Mainostaja, tuliko teillekin kesä?

Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?

Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan tarkasti kohdennettua mainosta?

Erotu vilkkaassa tarjousviestinnässä

Usein saa törmätä uutiskirjeeseen tai mainokseen, jonka pääviesti on: Kesä on täällä! Syksy saapui meille! Joulu saa jo tulla! tai Kevät on vihdoin täällä! Siinäpä tutut mainoslauseet, jotka toki sopivat kaikille toimialoille. Mutta miten voisit erottua joukosta paremmin ja saada ihmiset aktivoitumaan ostoksille?

Jos oikeasti haluat herättää ihmisten huomion ja erottua, kannattaa säähän tarttumisen sijaan miettiä, mitä asiakkaasi haluaisi tietää – tai mitä heidän kannattaisi tietää – tarjoamastasi. Selvitä myös, minkälainen mainonta ja viesti tehoaa juuri siihen kohderyhmään, jolle mainonta on suunnattu.

Lue lisää: Haluatko herättää huomiota?
Asiakascase: Näin perheyritys kasvatti tunnettuuttaan

Näe oman bisnesideasi helmi ja kerro siitä

Jos sinulla on tarjota jotain, mitä muualta ei saa, sano se suoraan.

Mihin haasteeseen tuotteesi tai palvelusi tuo helpotusta? Ratkaiseeko tuotteesi tai palvelusi jonkin pulman? Tarjoatko vinkkejä, miten käyttää tuotteitasi monipuolisemmin? Mikä on se lyömätön etu, minkä tuotteesi tai palvelusi tarjoaa?

Kannattaa pohtia syvemmin, mitä oikeastaan haluat tuotteistasi ja palveluistasi sanoa, ja mitä hyötyä asiakas saa. Löydä myös asiakkaan näkökulmasta se lisäarvo, mitä he kokevat saavansa käyttäessään tuotteitasi tai palveluitasi.

Turhia lupauksia ei kannata lisämyynnin toivossakaan antaa, sillä se kääntyy itseään vastaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos lupaa jotain, ja antaakin vielä vähän päälle, kokemus todennäköisesti yllättää ja jää positiivisesti mieleen.

Katso myös: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Asiakascase: Imago kirkastui sisältöartikkelien avulla

Brändiä voi ja pitää rakentaa kesälläkin

Brändimainontaa kannattaa tehdä koko ajan, sillä se auttaa brändiäsi pysymään mielessä silloinkin, kun ei vielä ole ostoaietta, mutta hankintoja suunnitellaan. 

Esimerkiksi omakotirakentajat siirtyvät syksyllä viimeistelemään sisätiloja ja etsiskelevät jo kiivaasti keittiökalusteita, pintamateriaaleja ja suunnittelevat sisustusta. Monelle puutarhan ja terassin rakentaminen on monivuotinen projekti, ja ideoita omaan kotiin hankitaan pitkin vuotta. Ja jotkut tekevät syksyn tai talven harrastuksiin liittyvät hankinnat jo kesän aikana ilman kiirettä, jotta välineet ovat valmiina lajin alkaessa.

Mainonnassa voit hyödyntää esimerkiksi Alman kohdennusmahdollisuuksia, jotta tavoitat uusia potentiaalisia asiakkaita – tai nykyasiakkaasi – parhaiten tavoitteesi mukaan. Huolella suunniteltu mainoskampanja ohjaa liikennettä verkkosivuillesi, houkuttelee ostamaan ja rakentaa brändillesi tunnettuutta. Ihan koko ajan.

Ajankohtaiset yleisöt: Näin tavoitat suomalaisen kesäkansan

Haluatko tehdä kanssamme brändimainontaa?

Lue seuraavaksi:

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]

Outstream-video vakuuttaa numeroin: Alman ohjelmallisen VTR jopa 60 %

Videomainonta on tehokas tapa vangita yleisön huomio ja outstream-video on noussut vahvaksi vaihtoehdoksi mainostajan keinovalikoimassa […]

Näin Suomi Bidaa: Evästeettömyyskeskustelu hiipuu, tuudittuuko markkina virheellisesti kolmannen osapuolen evästeiden riittävyyteen?

Suuri osa digimainonnasta ostetaan kanavista ja selaimista, joita kolmannen osapuolen evästeet eivät tue. Googlen Chrome-selain […]

Näin Suomi Bidaa: Ostajien markkinapaikat jakavat ostajien mielipiteet, onko sittenkin kyseessä vain mediatoimistojen uusi ansaintalogiikka?

Yksi digimainonnan ja ohjelmallisen ostamisen suurimmista buzzwordeista 2024 ja edelleen 2025 on ollut ostajien omat […]

Alma Spotlight – Roni Harju, Omnicom Media Group: Kuratoidun markkinapaikan avulla pystymme jakamaan tarkempaa tietoa mainosinventaarin toimivuudesta niin mainostajille kuin julkaisijoille

Alma Spotlightin vuoden viimeiseen asiantuntijahaastatteluun saimme vieraaksi Roni Harjun OMG:ltä. Roni toimii Omnicom Media Groupilla […]

Mihin asioihin auton valinnassa kiinnitetään huomiota? Katso suosituimmat hintaluokat ja käyttövoimat

Millä perusteella auto valitaan ja millaisia autoja suomalaiset harkitsevat? Alma Businessmedioiden yleisöille toteutettu autotutkimus valaisee […]