herättää huomion ja tehokkaasti käytettynä voi riittää kertomaan oleellisen asian näyttävästi. Mainoksessa voi käyttää ääntä, tekstiä sekä erilaisia efektejä ja tehosteita. Aina mainoksen ei tarvitse olla video, pienikin liike voi joskus olla hyvä tehokeino.

Lue lisää: Vinkkilista onnistuneeseen mainontaan

Mainosvideo on kuin pieni tarina

”Mainosvideossa käsi ojentaa ruusun, kuva kohdistuu ylemmäs ja kahden henkilön katseet kohtaavat.”

Tässä kuvitteellisessa muutaman sekunnin mittaisessa kukkakaupan mainoksessa video voi luoda vahvoja mielikuvia ja herättää tunteita. Oliko kyseessä rakkaussuhde, jälleennäkeminen, onnittelu vai olivatko he ventovieraita toisilleen? Tarinan päättää katsoja.

Minkä vau-efektin sinä haluat asiakkaille antaa? Katso ratkaisumme videomainontaan

Videomainonnan hyödyt

  • Video muistetaan
    Tarinoiden avulla mainostaja jää tutkitusti paremmin kuluttajan mieleen. Videoiden parissa vietetään aikaa ja voidaan sitouttaa brändin pariin. Liikkuvalla kuvalla ja efekteillä on parempi huomioarvo kuin staattisella kuvalla.
  • Video vaikuttaa ostopäätökseen
    Videoilla voidaan kertoa tarinoita ja saadaan aikaan tunnereaktioita, jotka vaikuttavat kuluttajien ostokäyttäytymiseen.  
  • Kustannustehokas keino rakentaa brändiä
    Video on erityisen tehokas keino mielikuvan ja brändin rakentamiseen. Videon avulla voi erottautua kilpailijoista, vaikuttaa mielikuviin ja kasvattaa tunnettuutta.
  • Video aktivoi toimimaan
    Video toimii erinomaisesti, kun halutaan aktivoida käyttäjiä ostoksille. Video mahdollistaa tarinankerronnan hyödyntämisen TV-mainonnan tapaan.
  • Sopii ostopolun jokaiseen vaiheeseen
    Videomainonta sopii tunnettuuden kasvattamiseen, viestin syventämiseen ja brändimielikuvan vahvistamiseen, kuluttajan aktivoimiseen sekä muistuttavaan ja sitouttavaan näkyvyyteen.
  • Kohdennettavissa sopivalle yleisölle
    Videomainonnassa voi hyödyntää Alman tarjoamia tarkkoja kohdennusmahdollisuuksia.

Puuttuuko yritykseltäsi oikeanlainen video?

Kun haluat tehdä digitaalista mainontaa videon keinoin, Alma Brand Studion videotiimi hoitaa videotuotannot aina ideasta julkaisuun asti. Myös valmiiden videoiden editointi onnistuu.​ Sinun ei tarvitse pohtia yksin, millaisia mainonnan ratkaisuja yrityksesi kannattaisi hyödyntää. Ota yhteyttä lähimpään asiantuntijaamme, selvitetään yhdessä yrityksesi tarpeisiin ja budjettiin sopiva kokonaisuus.

Lue seuraavaksi:

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]