Mainostaja, tuliko teillekin kesä?

Mainostaja, tuliko teillekin taas kesä?

Kaupat ovat pullollaan kesäisiä tarjouksia ja sesonkituotteita myydään loppuun samalla, kun uutta valikoimaa pusketaan markkinoille. Miten saada asiakkaat avaamaan se huolella suunniteltu sähköposti tai klikkaamaan tarkasti kohdennettua mainosta?

Erotu vilkkaassa tarjousviestinnässä

Usein saa törmätä uutiskirjeeseen tai mainokseen, jonka pääviesti on: Kesä on täällä! Syksy saapui meille! Joulu saa jo tulla! tai Kevät on vihdoin täällä! Siinäpä tutut mainoslauseet, jotka toki sopivat kaikille toimialoille. Mutta miten voisit erottua joukosta paremmin ja saada ihmiset aktivoitumaan ostoksille?

Jos oikeasti haluat herättää ihmisten huomion ja erottua, kannattaa säähän tarttumisen sijaan miettiä, mitä asiakkaasi haluaisi tietää – tai mitä heidän kannattaisi tietää – tarjoamastasi. Selvitä myös, minkälainen mainonta ja viesti tehoaa juuri siihen kohderyhmään, jolle mainonta on suunnattu.

Lue lisää: Haluatko herättää huomiota?
Asiakascase: Näin perheyritys kasvatti tunnettuuttaan

Näe oman bisnesideasi helmi ja kerro siitä

Jos sinulla on tarjota jotain, mitä muualta ei saa, sano se suoraan.

Mihin haasteeseen tuotteesi tai palvelusi tuo helpotusta? Ratkaiseeko tuotteesi tai palvelusi jonkin pulman? Tarjoatko vinkkejä, miten käyttää tuotteitasi monipuolisemmin? Mikä on se lyömätön etu, minkä tuotteesi tai palvelusi tarjoaa?

Kannattaa pohtia syvemmin, mitä oikeastaan haluat tuotteistasi ja palveluistasi sanoa, ja mitä hyötyä asiakas saa. Löydä myös asiakkaan näkökulmasta se lisäarvo, mitä he kokevat saavansa käyttäessään tuotteitasi tai palveluitasi.

Turhia lupauksia ei kannata lisämyynnin toivossakaan antaa, sillä se kääntyy itseään vastaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos lupaa jotain, ja antaakin vielä vähän päälle, kokemus todennäköisesti yllättää ja jää positiivisesti mieleen.

Katso myös: Brändin rakentaminen ja kehittäminen
Asiakascase: Imago kirkastui sisältöartikkelien avulla

Brändiä voi ja pitää rakentaa kesälläkin

Brändimainontaa kannattaa tehdä koko ajan, sillä se auttaa brändiäsi pysymään mielessä silloinkin, kun ei vielä ole ostoaietta, mutta hankintoja suunnitellaan. 

Esimerkiksi omakotirakentajat siirtyvät syksyllä viimeistelemään sisätiloja ja etsiskelevät jo kiivaasti keittiökalusteita, pintamateriaaleja ja suunnittelevat sisustusta. Monelle puutarhan ja terassin rakentaminen on monivuotinen projekti, ja ideoita omaan kotiin hankitaan pitkin vuotta. Ja jotkut tekevät syksyn tai talven harrastuksiin liittyvät hankinnat jo kesän aikana ilman kiirettä, jotta välineet ovat valmiina lajin alkaessa.

Mainonnassa voit hyödyntää esimerkiksi Alman kohdennusmahdollisuuksia, jotta tavoitat uusia potentiaalisia asiakkaita – tai nykyasiakkaasi – parhaiten tavoitteesi mukaan. Huolella suunniteltu mainoskampanja ohjaa liikennettä verkkosivuillesi, houkuttelee ostamaan ja rakentaa brändillesi tunnettuutta. Ihan koko ajan.

Ajankohtaiset yleisöt: Näin tavoitat suomalaisen kesäkansan

Haluatko tehdä kanssamme brändimainontaa?

Lue seuraavaksi:

Poliittisen mainonnan pelisääntöihin päivitys – Mitä mainostajan on hyvä tietää?

EU:n uusi poliittisen mainonnan avoimuusasetus astuu voimaan lokakuussa. Poliittinen mainonta ei jatkossakaan ole kiellettyä, mutta sen […]

Näin mittaat lyhytvideomainonnan onnistumista – kolme kriittistä mittaria

Videomainonta kasvaa vauhdilla, mutta miten voimme varmistua, että investointi tuottaa tulosta? Alma Median Miika Luoma […]

May I have your attention, please!

Huomion saaminen on oleellinen asia missä tahansa kontekstissa, kun halutaan saada jokin viesti läpi. Huomion […]

Brand Talk 2025: Tässä ovat Suomen arvostetuimmat brändit

Brand Talk  2025 järjestettiin 28.8. Alma-talolla, jossa yli sata brändeistä kiinnostunutta ammattilaista kerääntyi kuulemaan kiinnostavia […]

B2B Pulssi kertoo: Näin suomalaisissa yrityksissä ajatellaan tekoälystä  

Suomalaisyritysten IT- ja digivastuulliset päättäjät näkevät tekoälyssä valtavan liiketoimintapotentiaalin, mutta sen hyödyntäminen on monilla vasta […]

Talous koskettaa kaikkia – Siksi vastuullisen median on kerrottava siitä ymmärrettävästi

Kun maailma muuttuu nopeasti ja taloudellinen epävarmuus kasvaa, luotettavan taloustiedon merkitys korostuu. Kauppalehden päätoimittaja Riina […]

Kotimainen media näyttää suuntaa vastuullisuudessa ja tarjoaa yrityksille alustan viestiä omista arvoistaan

Alma Media rakentaa vastuullisuutta aktiivisesti osana liiketoimintaansa. Alma News Median johtaja Juha-Petri Loimovuoren mukaan vastuullisuus […]

Vapaa media kantaa kriisien yli – Kotimaisessa mediassa mainostavat yritykset tärkeä mahdollistaja

Kun maailma ympärillä muuttuu nopeasti ja epävarmuus kasvaa, luotettavan tiedon merkitys korostuu. Alma Median toimitusjohtaja […]

Hei hei evästeet, tervetuloa tekoäly – viisi oppia Programmatic Pioneersista

Saimme kesäkuun alussa mahdollisuuden vierailla Lontoossa ohjelmallisen mainonnan lippulaivatapahtumassa, Programmatic Pioneersissa. Tässä tiivistetyt havainnot ja […]

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]