Tunnettuus

Mitä paremmin yrityksesi, tuotteesi tai palvelusi tunnetaan, sitä todennäköisemmin potentiaaliset asiakkaat valitsevat juuri sinun tuotteesi tai palvelusi ostopäätöksen hetkellä.

Tunnettuus ja sen rakentaminen on pitkäjänteistä työtä, jossa mainonnalla on tärkeä rooli. Jatkuvalla digimainonnalla pysyt kohderyhmäsi mielessä ja olet läsnä valinnan hetkellä. Tunnettuuden lisäämiseen sopii esimerkiksi displaymainonta ja videomainonta. Miksi tunnettuuden kasvattaminen on tärkeää ja miten se onnistuu? Tutustu ratkaisuihin tarkemmin alta.


Display-mainonta

Display-mainonnalla kohdennat viestisi halutulle kohderyhmälle – erittäin toimiva tapa myös lisämyyntiin nykyiselle asiakaskunnalle.

Lue lisää display-mainonnasta


Videomainonta

Videomainonnalla voit vaikuttaa mielikuvaan, sitouttaa ja erottautua kilpailijoista tarinankerronnan keinoin.

Lue lisää videomainonnasta


Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on tärkeiden asioiden kertomista niin houkuttelevasti, että asiakkaasi kiinnostuvat ja käyttävät aikaansa viestisi parissa. ​

Lue lisää sisältömarkkinoinnista

Mitä on top of mind?

Kun kuluttajalle tai yritykselle herää ostotarve, mieleen juolahtaa usein heti muutamia brändejä tai merkkejä, joiden ostamista harkitaan. Sitä sanotaan ”top of mindiksi” eli mikä brändi tulee ensimmäisenä mieleen ilman autettua muistuttamista tai tiedonhakua.

Artikkeli: Sisältömarkkinointi – tarinankerronnalla top of mindiin
Eikö yritykselläsi ole vielä brändiä? Näin luot yrityksellesi brändin

Tee omasta brändistäsi muistettava

Tunnettuus ja top of mind
Tee omasta brändistäsi muistettava. Mitkä ovat brändisi kilpailutekijät?

Sana kiirii ja maine hyvää palvelua tarjoavasta yrityksestä kasvaa, mutta usein liian hitaasti. Yrityksen ja brändin tunnettuuden lisäämiseen on monia keinoja. Bannerimainonta eli display-mainonta sekä videomainonta mahdollistavat kustannustehokkaasti näyttävät mainokset, jotka huomataan, tunnistetaan ja muistetaan.

Positiivisen brändimielikuvan luominen on pitkäjänteistä työtä, mutta se on tehtävissä ihan kaiken kokoisille yrityksille ja brändeille. On tärkeää tunnistaa omat kilpailutekijät, ja tuoda niitä rohkeasti ja yhdenmukaisesti esiin mainonnassa ja viestinnässä. Tämä vahvistaa brändin vakuuttavuutta.

Lue seuraavaksi: Miten erottautua kilpailijoista?
Kiinnostut varmasti myös näistä vinkeistä: Brändin rakentaminen ja kehittäminen

Lisää tunnettuuttasi halutun kohderyhmän keskuudessa

Bannerimainonnan ja videomainonnan etu on erinomainen kohdennettavuus. Ei ole väliä, vaikka myymäläsi sijaitsevat eri puolilla Suomea, banneri- ja videomainontaa voit vaivatta kohdentaa juuri tietylle alueelle, ja räätälöidä viestit paikkakunnan mukaan houkutteleviksi. Verkkokauppa taas ei ole sijainnista kiinni, joten voit tavoittaa potentiaalisia asiakkaita kaikkialta Suomesta.

Asiakascase: Katso, miten Bolt kasvattaa tunnettuuttaan Alman kanssa
Katso video: Näin löydät ostavia asiakkaita

Tunnettuus vaatii toistoa, toistoa, toistoa

Muistijälki yhdestä mainoksesta pyyhkiytyy aika nopeasti, mikäli toistoa ei ole ollut.

Toisto lisää mainonnan tehoa, tunnistettavuutta ja muistettavuutta. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan tai muistetaan? Minkälaisen mielikuvan mainontasi jättää? Onko yrityksesi kaikki mainonta, markkinointi ja viestintä yhdenmukaista? Ovatko erilliset materiaalit tunnistettavissa juuri sinun yrityksesi materiaaleiksi? Onhan mainonnalle varattu riittävästi toistoa ja jatkuvuutta? Näitä asioita kannattaa pohtia markkinointikampanjoita suunnitellessa.

Asiakascase: Jatkuva mainonta onnistuu maltillisellakin budjetilla
Lue lisää: Onko mainontasi kirjavaa kuin strösselisekoitus?

Älä siis piilottele brändiäsi

Ota yhteyttä niin tehdään yrityksellesi näyttävää digimarkkinointia!
Onko toiveenasi kasvattaa tunnettuutta, vauhdittaa myyntisesonkia ja saada lisää asiakkaita? Kaikkea ei tarvitse eikä kannata tehdä itse, meiltä saat digimarkkinointia yksinkertaisesti. Kun tulet asiakkaaksemme nyt, saat vaikuttavia etuja.

Olisiko aika saada lisää tunnettuutta?